zaškrabávání teoreticky

Technologicke postupy a měřidla v dílně
Odpovědět
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 8. 2020, 9:43

Charon : jen tak pro zajímavost, co je méně pracné? Třeba vyndat motor, rozebrat komplet celej, pak přebrousit, vymýt, složit? Kolik motorů jsi udělal?
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

7. 8. 2020, 10:17

Qwer: Konkrétne v tom odkaze na Facebook je recenzia zákazníka, ktorý píše že to boli 2 dni roboty. Takže ak to ten majster nerobí v rámci charity, tak to podľa mňa nebolo lacnejšie ako vybrať motor z auta. (predpokladám, že automechanik berie na hodinu menej ako niekto, kto dokáže zaškrabať motor priamo v aute)
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22877
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

7. 8. 2020, 10:38

A co ty spony z toho skrabani? To jako normalne nechas v tech kanalech a skvirach mezi pistem a valcem a tak?
Vsechna prava na chyby vyhrazena (E)
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 8. 2020, 10:54

Tak vzhledem k tomu, že existuje třeba lepící páska a kus papíru. Písty do prostřední polohy mezi úvratěma, aby to šlo zalepit. Potom vysavač. Do hlavy vede jeden hlavní mazací kanál. Vzhledem k tomu, že je většina OHC /DOHC/ tak ten blok nemá tolik děr jako OHV. Tak těch pár děr snadno ucpe.
Ad. chladič. Při sundání hlavy, pokud to nemá 10k od poslední výměny rozvodů, tak se většinou mění i vodní čerpadlo. A není problém povolit těch pár šroubků. Ucpe hadrama, vysavač a to co by tam náhodou spadlo, tak vypláchne/vyfouká přes vodní čerpadlo. Ono když sundáš po 20ti letech hlavu, tak je tam to těsnění taky přilepený a musí se to čistit, pokud to není motorová pila nebo křoviňák, kde je to monolit ;)
qwer
Příspěvky: 1365
Registrován: 8. 4. 2008, 8:09

7. 8. 2020, 11:11

Takú jednu historku- asi rok-dva po prevrate si kamoš kupil v Belgii Volgu 24 kombi, myslím bola 8 miestna. Mal tam nejaký diesel asi Indenor no neviem. Chodili na tom do Nemecka robiť, a jak to preťažovali, motor dostával záhul, tak mu párkrát vyrazilo tesnenie pod hlavou. Najskôr som mu prefrézoval jemne hlavu, no jak tam boli zaliaté nejaké kalené komôrky, mi to tam spravilo hrby na tom kalenom, tak sa potom zrovnala na brúske. No ale tesnenie vyrazilo znova, a to prichádzali v piatok večer domov, a v nedeľu šli nazad. Po dlhej porade nad otvorenou kapotou a premeriavaní bloku sme sa rozhodli ho zrovnať zaškrabaním. Mal som jediné pravítko- trojuholníkové, a zaschnutú farbu ako kameň. Tú farbu sme nariedili nejakým krémom na tvár, čo zobral manželke z kabelky, a celkom sa s tým dalo robiť. Podľa špáromeru to bolo krivé medzi 0,15 a 0,2 mm, bola to nejaká liatina, a šlo to škrábať celkom dobre. Keby tam nebol doniesol vtadajší hit- video, a prasačiny s hanbatými dievčatami :oops: možno by som to mal za dve- tri hodiny hotové. Takto to trvalo najmenej 2x toľko, no zase ruky a chrbát neboleli. Ovšem motor odvtedy tesnenie nevyrazil, ale po pár rokoch ho zadrel na kľuke. Potom som mu ešte prerovnával blok na Fiat Ritme, ale to už nebolo také pilné, ani plné erotiky :lol:
Tie kanáliky sme zapchali handrami, aj valce, a potom vyberali peanom
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

8. 8. 2020, 6:58

:lol:
Takuto pomoc kamarátom poznám. A keď to pokazia tak sa hneď vedia obrátiť naspak ešte s tým že to súrne potrebujú do druhého dňa.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6014
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

8. 8. 2020, 7:35

stanik84 píše: 7. 8. 2020, 9:43 Charon : jen tak pro zajímavost, co je méně pracné? Třeba vyndat motor, rozebrat komplet celej, pak přebrousit, vymýt, složit? Kolik motorů jsi udělal?
Zadnej, nevim proc bych to mel delat. Auto ma slouzit me, ne ja jemu, od toho je instituce znackovy servis, i kdyz taky obcas nic moc. Kupuju zasadne cca rok stare s nanezdem do 30 tisic od kamarada co se tim zivi, nikdy jsem nemel problem, v zaruce, za pet let odepisu do nakladu a otocim.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 8. 2020, 7:44

Já se ptal na motory, ne na to čím jezdíš. Jsme přece na strojařským fóru ;)
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

8. 8. 2020, 8:39

No piest po kraji mazne vazelinou a potom utrie aj s supinami, pripadne nech to zatrie silikonom.
Aj tak mi to pride divne a neprakticke to robit v aute.
Alebo nech si kupi normalne auto, na ktorom netreba robit take hovadiny.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 8. 2020, 8:44

Proč je to hovadina? Protože jsi to nikdy neviděl?
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

8. 8. 2020, 8:46

stanik84 píše: 7. 8. 2020, 9:43 Charon : jen tak pro zajímavost, co je méně pracné? Třeba vyndat motor, rozebrat komplet celej, pak přebrousit, vymýt, složit? Kolik motorů jsi udělal?
To samozrejme záleží na konkrétnom aute. Ale keď už máš zhodený vrch motora, tak vytiahnuť blok by nemalo zabrať toľko roboty (teda ak to nie je nejaká špecialita, kde aby si vybral motor musíš odobrať prevodovku, prednú nápravu, riadenie a neviem čo ešte). Odstrojiť a znovu nastrojiť ho bude chvíľu trvať, ale aspoň ho môžeš skontrolovať a odhaliť prípadné závady, ktoré sa ešte nestihli prejaviť.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 8. 2020, 9:00

A už jsi někdy třeba četl nějakou dílenskou příručku VW k motoru s Al blokem?

Třeba to, že se nesmí vyndavat klika bez přípravku, jinak se může zkroutit blok ?
turnigy
Příspěvky: 1761
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

8. 8. 2020, 9:43

Tomu celkom nerozumiem. Ako sa môže vytiahnutím kľuky skrútiť blok? Nikdy som o tom nepočul a ani tomu moc neverím.
Tos C45-2000
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

8. 8. 2020, 9:59

Tak nevěř ;) :
blok.jpg
Co je pak jednodušší? Vzít magnet a sebrat špony nebo kupovat polomotor?
Uživatelský avatar
Charon
Sponzor fora
Příspěvky: 6014
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

8. 8. 2020, 10:05

stanik84 píše: 8. 8. 2020, 7:44 Já se ptal na motory, ne na to čím jezdíš. Jsme přece na strojařským fóru ;)
Ja taky nerikam cim jezdim, rikam proc to nedelam :mrgreen:
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Odpovědět

Zpět na „Technologie a měření“