Nákup frézky

Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

9. 11. 2009, 4:14

prochaska píše:.. No a co je obarvené se oškrabe...
Je to opacne, skrabu sa najsvetlejsie miesta, s najmensou hrubkou farby. Zaskrabavany diel sa musi dostat do kontaktu z rovnym dielom a vtedy sa farba vytlaci na miesta ktore s protikusom kontakt nemaju a na kontaktnych plochach ostane malo farby.
Pouziva sa na to tusirovacia farba, vacsinou je myslim modra ale su aj ine odtiene (myslimze zlta, cervena, ...). Ruky farbi poriadne, da sa sice lahko umyt ale po celodennom zaskrabavani uz nie.
Samotne skrabanie nie je az take tazke, problem je v tom ze po chvilke zaskrabavania treba merat uchylkomerom vo vsetkych rovinach. Podla vyskedku merania treba skorigovat skrabanie, atd. Tzn. tych merani budu stovky - aspon u mna to tak bolo.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8349
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

9. 11. 2009, 4:52

Možná existuje víc metod, ale v té co jsem se učil se obarvovaly výstupky. Abych se ujistil, že moc neblábolím tak jsem si i něco našel:

http://gfish.livejournal.com/187606.html
http://www.youtube.com/watch?v=uHF7TtHVSWE
Aleš Procháska
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

9. 11. 2009, 5:30

prochaska píše:Možná existuje víc metod, ale v té co jsem se učil se obarvovaly výstupky. Abych se ujistil, že moc neblábolím tak jsem si i něco našel:

http://gfish.livejournal.com/187606.html
http://www.youtube.com/watch?v=uHF7TtHVSWE
Neviem skadial mam taku techniku zaskrabavania, vyskusal som a ide to. Zaujimalo by ma (kedze to vyzera ze este budem zaskrabavat) ako hladky ma byt ten zaskrabany povrch koli mazaniu. Moje plochy su leskle ako zrkadlo ale co som pozeral na webe, vacsinou tie plochy vyzerali drsnejsie (mozno aj moje by takto vyzerali po odfoteni s bleskom :wink: ).
mito
Příspěvky: 108
Registrován: 4. 3. 2009, 7:08
Bydliště: Žilina

9. 11. 2009, 5:37

...platí to teda všeobecne o čínakoch vratane quantum/optimum ? že ich treba rozobrať , umyť a potom ich zaškrabať ? alebo sa s tým da robiť aj bez toho s určitou opakovateľnou presnosťou dajme tomu 0,05mm ?
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

9. 11. 2009, 5:59

mito píše:...platí to teda všeobecne o čínakoch vratane quantum/optimum ? že ich treba rozobrať , umyť a potom ich zaškrabať ? alebo sa s tým da robiť aj bez toho s určitou opakovateľnou presnosťou dajme tomu 0,05mm ?
Ja nie som dost skuseny aby som vedel zovseobecnovat ale moj bolo potrebne rozobrat, skontrolovat a vycistit. Vacsina predajcov na tuto skutocnost aj upozornuje, dokonca niektori za poplatok tuto sluzbu aj ponukaju. Quantum vraj netreba.
Co sa tyka zaskrabavania, asi by som bol aj bez neho spokojny. Kolisajuci sa suport na lozku (merane hodinkami, rukou neucitis) staci trosku pritiahnut, 300mm dlhu tyc mozno nikdy sustruzit nebudem, atd. No a presnost, posuvkou si aj tak nameram kolko chcem :wink: .
Inac, stale mam pocit (nielen pocit ale aj to vidim) ze mam problem s rybinami - na tej strane kde je lista to lieta (pri upichovani). No aj tak nemam problem upichnut ocel 11 523 o priemere 50mm, asi to zaskrabanie predsa len k niecomu bolo.
bob7373
Příspěvky: 33
Registrován: 21. 4. 2009, 11:31
Bydliště: Třebíč

