Starší motorku rok cca 20-50 na přestavbu
Pravidla fóra
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
toto forum vyzaduje schvaleni prispevku moderatorem
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Co je to vlastně zač?
Podle přední vidlice Panther 15?
https://oldbike.files.wordpress.com/200 ... herm27.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Podle přední vidlice Panther 15?
https://oldbike.files.wordpress.com/200 ... herm27.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Jo jo pravdu máš, je to kastlík, před chvílí mi to kamarád přivezl a hned jsem to odvezl do skladu páč v práci na to zatím nemám místo.
Ze stavby foto určitě bude jak se bude něco dít udělám na to spec vlákno. Rychlosti to má 0-1-2 tak tam asi bude volnoběka těžko říci moc jsem to nezkoumal.
Ted řeším co s nástřikem, zda to nechat opískovat a dát práškovou barvu nebo co s tím.
Ze stavby foto určitě bude jak se bude něco dít udělám na to spec vlákno. Rychlosti to má 0-1-2 tak tam asi bude volnoběka těžko říci moc jsem to nezkoumal.
Ted řeším co s nástřikem, zda to nechat opískovat a dát práškovou barvu nebo co s tím.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
měl by to být Fichel-Sachs typ 98er, podobné se dělali i u nás. Sachs vymyslel volnoběžku s brzdou a pojmenoval ji torpedo. Následně musel svojí výrobu ložisek prodat nějaké firme SKF se Švédska a následně se věnoval jen výrobě motorů ( pro různý výrobce motokol) a tlumičů ( tlumiče dělá dodnes).
Mám pocit že pod podobným označením 98 se dělalo i nějké motokolo v ČZ.
Mám pocit že pod podobným označením 98 se dělalo i nějké motokolo v ČZ.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Fichtel & Sachs 98 (tedy 98 ccm) je výrobce a označení pohonného agregátu http://www.sachsarchiv.de/motor/sm98/bed_anl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; , který se montoval do spoustu těchto vesměs na první pohled stejných mopedů (viz http://www.sachsarchiv.de/hersteller/" onclick="window.open(this.href);return false; a to asi není kompletní výčet protože zrovna ten Agon 98 jim chybílubos píše:měl by to být Fichel-Sachs typ 98er, podobné se dělali i u nás. Sachs vymyslel volnoběžku s brzdou a pojmenoval ji torpedo. Následně musel svojí výrobu ložisek prodat nějaké firme SKF se Švédska a následně se věnoval jen výrobě motorů ( pro různý výrobce motokol) a tlumičů ( tlumiče dělá dodnes).
Mám pocit že pod podobným označením 98 se dělalo i nějké motokolo v ČZ.

S touhle vidlicí jsem našel jen toho Panther 15 a pak ještě HMW (ten se tomu tvému dokonce podobá nejvíc - kastlík, nosič).

http://www.sachsarchiv.de/hersteller/hmw/bedhmw/" onclick="window.open(this.href);return false;
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Aha Torpedo.... takže tohle?
http://www.eurooldtimers.com/cze/galeri ... 8-ccm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.eurooldtimers.com/cze/galeri ... 8-ccm.html" onclick="window.open(this.href);return false;

soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 827
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Pokud vím,zákon rozlišuje spalovací (1kW) a elektrické (250W)- co je nad je buď nelegal, nebo na šoférák a moped je stroj (třebas Babeta), který má šlapky a jede i bez šlapání a tudíž je potřeba šoférák, kdežto kolo s pomosným motorkem je stroj, kde se musí šlapat, aby to jelo a motorek jen pomáhá (bez šlapání na samotnej motor nepojede-nesmí)a na něj papíry nejsou potřeba- jak jsem nakoupil tak prodávám, je to od právníka. Luboši tebe to nemusí trápit, protože nemáš na to homologaci, takže teoreticky s tím na silnici nesmíš, ale jak známe není žalobce - není soudcelubos píše:Ne, motokolo není moped to je velký rozdíl. Pokud tam jsou šlapky tak je to jiná liga. Navíc se běžně prodávají motokola a rozhodně nemají 250W ( mluvím o spalovacíh). Jde o to že moped musí mít značky moto kolo ne.

PS:to jsou krásný strojky

PPS:je rozdíl i mezi motokolem a kolem s pomocným motorkem (zas šoférák) ale detaily jsem už línej hledat

Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Jasný, je to pruda a co jsem slyšel tak paka na kolech budou mít snad od příštího roku přednost před autama tak se máme na co těšit.
Mě je to v celku jedno, v nejhoším si na to udělám homologaci nebo požádám o prototypové značky.
Mě je to v celku jedno, v nejhoším si na to udělám homologaci nebo požádám o prototypové značky.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 827
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
No jsem cyklist a todle všechno, včetně auto-matu, mě štve, protože kvůli pár pitomcům trpěj i normální cyklisti. Ale jinak se těším na fotky, až budeš jezdit 

Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Má to na krku tenhle štítek?lubos píše:Tak je to to HMW

Na barvu bych se teď vyprdnul. Nejdřív poskládat, zprovoznit, kompletně rozebrat a pak teprve leštit a lakovat. Ono také hodně záleží jaké díly na to seženeš, podle toho se nejspíš budeš rozhodovat nad výsledným dizajnem - jestli to bude co možná nejvěrněji připomínat originál (tj. včetně barvy laku, linek, příslušenství atd.)lubos píše:…Ted řeším co s nástřikem, zda to nechat opískovat a dát práškovou barvu nebo co s tím.
http://ddr-fahrradwiki.de/images/1/14/H ... 0-Test.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ostmotorrad.de/andere/hmw/hmw_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ost-fahrzeuge.de/gallery/image_p ... ge_id=2006" onclick="window.open(this.href);return false;
http://ddr-fahrradwiki.de/images/9/9c/HMWMofa1950-1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
nebo jen retro s napodobeninami dobových prvků stylingu a tuningu (na těch mopedech se i závodilo).
Jen pro zajímavost - moped už kastlík na baterky měl. Je to ten "válec" pod levou polovinou nádrže (viz fotka HMW co jsem dal odkaz), který není kastlík na pumpičku, ale na monočlánky, které napájely světlo při vypnutém motoru. Ty však budeš muset využít jakékoli místo, aby jsi se alespoň trochu přiblížil původnímu dojezdu (tyhle motory žraly jen 2 l / 100 Km a nádrž má být na 7 litrů - to je výzva

A propos. Ta nádrž vzhledem ke sklonu hrdla možná není originál.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
já bych s nějakým pískováním a lakováním taky moc nespěchal
jestli to má jakš takš zachovalou původní barvu, pak bych to jen vyčistil, vyleštil a nakonzervoval nějakým voskem
orezlá místa opatrně lokálně očistit dráťákem a nakonzervovat taninem, např. tohle
http://www.worko.cz/clanek/odrezovac-s- ... koroze-118" onclick="window.open(this.href);return false;
zrzavé fleky zčernají a v kombinaci s původním černým lakem to vypadá dobře
zachová se autenticita toho stroje, vůbec bych se rozmyslel na tom dělat nějaké nevratné změny, i když tohle asi žádnou zvláštní historickou cenu nemá
když to bude bude to vypadat výrazně líp, než "leštěnka" nastříkaná práškem
těch je všude dost
pokud to není z 90% zrzavé tak je lepší to nechat původní
jestli to má jakš takš zachovalou původní barvu, pak bych to jen vyčistil, vyleštil a nakonzervoval nějakým voskem
orezlá místa opatrně lokálně očistit dráťákem a nakonzervovat taninem, např. tohle
http://www.worko.cz/clanek/odrezovac-s- ... koroze-118" onclick="window.open(this.href);return false;
zrzavé fleky zčernají a v kombinaci s původním černým lakem to vypadá dobře
zachová se autenticita toho stroje, vůbec bych se rozmyslel na tom dělat nějaké nevratné změny, i když tohle asi žádnou zvláštní historickou cenu nemá
když to bude bude to vypadat výrazně líp, než "leštěnka" nastříkaná práškem
těch je všude dost
pokud to není z 90% zrzavé tak je lepší to nechat původní
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Ono to ale z fotky vypadá, že to někdo již vzal sprejem - možná jen kvůli snadnějšímu prodeji.testone píše:…jestli to má jakš takš zachovalou původní barvu, pak bych to jen vyčistil, vyleštil a nakonzervoval nějakým voskem
orezlá místa opatrně lokálně očistit dráťákem a nakonzervovat taninem, …
…pokud to není z 90% zrzavé tak je lepší to nechat původní
Navíc vzhledem k tomu, že x věcí bude z laminátu na míru kvůli baterkám, tak bych spíš viděl lak nový na celém mopedu tzv. "leštěnka" jak píšeš, aby byl vzhled sladěný.
Otázkou, je jestli se na to seženou všechny díly - pokud ne, a budou nahrazeny "modernějšími" tak je ještě na zvážení sice "leštěnka" ale např. ve sportovním kabátku (bohužel dobové fotky jsou černobílé, ale dokázal bych si představit i třeba vzhled respektive barevnou kombinaci červená s bílým nebo šachovnicovým pruhem, jako je ten Agon 98 v odkazu na Bazoš).
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
Jo jo ten agon měl hezký design taky bych to viděl barevně nějak tak. Zatím jsem to jen vyložil a neměl čas se na to mrknout ale řekl bych že je na tom několik vrstev barvy. Bohužel štítek to nemá nikde žádný a i ráfky kol jsou nabarvený.
Takže první co budu řešit je sundat barvu z ráfků vyčistit středy a nechat kola znovu vyplést ( před tím chci vyřešit barvu ráfků), je několik variant, chemický nikl který pěkně vyleštím, nebo chrom ( to mi přijde ale poněkud poutové) nebo barva. Ono se to nezdá ale ta potvora už ted je pěkně těžká.
Takže první co budu řešit je sundat barvu z ráfků vyčistit středy a nechat kola znovu vyplést ( před tím chci vyřešit barvu ráfků), je několik variant, chemický nikl který pěkně vyleštím, nebo chrom ( to mi přijde ale poněkud poutové) nebo barva. Ono se to nezdá ale ta potvora už ted je pěkně těžká.
XpertMill, Gravos, Ninos, Galaad
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
IQ156
-1500Kč, -520Kč, -1čokoláda, - 28000Kč
www.freeair.cz www.rotexelectric.eu www.retrofitcnc.cz
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
lubos píše:…Ono se to nezdá ale ta potvora už ted je pěkně těžká.

soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1172
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
K té vahadlové přední vidlici mi chrom vizuálně nějak nesedí, subjektivně bych volil komaxit v odstínu ladícímu zbytku.lubos píše:…Takže první co budu řešit je sundat barvu z ráfků vyčistit středy a nechat kola znovu vyplést ( před tím chci vyřešit barvu ráfků), je několik variant, chemický nikl který pěkně vyleštím, nebo chrom ( to mi přijde ale poněkud poutové) nebo barva…
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3