reprap a podobne
ledvinap: díky za pokus: Už mám vykoumaný model o jehož vytisknutí bych tě na pokusné zaformování poprosil, ale musím to nakreslit. Nové téma ......jo, nějaké založ, budem pokračovat tam
Ahoj.
Tak můj reprap je hotovej a vypadá že by mělo všechno fungovat.
Když jsem zkoušel před několika měsící nahřát trisku a protlačit skrz ní materiál všechno šlo pěkně, ale pak jsem na to nějakou dobu nešáhl a teď mám problém protlačit materiál skrz Hotend. Vypadá to že materiál nasál nějakou vlhkost a jak se začne nahřívat tak se roztáhne a zasekne se ještě před vstupem do trisky. Nejde ani vytáhnout ani protlačit, ten šroub kterej to tam tlačí jednoduše vykouše díru do drátu. Nejde to vytáhnou ani rukou a musím to vždycky celý rozebrat a pak zase složit. Materiál jsem dal předtím na 20min do trouby (asi 110°C) v naději že z toho tu vlhkost dostanu ale vůbec to nepomohlo. Tak si říkám jestli není problém někde jinde. Stalo se to někomu z vás?
Budu vděčnej za každou radu, díky.
Tak můj reprap je hotovej a vypadá že by mělo všechno fungovat.
Když jsem zkoušel před několika měsící nahřát trisku a protlačit skrz ní materiál všechno šlo pěkně, ale pak jsem na to nějakou dobu nešáhl a teď mám problém protlačit materiál skrz Hotend. Vypadá to že materiál nasál nějakou vlhkost a jak se začne nahřívat tak se roztáhne a zasekne se ještě před vstupem do trisky. Nejde ani vytáhnout ani protlačit, ten šroub kterej to tam tlačí jednoduše vykouše díru do drátu. Nejde to vytáhnou ani rukou a musím to vždycky celý rozebrat a pak zase složit. Materiál jsem dal předtím na 20min do trouby (asi 110°C) v naději že z toho tu vlhkost dostanu ale vůbec to nepomohlo. Tak si říkám jestli není problém někde jinde. Stalo se to někomu z vás?
Budu vděčnej za každou radu, díky.
spíš bude problém že se ti předtím nahřál delší kus materialu a někde se natlačil a ted se ti to teplo do toho místa nechce dostat aby to povolilo , měl jsem podobný problém s mojí první verzí ,
dej sem plánek nebo foto jak to máš vyrobené ty
dej sem plánek nebo foto jak to máš vyrobené ty
To mě nenapadlo, jak říkám první pokusy dopadly dobře. možná dávám příliš velkou teplotu dávám 235°Cpacka píše:spíš bude problém že se ti předtím nahřál delší kus materialu a někde se natlačil a ted se ti to teplo do toho místa nechce dostat aby to povolilo , měl jsem podobný problém s mojí první verzí ,
dej sem plánek nebo foto jak to máš vyrobené ty
Celý komplet vypadá takto: http://reprapworld.com/?products_detail ... =1616_1648" onclick="window.open(this.href);return false;
V rozloženém stavu to dodám v průběhu ne jestli to bude potřeba. Celé to měří asi 6cm.
Nepomohlo by prostě dávat menší teplotu s tím že by se ten drát neprohříval až tak daleko?
To co popisuješ nesouvisí s vlhkostí. Tu poznáš hlavně tak, že to během tisku "prská". Takhle se mi zasekávaly první verze mého hotendu, protože se materiál natavil v moc velké délce a v okamžiku kdy se ochladil tak se přilepil ke stěnám v místech vysoko nad tryskou. Běžně i k Teflonovému tělesu. Jediný způsob jak to opravit byl vrták .... Dělaly to hlavně PLA materiály, které byly o 3 desetiny větší na průměru než ABS a střídání materiálů tomu taky moc nepomáhalo...... Vyřešilo se to přidáním chlazení horní části hotendu + větráček zboku. Prostě je nutné aby byl materiál tekutý jen na konci trysky a ne až do poloviny teflonové trubičky.Zrzavec píše:Ahoj.
Tak můj reprap je hotovej a vypadá že by mělo všechno fungovat.
Když jsem zkoušel před několika měsící nahřát trisku a protlačit skrz ní materiál všechno šlo pěkně, ale pak jsem na to nějakou dobu nešáhl a teď mám problém protlačit materiál skrz Hotend. Vypadá to že materiál nasál nějakou vlhkost a jak se začne nahřívat tak se roztáhne a zasekne se ještě před vstupem do trisky. Nejde ani vytáhnout ani protlačit, ten šroub kterej to tam tlačí jednoduše vykouše díru do drátu. Nejde to vytáhnou ani rukou a musím to vždycky celý rozebrat a pak zase složit. Materiál jsem dal předtím na 20min do trouby (asi 110°C) v naději že z toho tu vlhkost dostanu ale vůbec to nepomohlo. Tak si říkám jestli není problém někde jinde. Stalo se to někomu z vás?
Budu vděčnej za každou radu, díky.
A co se týká teploty na na mém hotendu používám, s tím materiálem co tu teď mám, 265-270°C a jede mi to už asi 3/4 roku bez údržby.
Supr díky za radu. A jakou teplotu používáš k tisku? Mě se těch 235°C zdá moc zkusím míň a třeba to pomůže. Každopádně jdu najít nějaký malý větráček. Mám RAMPS 1.4 nevíš jestli je možnost připojit napájení větráčku přímo na ni? U některých modelů jsem to viděl.drk222 píše:To co popisuješ nesouvisí s vlhkostí. Tu poznáš hlavně tak, že to během tisku "prská". Takhle se mi zasekávaly první verze mého hotendu, protože se materiál natavil v moc velké délce a v okamžiku kdy se ochladil tak se přilepil ke stěnám v místech vysoko nad tryskou. Běžně i k Teflonovému tělesu. Jediný způsob jak to opravit byl vrták .... Dělaly to hlavně PLA materiály, které byly o 3 desetiny větší na průměru než ABS a střídání materiálů tomu taky moc nepomáhalo...... Vyřešilo se to přidáním chlazení horní části hotendu + větráček zboku. Prostě je nutné aby byl materiál tekutý jen na konci trysky a ne až do poloviny teflonové trubičky.Zrzavec píše:Ahoj.
Tak můj reprap je hotovej a vypadá že by mělo všechno fungovat.
Když jsem zkoušel před několika měsící nahřát trisku a protlačit skrz ní materiál všechno šlo pěkně, ale pak jsem na to nějakou dobu nešáhl a teď mám problém protlačit materiál skrz Hotend. Vypadá to že materiál nasál nějakou vlhkost a jak se začne nahřívat tak se roztáhne a zasekne se ještě před vstupem do trisky. Nejde ani vytáhnout ani protlačit, ten šroub kterej to tam tlačí jednoduše vykouše díru do drátu. Nejde to vytáhnou ani rukou a musím to vždycky celý rozebrat a pak zase složit. Materiál jsem dal předtím na 20min do trouby (asi 110°C) v naději že z toho tu vlhkost dostanu ale vůbec to nepomohlo. Tak si říkám jestli není problém někde jinde. Stalo se to někomu z vás?
Budu vděčnej za každou radu, díky.
Co jsi dělal s tím vrtákem? To jsi udělal prostě větší otvor skrz ten izolační plast? Já používám ABS plast klasický bílí.
Není ABS jako ABS (stačí se podívat jen po tom kolik druhů se prodává jako granulát) a navíc každý má to čidlo zkalibrované "trochu jinak blbě". Sám jsem použil tabulku pro zvolený termistor od těch co ho prodávali, ale jestli přesně na stupeň sedí jsem neměl čím jiným zkontrolovat (tedy infra měřák mám, ale nezaostřím s ním na tak malý prostor). Měl jsem ABS které se dobře tisklo při 225°C jiné co potřebovalo 245 a teď mám jedno s kterým mám nejlepší výsledky při 265. Chce to vyzkoušet a postupně zvedat teplotu po 5 stupních. Dobře se to testuje na něčem kde jsou mosty. Když už je teplota moc veliká tak to obvykle začne dělat "fousy" a o něco se zhorší kvalita, když malá tak to hůř drží po hromadě (tenké dlouhé stěny jdou snadno zlomit na hranicích jednotlivých "housenek".
Jo a teflon se začíná při 260 rozpadat, proto je dobré to chlazení aby se hřálo jen to co má....
Jo a teflon se začíná při 260 rozpadat, proto je dobré to chlazení aby se hřálo jen to co má....
Ahoj,
včera jsem otestoval tisk z Prusa i2 reprap tiskárny.
