Co jste dneska bastlili?
-
- Příspěvky: 3023
- Registrován: 3. 6. 2007, 9:49
- Bydliště: Bratislava
Josefe, skoro som si oslintal klávesnicu. Najviac sa mi páči tá kompaktnosť tých tvojích rakeových kachlí. Väčšinu čo som videl, boli obludy. Bude s toho dostupná nejaká dokumentácia? Ja by som bral, kľudne aj za úplatu.
Ak sa niečo môže pokaziť, tak sa to aj pokazí...
Děkuji za pochvalu. Jelikož to byl zkušební projekt (proboha, tohle slovo jsem nikdy nechtěl používat ), tak jsem žádnou pořádnou dokumentaci nepáchal, neb funkce byla dopředu nejistá. Dělal jsem to prostě "postaru" z hlavy, když byla chuť a volná chvíle. Ještě zbývá dodělat štelovatelné patky, zatím jsou tam jen šrouby hlavou k zemi, aby se mohla eliminovat nerovnost terénu.
najedes si na střed nepoškozené díry to je snad jasné a pak přejedeš podle nonia n střed opravované díry osovou vzdálenost si musíš vypočítat výkres určitě nebude můžeš si to i odměřit na druhém konci odlitku který snad není poškozený
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
tak nejak to je, jenze lidosi mysli, "jedna dira, to mas hned" a divi se, co je na tom tak drahyho
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Podle čela tý velký díry sem si to ustavil do roviny a záklonu, a na tý menší díře je vidět vybrání, jeho hrana tam byla, ta byla nepoškozená a nebyla ani zavařená, podle tý jsem si našel střed. Schválně se to vařilo tak, aby tam ta hrana zůstala.
Takovýhle věci se na jinejch mašinách jak na vyvrtávačkách dělat nedají, potřebuješ tam docela vysunout vřeteno, a taky je to třeba na běžný mašiny dost velký. Vyvrtávačky má málo kdo, a firmy kterém zbyla se s tím zebejvat nechtěj.
Upevnění, výstřední je jedna věc, ale to opracování na těch 10 min fakt není. Ty špony co se na tom berou jsou malý, rychlosti pomalý. Jak je to navařený tak to kope než se dostaneš na rovnej povrch, i když je to hliník, docela mě přišel tvrdej. Ubíral jsem to po 5ti desetinách ke konci po třech a pak po jedný. Rychlost jsem volil podle povrchu a zvuku a klidu hodinek opřených o obrobek. Posuv 0,033 na otáčku a 63 otáček/min.
Jinak kdyby tam nebyla ta hrana, tak kolem tý díry pro ložisko jsou díry se závitama, do těch bych si natočil imbusy, nebo přesnější závitníky a podle těch si zase stejným způsobem našel střed
Musíš ale brát v úvahu to, že nejsem starej horizontkář. Zkušenej borec co na tom dělá 20 let, má lepší vybavení, nástroje, ví jak si přesně nabrousit a postavit nůž, lepší/ tužší mašinu by to měl určitě rychleji, možná pod 1/3 toho co já. Já jsem ještě zkoušel různý nože a tak..
Celý to trvalo cca 8 hodin. Novej díl stojí 100k Takovýhle věci se na jinejch mašinách jak na vyvrtávačkách dělat nedají, potřebuješ tam docela vysunout vřeteno, a taky je to třeba na běžný mašiny dost velký. Vyvrtávačky má málo kdo, a firmy kterém zbyla se s tím zebejvat nechtěj.
Upevnění, výstřední je jedna věc, ale to opracování na těch 10 min fakt není. Ty špony co se na tom berou jsou malý, rychlosti pomalý. Jak je to navařený tak to kope než se dostaneš na rovnej povrch, i když je to hliník, docela mě přišel tvrdej. Ubíral jsem to po 5ti desetinách ke konci po třech a pak po jedný. Rychlost jsem volil podle povrchu a zvuku a klidu hodinek opřených o obrobek. Posuv 0,033 na otáčku a 63 otáček/min.
Jinak kdyby tam nebyla ta hrana, tak kolem tý díry pro ložisko jsou díry se závitama, do těch bych si natočil imbusy, nebo přesnější závitníky a podle těch si zase stejným způsobem našel střed
Musíš ale brát v úvahu to, že nejsem starej horizontkář. Zkušenej borec co na tom dělá 20 let, má lepší vybavení, nástroje, ví jak si přesně nabrousit a postavit nůž, lepší/ tužší mašinu by to měl určitě rychleji, možná pod 1/3 toho co já. Já jsem ještě zkoušel různý nože a tak..
