Vysokotlaky tlumic
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Ja mam portalku a tam se protizavazi nedavaji. Toto se pouziva vetsinou jen u stroju z pevnym sloupem.
O bezudrzbovosti mas kurna pravdu.
A i kdybych to tam dal , tak budu mit na portale celou vahu ozy Z 2X a to taky neni buhvi co , kdyz ma 45 Kg jen ta osa Z.
Tak to vidim zase ja.
RADEK
O bezudrzbovosti mas kurna pravdu.
A i kdybych to tam dal , tak budu mit na portale celou vahu ozy Z 2X a to taky neni buhvi co , kdyz ma 45 Kg jen ta osa Z.
Tak to vidim zase ja.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Vzduch unika, ma to tak kamos i ze vzdusnikem a ono mu to vzdy tak za tyden zacne padat.
a nebo podle toho jak casto s tim dela.
RADEK
a nebo podle toho jak casto s tim dela.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
Vim, ze tu uz par odkazu padlo, ale zde je jeste jeden i s poptavkou kolegy, vcetne naceneni, treba to bude nekoho zajimat. ...a nemaji jen plyn. pruziny.
Odkazu neni nikdy dost
http://www.bibus.cz/cz/?pg=vypis-produktu&id=16
Odkazu neni nikdy dost

http://www.bibus.cz/cz/?pg=vypis-produktu&id=16
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
http://www.marek.biz/cz/produkty/suspa- ... a-tlumice/
ja kupoval 200N pruziny , bylo to o cca 300 levnejsi a s DPH. Skus i tam.
Akorat sem jin nekolikrat musel vysvetlovat ze chci pruzinu , neee tlumic.
RADEK
ja kupoval 200N pruziny , bylo to o cca 300 levnejsi a s DPH. Skus i tam.
Akorat sem jin nekolikrat musel vysvetlovat ze chci pruzinu , neee tlumic.
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
Tak řeším podobný problém, jen to vřeteno je trochu těžší 240 Kg zdvih 400 mm.. Poptával jsem plynové pružiny, cena cca 1200-3000,- Kč/ks. První varianta dvě pružiny po bocích vřetena, ale pružiny mají nárůst sili 40 % to znamená 96 Kg navíc v krajní poloze. Druhá možnost je převod pomocí kladky a silnější pružinu nárůst síli 20%. Třetí varianta kterou bych potřeboval zkritizovat je použít hydraulický válec a bombu CO2 je v ní stálý tlak 5 MPa. Síla by byla dána průměrem válce.
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8386
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
CO2 ma tlak velice promenny s teplotou
http://webbook.nist.gov/cgi/fluid.cgi?D ... fState=DEF
coz je dano tim ze je v te lahvi za pokojove teploty velmi blizko sve kriticke teplote.
http://webbook.nist.gov/cgi/fluid.cgi?D ... fState=DEF
coz je dano tim ze je v te lahvi za pokojove teploty velmi blizko sve kriticke teplote.
Aleš Procháska
Varianta č. 4: hydraulický válec, stačí jednočinný, hydr. akumulátor, naplněný dusíkem na polovinu až 2/3 provozního tlaku a čerpadlo s příslušenstvím na seřízeni tlaku. Akumulátor proto, aby se eliminovaly ztráty tlaku při rachlých akcích, kdy čerpadlo už nestíhá. Tato varianta je asi nejlepší, neb se používá na profi.
Hydraulika je mocná čarodějka. Pokud by do toho někdo chtěl jít, tak na vrakovišti Citroenů seženete velice levně komponenty v super kvalitě. Akorát by se to muselo plnit olejem LHM, a tlakový regulátor je pevně nastaven na 145/170 barů, takže potřebnou sílu je třeba řešit průměrem pístnice, nebo použít vhodnou z auta a šikovně to přepákovat. Zásobníky jsou k dispozici s tlumičem i bez. Pístnice z aut mají manžety se sběrem lekáže a odvodem zpět do nádržky a zásobník se dá našroubovat na konec pístnice . Plnění zásobníků a obstarání propojovacích trubiček není problém. Navíc k výrobě spojek origo trubek (3,5; 4,5;6,3 mm) stačí vrtačka a závitník, nejsou tam žádný kužely
. Pokles tlaku v zásobníku po dvou letech je u aut cca 10 barů, plnit se to dá na 80 barů, pak už z toho při plnění nemám dorý pocit. Celý systém je prověřen více než 50 let výroby a moc se tam toho nezměnilo až do modelu C5, kdy to všechno nahradila elektronika.

Nešlo by mít na ose Z píst (klidně vzduchový) propojený jednou hadicí s dostatečně velkým průřezem z druhým pístem někde na rámu stroje ,kde by bylo na pístu závaží odpovídající váze hmotnosti zvedené osi Z.Olej by musel být hodně řidký.
Určitě nejlepší varianta , ale drahá, myslím že se používá spíš pro těžší vřetena a delší posuv.Josef píše:Varianta č. 4: hydraulický válec, stačí jednočinný, hydr. akumulátor, naplněný dusíkem na polovinu až 2/3 provozního tlaku a čerpadlo s příslušenstvím na seřízeni tlaku. Akumulátor proto, aby se eliminovaly ztráty tlaku při rachlých akcích, kdy čerpadlo už nestíhá. Tato varianta je asi nejlepší, neb se používá na profi.
Toto řešení mně taky napadlo je dobré v tom že závaží může být v podstatě kdekoli a průměrem válců by se dolo pohrát i se zdvihem. Ale pořád je to protiváha to znamená dvojnásobná setrvačnost.Jan Danda píše:Nešlo by mít na ose Z píst (klidně vzduchový) propojený jednou hadicí s dostatečně velkým průřezem z druhým pístem někde na rámu stroje ,kde by bylo na pístu závaží odpovídající váze hmotnosti zvedené osi Z.Olej by musel být hodně řidký.
Zatím konečné řešení. Upustil jsem od CO2 jinak princip zůstává. Dvě pístnice průměr 20 po bocích vřetena , tlaková nádoba průměr 90 *1000 ,tlak 3,9 MPa. Rozdíl v objemu mezi zasunutou a vysunutou pistnicí dělá 4%. Snad jsem neudělal někde chybu.