soustruh 1i611p
Pěkné. Já zas dneska zjistil, že všichni pouští u tohoto soustruhu vřeteno levotočivě (tedy to častější) pákou nahoru, zatímco u mne je to dolu. Asi když tehdy předělávali elektriku, tak prohodili dráty, když prohodím 2 fáze v přívodu elektriky, tak mi to sice funguje "správně", ale zas nefunguje čerpadlo na olej. Oprava je snadná, jen si říkám jakto že to předchozímu majiteli nevadilo, ta páka je sama o sobě dost nízko a přepnout jí dolu znamená ohnout hřbet
jj a hlavně při průšvihu se všechno vypíná směrem dolu nebo na stisk. Já to před chvílí prohodil v elektroskříni, ale když už jsem tam koukal, tak mně napadlo zjistit, proč mi pořád při startu tak nahlas bouchá stykač (teda jestli to dělá stykač, jestli to třeba není brzda nebo ještě něco jiného). Prostě zapnu páku na start, bouchne to v elektroskříni (asi) a pak se to rozjede, docela mě to prudí. Pokud to teda dělá stykač, neprodávají se nějaké tišší verze? Jsem v tomhle pole neorané... Ve výsledku jsem samozřejmě nic nevykoukal. Ještě přikládám obrázek elementu, u kterého jsem vůbec nevěděl k čemu je, nepoznává to někdo?
mimochodem ty píšeš že to jde nastavit 0,4-1,8s což dává logiku, ale tady na té fotce je to do 30s to je nějak moc není to ještě na něco jiného?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
-
- Příspěvky: 790
- Registrován: 25. 10. 2009, 2:47
V Československu je zaběhlé, že pravé otáčky se zapínají dolů. V zahraničí je to často naopak. Možná je to tak praktičtější kvůli ohýbání nebo proto, že se spíš podaří v rychlosti shodit páku dolů (u nás zase jde zvednout kolenem). Také je v tom určitá analogie s jitiči a spínači. Ale až se jednou dostanete k jinému českému soustruhu bude vás to strašně štvát.
Na tom elementu je podle mně 0.1 - 30g, ale možná to má divný font a proto mi to tak jen připadalo (teď to už nemůžu ověřit), ještě jsem si říkal že to asi nastavuje nějakou gramáž
To soustruznik: aha, zajímavé, tak to soudruzi v NDR měli evidentně stejně jako my, no ale už jsem si to přehodil, tak to tak nechám
To Slastr: chápu to správně, že když zapnu páku pro start vřeteníku, tak se nejdřív odblokuje brzda, a tato se během soustružení udržuje rozeplá? Tak to možná spíš bouchá ta brzda ne? Nebo něco v převodovce. Mimochodem ještě mne napadlo nahradit hlučné stykače za SSR (solid state relay), ale nikde jsem neviděl že by se to tak používalo, možná kvůli ceně, nebo je to úplná volovina
To soustruznik: aha, zajímavé, tak to soudruzi v NDR měli evidentně stejně jako my, no ale už jsem si to přehodil, tak to tak nechám
To Slastr: chápu to správně, že když zapnu páku pro start vřeteníku, tak se nejdřív odblokuje brzda, a tato se během soustružení udržuje rozeplá? Tak to možná spíš bouchá ta brzda ne? Nebo něco v převodovce. Mimochodem ještě mne napadlo nahradit hlučné stykače za SSR (solid state relay), ale nikde jsem neviděl že by se to tak používalo, možná kvůli ceně, nebo je to úplná volovina
Že by se ty SSR nedělaly i na pořádné ampéry?
Každopádně konkrétně já tu kličku zapomenu dost těžko, důvod je vidět hned na 1.stránce - moje sklíčidlo má vyosený šroub, tj. když tam mám kličku, tak se samo přetáčí na jednu stranu, takže ho musím pořád držet, jinak narazi do lože. Nevím jestli to bylo při jeho vývoji požadováno, nebo je to jenom kouzlo nechtěného, ale je to fajn
Každopádně konkrétně já tu kličku zapomenu dost těžko, důvod je vidět hned na 1.stránce - moje sklíčidlo má vyosený šroub, tj. když tam mám kličku, tak se samo přetáčí na jednu stranu, takže ho musím pořád držet, jinak narazi do lože. Nevím jestli to bylo při jeho vývoji požadováno, nebo je to jenom kouzlo nechtěného, ale je to fajn
Samozřejmě poznávám, že ten element je blok přídavných zpožděných pomocných kontaktů. Není to časové relé v pravém slova smyslu, protože vlastní zpožďování kontaktů způsobuje pneumatický mechanismus, který je uvnitř toho bloku. Blok, který nemá vlastní ovládací cívku, se připevňuje na stykač a pro pohon pneumatického časového mechanismu se využívá pohybu hlavních kontaktů stykače, na kterém je blok nasazen.brutal píše:jjJeště přikládám obrázek elementu, u kterého jsem vůbec nevěděl k čemu je, nepoznává to někdo?
Viz ilustrační obrázek: Mnou přiložený obrázek je z katalogu Schneider, ale i další výrobci používají stejného principu.
P.S. brutal má již evidentně předělanou elektriku v rozvaděči stroje, alespoň dle fotek je patrné, že tam již nejsou přístroje "Sdělano v CCCP" ale jsou tam vidět stykače SIEMENS, takže už jen z toho důvodu, že byl použit právě ten přídavný blok zpožděných kontaktů (pro brždění vřetena) nebude 100% odpovídat původní schema zapojení dle ruského manuálu.
Soustruh: S-28 Žebrák
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400
Stolní vrtačka: TOS V10A
Pásová pila: G5013W/400