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 21. 7. 2019, 9:59, celkem upraveno 4 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Petr: nešlo to tou zadní dělící rovinou hodit na úhelník a pak popř. podložit planžetama ? Zespoda nějaký panenky a upínky?
Jak jsi na tom teď reálně s přesností?
Třeba já za sebe bych to vykrouzil větší díru a vrazil tam ocelové mezikruží zalepené na Loctite...
Jak jsi na tom teď reálně s přesností?
Třeba já za sebe bych to vykrouzil větší díru a vrazil tam ocelové mezikruží zalepené na Loctite...
Zadek byl opřenej o pravoúhlou upínku, spodek byl na čtyřech štelovatelnejch bodech (štefty s matkou) a zvrcha dotlačený upínkama, při obrábění na dvou místech kontrolovaný opřenejma hodinkama, bez pohnutí. Kdyby to mělo bejt přidělaný zádama jak říkáš, tak by to chtělo velkej úhelník a musel bych z toho vymlátit všechny kolíky.
Záklon a boční náklon podle jediný největší opracovaný plochy do půl stovky, vystředění na původní hranu vybrání taky tak. Bylo to dost vařený a to teplo s tím trochu zacvičilo, tak se to nedalo moc dostat do "0" a vycházím z toho, čeho se tam můžu reálně chytit, resp. z toho jak to je po zavaření. Kdyby se to měřilo podle originálu na nějakým měřícím zařízení, tak by se to možná úplně přesně neshodovalo, ale ono ti na místě nic jinýho nezbejvá, když se zachraňuje díl co je na vyhození.
Vyvložkováním by sis ničemu nepomohl, akorát bys to dělal dýl. Prostě ten kamion najel mraky kilometrů až se zašvihlo ložisko a vydřelo obal. Nový v tom bude fungovat zase dlouho dobře.
Záklon a boční náklon podle jediný největší opracovaný plochy do půl stovky, vystředění na původní hranu vybrání taky tak. Bylo to dost vařený a to teplo s tím trochu zacvičilo, tak se to nedalo moc dostat do "0" a vycházím z toho, čeho se tam můžu reálně chytit, resp. z toho jak to je po zavaření. Kdyby se to měřilo podle originálu na nějakým měřícím zařízení, tak by se to možná úplně přesně neshodovalo, ale ono ti na místě nic jinýho nezbejvá, když se zachraňuje díl co je na vyhození.
Vyvložkováním by sis ničemu nepomohl, akorát bys to dělal dýl. Prostě ten kamion najel mraky kilometrů až se zašvihlo ložisko a vydřelo obal. Nový v tom bude fungovat zase dlouho dobře.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Právě že vím, co s tím to vaření udělá bych to vůbec nevařil. Když mi jeden "odborník" vařil kartery na motorku a rozebral je od sebe (měl jsem je stažený šroubama, protože jsem věděl, co to udělá) . Každý prohnutý o pět desetin.
Do upínání Ti kecat nebudu, každý to dělá trochu jinak. Ale pár kolíků snad není problém...
Do upínání Ti kecat nebudu, každý to dělá trochu jinak. Ale pár kolíků snad není problém...
Tady jsou ty stěny naštěstí trochu větší jak na motorkovým karteru, je to takovej odlitek žebrovanej ke dvoum cm. Vařeno v pulzu, alespoň něco.
Vždycky je na výběr, nová fréma se dá objednat vždycky
Kolíky....cesta nejmenšího odporu, celkem špalky a taky bych je mohl urazit i stím vykrajovaným límcem. Velkej úhelník mám, ale tahat se s tím...
Vem to tak, je tam kuželový ložisko a kdoví jak dlouhá hřídel do převodovky. To půjde
Vždycky je na výběr, nová fréma se dá objednat vždycky
Kolíky....cesta nejmenšího odporu, celkem špalky a taky bych je mohl urazit i stím vykrajovaným límcem. Velkej úhelník mám, ale tahat se s tím...
Vem to tak, je tam kuželový ložisko a kdoví jak dlouhá hřídel do převodovky. To půjde
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B