9. 11. 2009, 6:36

Laco19 píše:
bob7373 píše:No myslím, že to klon X2 není, Asist je vřeteník se soustruhu 7x14 doplněný ozubenými převody, ta vertikální kolejnice je míň tuhá, nemá X2 MT2? Díval jsem se na Opti BF 16 Vario - stůl má o fous větší ale nástroje MT2. Stojí 17000,-. Pokud bych do toho šel, koupil bych Opti BF 20 Vario za 24600,-. Nicméně to už je víc jak 2x co za Asista. Opti jsou ale velice dobře zpracované, zaškrábané rybiny atd.
Zatial co som nasiel su frezky X2 (a ine znacky pochdzajuce z rovnakej fabriky), z inej fabriky su XJ9512 + klony a treti je Opti - ten si netrufam nikde zaradit, neviem ci je klonom X2, XJ alebo je originalom. Koli vysokej cene som Opti velmi nestudoval. Urcite su to lepsie spracovane stroje ale ja sa o potesenie z rozoberania a zaskrabavania pripravit nenecham :wink: .
Ten tvoj FM-16 je teda s vretenikom zo 7x14 (riesenie ako u X2)?
Co som pozeral, u X2 (a "klonov") su problemy s tuhostou kolajnice osi Z, je duta a vikla sa to na tej skrutke ktorou je pripevnena k zakladni. Vraj to dokaze napravit ciastocne zaliatie spodnej casti polymerbetonom.
Pises ze vertikalna kolajnica je menej tuha, na ktorom modeli?
Myslím že ta kolejnice není nic moc na všech, po brouzdání internetem je zřejmě frézka X2 podobná Asistovi jsou jen různé modifikace, různé převodovky, výkony motorů mech převodovka nebo i bez. Určitě bych chtěl s převodovkou.
Tu kolejnici Z je možné nahradit tužším kouskem, ale to budu řešit až to bude v plném provozu.
Kdo má zájem o zaškrabávání, mám popis z učebnice, chce to jen cvik. Zaškrabával jsem suport u Asista, ke konci už to jakš takš šlo, tak ještě 2 roky a budu to mít v ruce :D
To OPTI je snad o něco lepší než Proma, chtělo by to pravítko a zkontrolovat to zaškrabání, na veletrhu jsem to zkoumal a nevypadalo to zle, ale kutit se tam nedalo tak to nemůžu tvrdit určitě.
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

9. 11. 2009, 7:14

Za tie 3 dni uz mam ten zoznam obsirnejsi, tam su len frezky predavane v USA :wink: .
Pises ze by si chcel len z prevodovkou, tu by vsetky klony X2 mali mat ale rozdiely su v pohone motorom. Vacsinou je rieseny ozubenymi kolesami ale tie su vraj poriadne hlucne. Preto sa to riesi vymenou za ozubeny remen (novy SX2 ho uz ma od vyroby) - to by si chcel, nie :wink: .
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22953
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

9. 11. 2009, 7:48

X2 430USD FOB China
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
nemo
Příspěvky: 514
Registrován: 8. 9. 2008, 7:31
Bydliště: Kralupy N.Vltavou

9. 11. 2009, 7:55

S tím zaškrabáváním, pokud máš příměrnou desku, která je dokonale rovná třeba 0.005 na 500mm, tak se na protičásti vždy vyznačí vyvýšené
body. Takže se odškrabává vždy modrá barva, dokud není protiplocha co nejvíce modrá. Podle počtu modrých bodů na ploše 25mm2 se pozná stupeň přesnosti. Tj. čím více bodů, tím větší přesnost.
Nemo.
Není vedení jako vedení.
bob7373
Příspěvky: 33
Registrován: 21. 4. 2009, 11:31
Bydliště: Třebíč

9. 11. 2009, 9:16

Laco19 píše:
Za tie 3 dni uz mam ten zoznam obsirnejsi, tam su len frezky predavane v USA :wink: .
Pises ze by si chcel len z prevodovkou, tu by vsetky klony X2 mali mat ale rozdiely su v pohone motorom. Vacsinou je rieseny ozubenymi kolesami ale tie su vraj poriadne hlucne. Preto sa to riesi vymenou za ozubeny remen (novy SX2 ho uz ma od vyroby) - to by si chcel, nie :wink: .
Jo, jsou, ale tady myslím Aeroomni popisoval, jak tu hlučnost zmírnil polohou motoru, tak to budu zkoušet.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

9. 11. 2009, 10:43

Laco19 píše:
prochaska píše:.. No a co je obarvené se oškrabe...
Je to opacne, skrabu sa najsvetlejsie miesta, s najmensou hrubkou farby. Zaskrabavany diel sa musi dostat do kontaktu z rovnym dielom a vtedy sa farba vytlaci na miesta ktore s protikusom kontakt nemaju a na kontaktnych plochach ostane malo farby.
Pouziva sa na to tusirovacia farba,
To když na tu příměrnou desku, či pravítko napatláš velkou vrstvu barvy! To se pak ta barva vtlačí do ďolíčků (asi).
Při správném postupu se na příměrnou desku rozetře záměrně co nejtenší vrstvička barvy, která se označí právě na vrcholcích škrabané plochy. Podle inteznity barvy se dá odhadnout i nerovnost. Čím tmavší, tím více na braní. Barva se nejlépe roztírá tvrdým filcem ve tvaru kvádříku 40 x 20 x délka do dlaně. Tu plochu 40 x 20 ( není to dogma, může být jiná) zkosit cca na 30˚, aby se lépe roztíralo. Roztírat na sebe kolmými směry, křížově až je stejná intenzita barvy po celé ploše. Filc by měl být tvrdý, dá se použít i ze starého pulírovacího kotouče. Před každým opisem je nutné škrabanou plochu omýt technickým benzinem, přebrousit jemným kamínkem, znovu otřít a pak teprve opisovat.
Ale tomuto tématu jsme se tu už kdysi věnovali, zkus hledat.
Tak si pořiď pořádnou škrabku, barvu (na železo) a Pamelu (ne Anderson, na tu asi nemáš mince) na ruce a škrabej. Hodně úspěchů!
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

