zaškrabávání teoreticky
Qwer: Konkrétne v tom odkaze na Facebook je recenzia zákazníka, ktorý píše že to boli 2 dni roboty. Takže ak to ten majster nerobí v rámci charity, tak to podľa mňa nebolo lacnejšie ako vybrať motor z auta. (predpokladám, že automechanik berie na hodinu menej ako niekto, kto dokáže zaškrabať motor priamo v aute)
Tos C45-2000
Tak vzhledem k tomu, že existuje třeba lepící páska a kus papíru. Písty do prostřední polohy mezi úvratěma, aby to šlo zalepit. Potom vysavač. Do hlavy vede jeden hlavní mazací kanál. Vzhledem k tomu, že je většina OHC /DOHC/ tak ten blok nemá tolik děr jako OHV. Tak těch pár děr snadno ucpe.
Ad. chladič. Při sundání hlavy, pokud to nemá 10k od poslední výměny rozvodů, tak se většinou mění i vodní čerpadlo. A není problém povolit těch pár šroubků. Ucpe hadrama, vysavač a to co by tam náhodou spadlo, tak vypláchne/vyfouká přes vodní čerpadlo. Ono když sundáš po 20ti letech hlavu, tak je tam to těsnění taky přilepený a musí se to čistit, pokud to není motorová pila nebo křoviňák, kde je to monolit
Ad. chladič. Při sundání hlavy, pokud to nemá 10k od poslední výměny rozvodů, tak se většinou mění i vodní čerpadlo. A není problém povolit těch pár šroubků. Ucpe hadrama, vysavač a to co by tam náhodou spadlo, tak vypláchne/vyfouká přes vodní čerpadlo. Ono když sundáš po 20ti letech hlavu, tak je tam to těsnění taky přilepený a musí se to čistit, pokud to není motorová pila nebo křoviňák, kde je to monolit

Takú jednu historku- asi rok-dva po prevrate si kamoš kupil v Belgii Volgu 24 kombi, myslím bola 8 miestna. Mal tam nejaký diesel asi Indenor no neviem. Chodili na tom do Nemecka robiť, a jak to preťažovali, motor dostával záhul, tak mu párkrát vyrazilo tesnenie pod hlavou. Najskôr som mu prefrézoval jemne hlavu, no jak tam boli zaliaté nejaké kalené komôrky, mi to tam spravilo hrby na tom kalenom, tak sa potom zrovnala na brúske. No ale tesnenie vyrazilo znova, a to prichádzali v piatok večer domov, a v nedeľu šli nazad. Po dlhej porade nad otvorenou kapotou a premeriavaní bloku sme sa rozhodli ho zrovnať zaškrabaním. Mal som jediné pravítko- trojuholníkové, a zaschnutú farbu ako kameň. Tú farbu sme nariedili nejakým krémom na tvár, čo zobral manželke z kabelky, a celkom sa s tým dalo robiť. Podľa špáromeru to bolo krivé medzi 0,15 a 0,2 mm, bola to nejaká liatina, a šlo to škrábať celkom dobre. Keby tam nebol doniesol vtadajší hit- video, a prasačiny s hanbatými dievčatami
možno by som to mal za dve- tri hodiny hotové. Takto to trvalo najmenej 2x toľko, no zase ruky a chrbát neboleli. Ovšem motor odvtedy tesnenie nevyrazil, ale po pár rokoch ho zadrel na kľuke. Potom som mu ešte prerovnával blok na Fiat Ritme, ale to už nebolo také pilné, ani plné erotiky 
Tie kanáliky sme zapchali handrami, aj valce, a potom vyberali peanom


Tie kanáliky sme zapchali handrami, aj valce, a potom vyberali peanom
Zadnej, nevim proc bych to mel delat. Auto ma slouzit me, ne ja jemu, od toho je instituce znackovy servis, i kdyz taky obcas nic moc. Kupuju zasadne cca rok stare s nanezdem do 30 tisic od kamarada co se tim zivi, nikdy jsem nemel problem, v zaruce, za pet let odepisu do nakladu a otocim.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
To samozrejme záleží na konkrétnom aute. Ale keď už máš zhodený vrch motora, tak vytiahnuť blok by nemalo zabrať toľko roboty (teda ak to nie je nejaká špecialita, kde aby si vybral motor musíš odobrať prevodovku, prednú nápravu, riadenie a neviem čo ešte). Odstrojiť a znovu nastrojiť ho bude chvíľu trvať, ale aspoň ho môžeš skontrolovať a odhaliť prípadné závady, ktoré sa ešte nestihli prejaviť.
Tos C45-2000