corona virus - obecna diskuze

Veškeré provozní záležitosti, dotazy a návrhy k fungování fóra a členů
Zamčeno
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 3. 2020, 6:01

testone píše: 20. 3. 2020, 3:01 tak taky jeden odkaz
https://www.forum24.cz/vyuzit-obri-leta ... nezminuje/
Je tady nějaký letecko-dopravní odborník? Pokud ano - mohl by prosím (pokud možno nezaujatě) napsat, jestli se pro roušky a respirátory opravdu musí posílat jedno z největších letadel světa? To nějaké běžné éro nezvládne? Případně nějaká ta naše Casa, co za ně málem zavřeli Parkanovou?

Běžná dopravní letadla teď snad hojně sedí na zemi, tak mi ta nezbytnost zrovna Ruslana není jasná. A byl bych moc rád, kdyby mi to jasné bylo.

Děkuji.
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22890
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2020, 6:22

Fcb
Přílohy
FB_IMG_1584728495400.jpg
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

20. 3. 2020, 6:31

Mex píše: 20. 3. 2020, 6:01
Běžná dopravní letadla teď snad hojně sedí na zemi, tak mi ta nezbytnost zrovna Ruslana není jasná. A byl bych moc rád, kdyby mi to jasné bylo.

Děkuji.
Některá naše letadla sedí dokonce v Novosibirsku a čekají. Bohužel je Čína nepustí do svého prostoru. Raději si to dopraví svými letadly. Jó kšeft je kšeft, to není žádná pomoc. Je to tvrdý byznys.
A jak se nadává na ukrajinské Banderovce a fašisty. Najednou jsou dobří...
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22890
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2020, 6:38

Hlavně si neplést
"touhu pomoci" s
"touhou PO MOCI"
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Grad
Příspěvky: 2076
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

20. 3. 2020, 6:57

@ Mex
Nepochybně má pravdu Josef už jen to, že PR tiskavka naši CoronaPoliticStar proběhla echt na letišti zinscenovaná tak, že bylo hned jasno kdo že to dodal a dopravil...
Nicméně Ruslan je dopravní velkoobjemový speciál viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124 takže aniž bych byl specialista:
- ideál pro objemné a lehké roušky vejde se tam toho násobně víc než do osobního letadla
- třeba náklaďak tam rovnou najede a kontejner složí či naloží, nemusi se nakládat a skládat ručo karton po kartonu po schůdkách
- dá tuto trasu i s nákladem najednou bez mezipřistání
Uživatelský avatar
filla
Příspěvky: 3523
Registrován: 1. 12. 2013, 12:55
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

20. 3. 2020, 6:58

"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 3. 2020, 7:21

Grad píše: 20. 3. 2020, 6:57 @ Mex
Nicméně Ruslan je dopravní velkoobjemový speciál viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Antonov_An-124 takže aniž bych byl specialista:
- ideál pro objemné a lehké roušky vejde se tam toho násobně víc než do osobního letadla
- třeba náklaďak tam rovnou najede a kontejner složí či naloží, nemusi se nakládat a skládat ručo karton po kartonu po schůdkách
- dá tuto trasu i s nákladem najednou bez mezipřistání
Jasně, Ruslan je velký. Ale pokud budu mít dopravit nějaký kusový materiál a budu mít houf vlastních malých auta, tak taky nebudu prosebně žebrat a čekat, jestli mi někdo milostivě půjčí obrovské auto, ale odvezu to třeba na 3x vlastními auty.
Tady se zdůrazňovalo, jak máme být šíleně vděční NATO, že jen díky němu si můžeme něco tím Ruslanem přivézt. Tak se snažím zjistit, jak moc je to skutečně na místě a jak moc je to jen umělé zdůraznění, jak nám NATO zachraňuje životy.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

20. 3. 2020, 7:27

Možná je i otázka, kolikrát tě s tím malým dopravním prostředkem k té nakládce pustí. V luftě je místa zatím celkem dost, ale na nákladové rampě to musí odsýpat. Není možná i levnější jedem kamion, než dvacet pět dodávek?
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5225
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 3. 2020, 7:30

Josef píše: 20. 3. 2020, 7:27 Možná je i otázka, kolikrát tě s tím malým dopravním prostředkem k té nakládce pustí. V luftě je místa zatím celkem dost, ale na nákladové rampě to musí odsýpat. Není možná i levnější jedem kamion, než dvacet pět dodávek?
Souhlas, je rychlejší nasypat to všechno naráz do jednoho a mazat zpátky. O peníze teď nejde.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 3. 2020, 7:53

Myslíte, že kapacita letišť v Číně je teď limitující faktor?
Laicky bych řekl, že suma karga teď (zdravotnictví + omezený běžný sortiment) nebude vyšší, že byla běžná produkce před touto krizí.
Navíc osobní přeprava je prakticky na nule.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7383
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 3. 2020, 8:12

Mex:
An 124 uveze nějakých +- autobus 100 tun
vrata vepředu, vrata vzadu, projede tudy normální velký náklaďák
pod stropem to má jeřábové dráhy,, na zemi válečkové dráhy
není problém náklad naložit na normálních europaletách
B737-800 Travel servisu uveze +- autobus 20 tun, je to normální osobák
do nákladového prostoru pod palubou kam se normálně dávají kufry asi europaletu dát nelze, jsou na to speciální kontejnery nebo po krabicích ručně
asi by to museli dát i do kabiny po krabicích, to by se asi nelíbilo ani ÚCL ani majiteli
CASA je ještě poloviční než 737 a nemá dolet, ta by musela tankovat odhadem 3x
....
mimochodem ty ukrajinský An124 mají hnízdo v Lipsku, asi tam mají i nějakou společnost registrovanou v Německu aby byli v Unii
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 3. 2020, 8:23

testone píše: 20. 3. 2020, 8:12 Mex:
An 124 uveze nějakých +- autobus 100 tun
vrata vepředu, vrata vzadu, projede tudy normální velký náklaďák
pod stropem to má jeřábové dráhy,, na zemi válečkové dráhy
není problém náklad naložit na normálních europaletách
B737-800 Travel servisu uveze +- autobus 20 tun, je to normální osobák
do nákladového prostoru pod palubou kam se normálně dávají kufry asi europaletu dát nelze, jsou na to speciální kontejnery nebo po krabicích ručně
asi by to museli dát i do kabiny po krabicích, to by se asi nelíbilo ani ÚCL ani majiteli
CASA je ještě poloviční než 737 a nemá dolet, ta by musela tankovat odhadem 3x
....
mimochodem ty ukrajinský An124 mají hnízdo v Lipsku, asi tam mají i nějakou společnost registrovanou v Německu aby byli v Unii
Hmm, no asi máš pravdu.
Já bych to teda stejně tak nedělal (pokud bych z nějakého důvodu nemusel), ale jsem hovno v trávě a ne rozhodující článek.
Mimochodem ta dodávka, co teď přilítla a co ji byli všichni vítat na letišti, to bylo zřejmě nějaké éro tak na úrovni B737.

Ať tak či tak, večer před spaním si děkovnou modlitbu NATu za zapůjčení Ruslana odříkávat nebudu.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7383
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 3. 2020, 8:53

to co přilítlo byl Airbus 330, to je o hodně větší než ta 737, má to ale podobný proporce jako ta 737 atd, tak to na obrázku klame
B737-800 má max startovní hmotnost +- 80 tun
A330 asi 240t
An124 někde k 500t
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5225
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

20. 3. 2020, 8:58

Vůbec nechápu jak může něco co váží 500t letět, to musí bejt ukrutnej tah, co ty motory vyvinou, a ty křídla že ten tah od nich vydrží.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
Mex
Příspěvky: 10287
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

20. 3. 2020, 9:06

testone píše: 20. 3. 2020, 8:53 to co přilítlo byl Airbus 330, to je o hodně větší než ta 737, má to ale podobný proporce jako ta 737 atd, tak to na obrázku klame
B737-800 má max startovní hmotnost +- 80 tun
A330 asi 240t
An124 někde k 500t
Aha, díky za info. Viděl jsem to éro jenom se mihnout někde v bedně, když jsem šel okolo a žena čuměla na zprávy.
A330 je širokotrupák, tak to už je o kus větší macek, to jo.
Díky.
Zamčeno

Zpět na „Provozní záležitosti“