Proč myslíš?
samohyb na vítr
jo jo, pátá dimenze, zákon zachování energie, výškový průběh síly větru v poušti ...
(pokud jsem správně vyčetl)
vzniklo to jako studenská práce kdysi v r. 1969 a podařilo se jim sestrojit vozítko které to v r. 1969 dokázalo
vrátili se k tomu v r. 2010 kdy autor videí zkusil najít fyzika, který by to vypočítal.
Ten se vsadil o 10000 že to nepojede, že je to nesmysl
tedy po několika pokusech vznikl model který "jel" po běžícím pásu
Pak postavili velké vozidlo a po čekání na dobrý vítr ověřili, že to možné je.
Následně vyhráli těch 10 000, a bylo to i výpočtem zdůvodněno
máme video vozíčku na pásu, máme video platného pokusu v reálu, existuje výpočet a je k tomu dost odkazů, kde je princip vysvětlen.
Jede to na energii pohybující se masy vzduchu proti stojící zemi (pohyblivý pás proti stojícímu pásu v pěkném připodobnění výše)
surf nebo plachetnice umí jet rychleji než vítr - a nepotřebují k tomu pátou dimenzi
(pokud jsem správně vyčetl)
vzniklo to jako studenská práce kdysi v r. 1969 a podařilo se jim sestrojit vozítko které to v r. 1969 dokázalo
vrátili se k tomu v r. 2010 kdy autor videí zkusil najít fyzika, který by to vypočítal.
Ten se vsadil o 10000 že to nepojede, že je to nesmysl
tedy po několika pokusech vznikl model který "jel" po běžícím pásu
Pak postavili velké vozidlo a po čekání na dobrý vítr ověřili, že to možné je.
Následně vyhráli těch 10 000, a bylo to i výpočtem zdůvodněno
máme video vozíčku na pásu, máme video platného pokusu v reálu, existuje výpočet a je k tomu dost odkazů, kde je princip vysvětlen.
Jede to na energii pohybující se masy vzduchu proti stojící zemi (pohyblivý pás proti stojícímu pásu v pěkném připodobnění výše)
surf nebo plachetnice umí jet rychleji než vítr - a nepotřebují k tomu pátou dimenzi

Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
To nelze. Ale stroj, pohybující se větší rychlostí než vítr, který ho pohání, tento zákon apriori nijak porušovat nemusí. Můžeš mít větrnou elektrárnu a napájet z ní autičko na baterky, které posviští třeba 20x rychleji (libovolným směrem

mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Treba rozlišovať pojmy "rýchlosť" a "energia". Naozaj myslíš, že profesor fyziky by sa dal oklamať free energy výmyslom?
V tom pokuse s modelom je predsa jasné, že sa to auto pohybuje rýchlejšie ako vietor. Keby nie, tak sa nemôže hýbať oproti vetru.
V tom pokuse s modelom je predsa jasné, že sa to auto pohybuje rýchlejšie ako vietor. Keby nie, tak sa nemôže hýbať oproti vetru.
Tos C45-2000
Experimet. Udělat zmenšený řiditelný model vozidla dejme tomu 15cm vysoký. Na druhé vozidlo - dálkově řiditelný angličák připevnit fén kde změříme maximální rychlost vzduchu v dané vzdálenosti mezi vozidly. Ten bude s pohybem tlačného vozidla simulovat vítr. Angličák vybavit senzory vzdálenosti, aby zachovával stejnou vzdálenost od experimentálního modýlku. Udělat nějaký program co ty dvě vozidla ukočíruje a bude měřit rychlost. Dlouhou výrobní halu, kterou by nějaký výrobce poskytl za účelem své propagace.
Nebo postavit na na kolejnicích pro modeláře železnice. Tím by odpadlo řízení modýlku. Místo angličáka lokomotivu. Možnost uzavřeného okruhu třeba v tělocvičně.
.
.
.
.
celý je to špatně. Rychlost proudění vzduchu z fénu by se musela regulovat v závislosti na rychlosti vozidel. Když rychlost vozidel dosáhne počáteční rychlosti vzduchu, tak fén bude vypnutý. Mezitím vozidlo naakumovalo nějakou energii a dále zrychluje. Špatně. Vozidlo by muselo mít nějaký setrvačník, ze které by tu energii uvolňovalo. Což to experimentální vozidlo nemělo. Od chvíle, kdy je vypnutý fén a nejspíš i před tím, už není nic, co by model pohánělo.
.... suma sumárum zase jsem zpátky nevěřící tomáš.
.
.
.
.
zase špatně. Fén nejspíš nemůže simulovat proudění větru. Stejně jako nějaký běžecký pás. Teď už jsem z toho fakt ťumpachový.
.
.
Chtělo by to udělat aerodynamický prstencový tunel. Do něj dát ten modýlek a pak teprve bychom mohli něco dlouhodobě zkoumat.
Nebo postavit na na kolejnicích pro modeláře železnice. Tím by odpadlo řízení modýlku. Místo angličáka lokomotivu. Možnost uzavřeného okruhu třeba v tělocvičně.
.
.
.
.
celý je to špatně. Rychlost proudění vzduchu z fénu by se musela regulovat v závislosti na rychlosti vozidel. Když rychlost vozidel dosáhne počáteční rychlosti vzduchu, tak fén bude vypnutý. Mezitím vozidlo naakumovalo nějakou energii a dále zrychluje. Špatně. Vozidlo by muselo mít nějaký setrvačník, ze které by tu energii uvolňovalo. Což to experimentální vozidlo nemělo. Od chvíle, kdy je vypnutý fén a nejspíš i před tím, už není nic, co by model pohánělo.
