Voron 2.4 Level Zero
Na tiskárnu 300x300 jsem dal 12mm silnou desku z litého řezaného hliníku se sníženým pnutím na výrobu forem ,když si řekneš dodají ti ho z obou stran ofrézovaný se strhávací folii .Určitě bych nepoužil klasický válcovaný, ten se kroutí už ostrým pohledem.
Naposledy upravil(a) fmodel dne 27. 8. 2023, 12:10, celkem upraveno 1 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To se bude strasne dlouho nahrivat a chladnout ne? Osobne mam jako stolek takovy vyztuzeny vyzihany svarenec z 3mm oceloveho plechu. Bed mam z 3mm AL plosneho spoje ktery je ke konstrukci stolku natvrdo prisroubovan po cca 10cm. Nekrouti se to vubec a nahrati na 100C trva neco pres 2 minutky. Je to cele udelane na pomery 3d tiskaren pomerne masivne, rovinnost bedu jsem od prvotniho serizeni nesrovnaval znovu uz nikdy, vzdalenost od podlozky pouze pri vymene nektere z trysek pomoci tenzometricke sondy pouze v jednom bode, pak uz to drzi. Zadne opicarny s levelingem nejsou potreba. Ty sily zpusobujici prohybani hliniku nebudou kdovijak velke, takze je ocelovy zaklad udrzi.
Věř, že vakuování cívky po každém tisku tě rychle omrzí, nejlépe nějaký uzavřený box se silicagelem s bowdenovými vývody, osvědčily se velké plechovky od barev, které se docela často válí na šrotácích, takové ty znovu uzaviratelné s těsněním, vejdou se tam pohodlně 3 kousky.elbarto píše: ↑27. 8. 2023, 8:29 V plánu je zakoupení vykuovačky na rozbalený filament a susičky na pár cívek. Zkrátka Voronům zdar a díííky všem vývojářům za jejich charitativní činnost !!!
P.S. Deska se po zapnutí topení poměrně dost kroutí, tedy "dost" k přesnosti v jaké se můžeme pohybovat. Máte někdo zkušenost jak tomu zabránit ? Silnější alu a vybrat dno, jiný alu, drážky či jiné záfrezy pro eliminaci ? Zatím na to ještě nikdo ve světě nepřišel, tak můžeš být první hi,hi
K tomu kroucení, na stávající tiskárně s tím moc neuděláš, na tu 350-ku buď silnější materiál, nebo třeba prusa dělá na té jejich velké tiskárně dělenou podložku, podle mě zbytečnost, ale docela zajímavý koncept.Mám 10mm alcom alval frézovanou desku 340x350 a žádného velkého průhybu jsem si nevšiml (deska je uložená tak, že může horizontálně "plavat", takže nedělá lavor) , případně to dožene maticový bedlevel (stejně se velký výtisk smrštěním prohne víc než nepřesnost na podložce)
No nezdá se ,mám tam nalepené to silikonové plato od číňana a po ustálení drží teplotu jak má ,navíc to mám v boxu a vodou chlazené krokáče .Tisknul jsem na tom třeba 4dni v tahu slévárenské modely z ASA.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To T256: otazkou je zda se deska nekrouti nebo to spíš nemáš v dané konstrukci možnost v potřebné přesnosti čím měřit Ťapání je otázka kliku symbolu na dotykáči a nijak me neunavuje před každou akcí. Nemám ani neplánuju na 3D žádnou komerční produkci, tak mi vakuování nevadí, vždyt je to 20 vteřin. Na sušičku jsem dostal doporučení, tak jsem zvědavý. Priorita je spíš výzva dosáhnout maximální kvality tisku a posunout svoje znalosti zase kousíček dál.
Až ji vymazlím , tak pojede do mèho druhého domova a začnu stavět třistovku možna 350tku.
Až ji vymazlím , tak pojede do mèho druhého domova a začnu stavět třistovku možna 350tku.
Pri stavbe jsem to meril hodinkami pridelanymi misto extruderu. Odchylky si ale uz nepamatuju. Pekne je to videt kdyz vytisknu po cele plose jednu nebo dve vrstvy, musi ten vzor jednotlivych tahu vypadat po cele plose stejne - je tam pekne videt i mala ochylka.
Já mám tiskárnu řekl bych archaickou. Podložka 4mm hliník na něm 4mm sklo. Nastavuju samozřejmě papírkem. Teď nedávno jsem tisknul takový placatý kolečka - průměr 185mm a silné 25, 40 a 50mm. Plnění bylo 45 % !! Na těch 16 tisků, což bylo cca 20 dnů mi stačilo jedno nastavení bedu, přesněji bed nastavuji jednou za čas před důležitým nebo velkým tiskem. Jak tady někdo psal, stačí aby na první vrstvě byly jednotlivé cesty narovnané a spojené hezky vedle sebe a je vše OK.
Jinak samozřejmě držím palce ať ti první tisk udělá radost. Pro začátek si tiskni z PLA a bed trochu (40°C) ohřej.
p.s. Na začátku covidu jsem sousedovi dělal drážkovanej bed 200x200 a on si do drážky dával odporový drát. Topí na 24V okolo 4A. Termokamerou má tepelné rozložení lepší než já, ale tisknene stejně.
Jinak samozřejmě držím palce ať ti první tisk udělá radost. Pro začátek si tiskni z PLA a bed trochu (40°C) ohřej.
p.s. Na začátku covidu jsem sousedovi dělal drážkovanej bed 200x200 a on si do drážky dával odporový drát. Topí na 24V okolo 4A. Termokamerou má tepelné rozložení lepší než já, ale tisknene stejně.
Vypadá to dobře, možná trochu přeextrudované, ale pohoda
fusion má stále licenci pro osobní použití https://www.autodesk.com/products/fusion-360/personal