(před časem jsem tu na fóru koupil komponenty)
Funguje, tiskne, spokojenost
Pár technických detailů:
Průša Mendel i2
elektronika RAMPS 1.4
fw Marlin
hotend Průša steel ver.1 s aktivním chlazením
ABS o průměru 2.85 mm, tisk na 260 C
extruder Wades
hotbed Průša Mk.1 + skleněná deska, kapton.
2.výrobek:
včera jsem otestoval tisk z Prusa i2 reprap tiskárny.
(před časem jsem tu na fóru koupil komponenty)
Funguje, tiskne, spokojenost

Pár technických detailů:
Průša Mendel i2
elektronika RAMPS 1.4
fw Marlin
hotend Průša steel ver.1 s aktivním chlazením
ABS o průměru 2.85 mm, tisk na 260 C
extruder Wades
hotbed Průša Mk.1 + skleněná deska, kapton.
2.výrobek:
Saupe DMT 160x280 & bf20 & 3d PMi2 & SAFAG 118
Tak jak to chápu já, tak zlepšují teplotní spád za hot-endem. Tím zmenšují mechanické odpory při posunu drátu a tudíž zrovnoměrňují podávání a snižují možnost ucpání hot.endu. Vždycky by měly ofukovat chladič, který je mezi hot-endem a termální bariérou podavače.
SABLE-2015
Zkusím to upřesnit.
Ty na hotendu nasměrované na jeho horní část mají chladit hotend, bývají zamnuté permanentně a fungují tak jak psal kolega nade mnou.
Ty co jsou nasmerované na tištěný objekt, do místa tïsku se zapínají obvykle jen pokud se tiskne něco malého, případně něco u čeho je žádoucí aby to rychleji chladlo (malé ploška, most atd.).
Pak mám jeden ještě u elektroniky na chlazení řadičů a mosfetů a občas jsou vidět i na motorech, protože i ty së dokáží docela zahřívat.
No a nakonec bývá jeden či více větráků u uzavřených konstrukcí pro regulaci teploty tepelně vyhřívané komory.
Ty na hotendu nasměrované na jeho horní část mají chladit hotend, bývají zamnuté permanentně a fungují tak jak psal kolega nade mnou.
Ty co jsou nasmerované na tištěný objekt, do místa tïsku se zapínají obvykle jen pokud se tiskne něco malého, případně něco u čeho je žádoucí aby to rychleji chladlo (malé ploška, most atd.).
Pak mám jeden ještě u elektroniky na chlazení řadičů a mosfetů a občas jsou vidět i na motorech, protože i ty së dokáží docela zahřívat.
No a nakonec bývá jeden či více větráků u uzavřených konstrukcí pro regulaci teploty tepelně vyhřívané komory.
Dekuju moc! Ted uz vim ... prakticky to vidim na namontovani jednoho na hotend a na jeden smerem na produkt 
Dale mam jeste dotaz! Stavim Prusa i3 a originalni ram se mi nezamlouva... co jsem na thingverse nasel ram ktery jsem mi zamlouval:
http://www.thingiverse.com/thing:39889" onclick="window.open(this.href);return false;
Bohuzel to ale vypada ze rozmery jsou delane na imperialni jednotky. Bohuzel nevim jestli to je resitelne/neni resitelne.
Nemate nekdo tip na jiny ram? Metricky?
Ted uvazuju ze vezmu "Wood Sheet Frame" (http://www.reprap.org/wiki/Prusa_i3" onclick="window.open(this.href);return false;) cad soubory a necham to udelat z kovu .. bohuzel tu neni ta pekna ficurka ze Z osa je upevnena na kovovych/"presne" delanych dilech...

Dale mam jeste dotaz! Stavim Prusa i3 a originalni ram se mi nezamlouva... co jsem na thingverse nasel ram ktery jsem mi zamlouval:
http://www.thingiverse.com/thing:39889" onclick="window.open(this.href);return false;
Bohuzel to ale vypada ze rozmery jsou delane na imperialni jednotky. Bohuzel nevim jestli to je resitelne/neni resitelne.
Nemate nekdo tip na jiny ram? Metricky?
Ted uvazuju ze vezmu "Wood Sheet Frame" (http://www.reprap.org/wiki/Prusa_i3" onclick="window.open(this.href);return false;) cad soubory a necham to udelat z kovu .. bohuzel tu neni ta pekna ficurka ze Z osa je upevnena na kovovych/"presne" delanych dilech...