9. 11. 2009, 11:59

Josef píše:
Laco19 píše:
prochaska píše:.. No a co je obarvené se oškrabe...
Je to opacne, skrabu sa najsvetlejsie miesta, s najmensou hrubkou farby. Zaskrabavany diel sa musi dostat do kontaktu z rovnym dielom a vtedy sa farba vytlaci na miesta ktore s protikusom kontakt nemaju a na kontaktnych plochach ostane malo farby.
Pouziva sa na to tusirovacia farba,
To když na tu příměrnou desku, či pravítko napatláš velkou vrstvu barvy! To se pak ta barva vtlačí do ďolíčků (asi).
Při správném postupu se na příměrnou desku rozetře záměrně co nejtenší vrstvička barvy, která se označí právě na vrcholcích škrabané plochy. Podle inteznity barvy se dá odhadnout i nerovnost. Čím tmavší, tím více na braní. Barva se nejlépe roztírá tvrdým filcem ve tvaru kvádříku 40 x 20 x délka do dlaně. Tu plochu 40 x 20 ( není to dogma, může být jiná) zkosit cca na 30˚, aby se lépe roztíralo. Roztírat na sebe kolmými směry, křížově až je stejná intenzita barvy po celé ploše. Filc by měl být tvrdý, dá se použít i ze starého pulírovacího kotouče. Před každým opisem je nutné škrabanou plochu omýt technickým benzinem, přebrousit jemným kamínkem, znovu otřít a pak teprve opisovat.
Ale tomuto tématu jsme se tu už kdysi věnovali, zkus hledat.
Tak si pořiď pořádnou škrabku, barvu (na železo) a Pamelu (ne Anderson, na tu asi nemáš mince) na ruce a škrabej. Hodně úspěchů!
Mozno si to len ja ten postup nepamatam (clovek ma snahu na neprijemne veci rychlo zabudat :wink: ) ale zvladol som to.
Laco19
Příspěvky: 276
Registrován: 17. 12. 2008, 4:19
Bydliště: Kosice

10. 11. 2009, 1:06

bob7373 píše:
Laco19 píše:
Za tie 3 dni uz mam ten zoznam obsirnejsi, tam su len frezky predavane v USA :wink: .
Pises ze by si chcel len z prevodovkou, tu by vsetky klony X2 mali mat ale rozdiely su v pohone motorom. Vacsinou je rieseny ozubenymi kolesami ale tie su vraj poriadne hlucne. Preto sa to riesi vymenou za ozubeny remen (novy SX2 ho uz ma od vyroby) - to by si chcel, nie :wink: .
Jo, jsou, ale tady myslím Aeroomni popisoval, jak tu hlučnost zmírnil polohou motoru, tak to budu zkoušet.
No uz aspon viem co chcem - SX2. Podstatne vylepsenie oproti X2 je bezkomutatorovy pohon vretena ozubenym remenom. Vraj je to extremne tiche, uz to nema prepinanie 2 rychlosti (pohon zvladne cely rozsah otacok). Neviem len ci ostali vo vretene ozubene prevody alebo je prevod remenom priamo na vreteno (ak je taky pohon vobec mozny).
Zatial je to novy model, zacal sa vyrabat v tomto roku a nasiel som ho len v jednom e-shope za cenu o cca 100 EUR vyssiu ako X2. Takze asi budem musiet pockat...
Uživatelský avatar
Krutor
Sponzor fora
Příspěvky: 1031
Registrován: 2. 12. 2008, 8:58
Bydliště: Moravské Bránice
Kontaktovat uživatele:

10. 11. 2009, 2:26

Díky za vysvětlení, jak se zaškrabává. Sice nechápu, jak může být ruční práce lepší než frézování nebo broušení, ale to je jedno, já něco takového nikdy dělat nebudu, protože to jsou přesně práce, které prostě nenávidím :evil: Než bych zaškrabával rybiny, tak to radši předělám mašinu na lineáry :D

Jinak se omlouvám, že se do tohoto vlákna vměšuji s úplně jiným tématem.
Petr Spáčil
bob7373
Příspěvky: 33
Registrován: 21. 4. 2009, 11:31
Bydliště: Třebíč

10. 11. 2009, 6:26

Jo, ten SX2 je pěknej Holt už mám asist, dobře jsi vybral.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje - vrtačky, brusky, pily atd.“