.... suma sumárum zase jsem zpátky nevěřící tomáš.
.
.
.
.
zase špatně. Fén nejspíš nemůže simulovat proudění větru. Stejně jako nějaký běžecký pás. Teď už jsem z toho fakt ťumpachový.
.
.
Chtělo by to udělat aerodynamický prstencový tunel. Do něj dát ten modýlek a pak teprve bychom mohli něco dlouhodobě zkoumat.
Když zanedbáme tření, tak co bude vozítko pohánět v okamžiku, kdy se bude rychlost větru rovnat rychlosti vozítka? Pokud překonáme tuto rychlost, tak se z větru v zádech stane protivítr.
U křižující plachetnice to podle mě fungovat může, protože se liší směr a sčítá se to vektorově.
Kdežto u větru v zádech lze podle mě brát absolutní hodnoty.
Vždy je nutné brát v potaz vztažný bod soustavy. Jsou to klasické fyzikální paradoxy.
U křižující plachetnice to podle mě fungovat může, protože se liší směr a sčítá se to vektorově.
Kdežto u větru v zádech lze podle mě brát absolutní hodnoty.
Vždy je nutné brát v potaz vztažný bod soustavy. Jsou to klasické fyzikální paradoxy.
a co má společného křižující plachetnice a otáčející se vrtule ? Ta vrtule v podstatě "křižuje" na vítr
---------------------
stručně - funguje to a je to pokusem dokázáno.
můžeme se jen dohadovat proč, jaké síly a jaké principy to dovolí.
V tomto okamžiku je asi nesmyslné řešit otázku - zda to funguje
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
- robokop
- Site Admin
- Příspěvky: 22867
- Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
A co tedy zatim je?
Kdyz jako vychozi stav uvazim vozitko s vetrem v zadech. S rychlosti shodnou s vetrem. Zadne parazitni jevy jako nehomogenni rychlosti vetru a vitr mimo uhel, sklon podlahy. Vozitko nic neobteka. Nic ho tudiz netlaci. Pohybuje se setrvacnosti. Co ho v dany moment urychli? Byt to vrtule zprevodovana do rychla tak aby vytvarela tah. Tak ho krz prevodovku bude koly brzdit stejnou energii jako je energie tahu ktery vytvari. (Zanedbavam ztraty)
Kdyz jako vychozi stav uvazim vozitko s vetrem v zadech. S rychlosti shodnou s vetrem. Zadne parazitni jevy jako nehomogenni rychlosti vetru a vitr mimo uhel, sklon podlahy. Vozitko nic neobteka. Nic ho tudiz netlaci. Pohybuje se setrvacnosti. Co ho v dany moment urychli? Byt to vrtule zprevodovana do rychla tak aby vytvarela tah. Tak ho krz prevodovku bude koly brzdit stejnou energii jako je energie tahu ktery vytvari. (Zanedbavam ztraty)
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
docela pochopitelné shrnutí a vysvětlení
https://www.youtube.com/watch?v=yCsgoLc_fzI
pro pokus s dvěma pásy ukázka od 14:00
https://www.youtube.com/watch?v=yCsgoLc_fzI
pro pokus s dvěma pásy ukázka od 14:00
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8324
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Předpokládám, že se pořád bavíme o čistě teoretické možnosti, jestli je to principiálně možné. Praktickou realizaci s dovolením přenechám někomu, kdo není líný vstát od klávesnice. Představuju si to takhle: vozítko jede (setrvačností, beze ztrát - jsme v ideálním světě), má převod na vrtuli a ta se souhlasně s převodem na kola otáčí. Má stoupání přesně odpovídající rychlosti pohybu (v okolní vzdušné mase, samozřejmě je ideální bezvětří), takže má ve vzduchu taky nulový odpor. To snad není (v teoretické rovině) s ničím v rozporu (?). Teď si představím, že zafouká vítr (pomaleji, než se pohybuje vozítko). Co se stane? Vrtule, která se volně protáčí ve vzduchu se najednou nebude protáčet volně, ale bude poháněná tím pomalým větrem. Bude tam rychlost otáčení vrtule z volného protáčení ve vzduchu + rychlost otáčení vrtule z pohybu vzduchu.
Je jasné, že je to kontraintuitivní, ale takových věcí ve fyzice je...
Asi to zkusím, objednám na eBay kolečka s nulovým valivým odporem, klínový řemen bez tření, nekonečně tenké vzpěry a vrtuli s nulovým skluzem a uvidíme.
Je jasné, že je to kontraintuitivní, ale takových věcí ve fyzice je...
Asi to zkusím, objednám na eBay kolečka s nulovým valivým odporem, klínový řemen bez tření, nekonečně tenké vzpěry a vrtuli s nulovým skluzem a uvidíme.
Aleš Procháska
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8324
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Dík za odkaz, tam je jasně ukázané, že je to v principu možné.chb píše: ↑5. 8. 2021, 2:00 docela pochopitelné shrnutí a vysvětlení
https://www.youtube.com/watch?v=yCsgoLc_fzI
pro pokus s dvěma pásy ukázka od 14:00
Aleš Procháska