nějak tomu nerozumím tomu s tím Zkem.. pokud přece dáš na ten díl co jezdí na portále v ose X 4 vozíky (ty tam máš lineáry dlouhé až nahoru, vysoko přes portál) takhle by ti to končilo stejně s celým portálem, a kolejnice dáš na vlastní Zko tak to budeš mít rozměrově přece uplně stejné, při nejvyšší poloze Zka, ti projede pod portálem stejně jako v tvém případě a to jak vyložíš vřeteno ti to omezí uplně stejně.. rozdíl bude ale v tom že při minimálním i maximálním vyložení vřetene bude v tvém případě to vřeteno namáháno pořád stejně, protože se nemění poloha vozíků vůči vyložení osy Z, ale mnohem víc než v nejvíc vysunutém vřetenu v tom duhém případě, protože to ty lineáry nějak zesílí, ale rozdíl při zasunutém vřetenu nahoru bude markantní.. já měl totiž podobně vyložené vřeteno na Decklu a to dokonce na 25mm litinové desce (ten 10mm plech je proti tomu nic) a strašně to při obrábění vibrovalo a dělalo hnusnej povrch a tupilo frézy.. až když se udělala trojúhelníková vzpěra tak se to rapidně eliminovalo
neděláš u správy a udržby silnic?

letos jednomu sypači nezgenerálkujou nátěr

věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU