Vřetena Teknomotor

ostatní motory, vřetena, regulace, snímaní otáček a jiné
Odpovědět
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

13. 7. 2012, 8:51

Záleží taky nejen na výkonu vřetene ale i na otáčkách. Mám 2kW vřeteno při 18 000ot/min. Musím říci, že na nějaké produktivní obrábění duralu to moc není. Na obrábění duralu si dovolím třeba hloubku špony 1mm při osmičce fréze a posuvu 700mm/min. Vřeteno by zvládlo krátkodobě hloubku špony 2-3mm na celý průměr frézy, ale není jistota, že se povede obrábění bez zalepení frézy. Dural je v tomhle ohledu prevít materiál.
Selic
Příspěvky: 673
Registrován: 17. 2. 2010, 1:58
Bydliště: Novopacko

14. 7. 2012, 9:28

Záleží taky nejen na výkonu vřetene ale i na otáčkách. Mám 2kW vřeteno při 18 000ot/min. Musím říci, že na nějaké produktivní obrábění duralu to moc není. Na obrábění duralu si dovolím třeba hloubku špony 1mm při osmičce fréze a posuvu 700mm/min. Vřeteno by zvládlo krátkodobě hloubku špony 2-3mm na celý průměr frézy, ale není jistota, že se povede obrábění bez zalepení frézy. Dural je v tomhle ohledu prevít materiál.
A myslíš si, že by pomohl vyšší výkon nebo spíš vyšší otáčky (24k RPM verze)?
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 4556
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Okres Klatovy

15. 7. 2012, 9:57

Záleží, co chceš frézovat. Pro plast a dřevo jsem vysoké otáčky nesporná výhoda. Ale pokuď to chceš mít co nejvíce univerzální, tak doporučuju 2kW vřeteno a 12000ot/min. V práci frézujem do duralu i 0,5mm frézou a máme maximálně 10 000ot/min. To samozřejmě není pro tu frézu optimální, ale svoji práci udělá i při menších otáčkách. Otázkou ale je i to, že samozřejmě ti v systému frézky budou působit větší řezné síly. Takže sice budeš moci produktivněji obrábět, ale za cenu menší přesnosti. Protože co si budeme vykládat, většina hobby konstrukcí je dost vachrlatá, stačí se do vřetene jen zlehka opřít a už lítaj desetiny.
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

17. 7. 2012, 4:42

dostal som cenovu ponuku zo spol. OPIS :

1.) C41/47-B-SB-P-ER20 1.6Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V...............1ks
Cena=279,50€/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.

2.) C41/47-C-SB-P-ER20 2.0Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V ..............1ks
Cena=292,00 €/1ks , bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.

matica, kluc, kliestina po 16,25€ bez DPH (nejako vela :/ )

alebo ist do 1.8kW pri 12 000 ot (200Hz) ??
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8590
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

17. 7. 2012, 6:13

pokud bych si měl vybrat já pouze z těhle třech a chtěl bych obrábět kovy jako ty tak to s nejmenšíma otáčkama..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

24. 7. 2012, 7:19

dak som dostal ponuku aj na to najpomalsie...

1.) C41/47-D-DB-P-ER20 1.8 kW 200Hz 12000 ot./min. 220/380V.............................1ks
Cena=337,50 €/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.

edit:

Aj by som ho zobral ale dodacia lehota niekde zaciatok az polovica oktobra (X.) :evil:

Jedina mozna alternativa je cncshop, snad maju skladom 2kW 18 000ot :?:
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
GeminiRacing
Příspěvky: 266
Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
Bydliště: Trenčín - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

15. 8. 2012, 9:59

pripadne nejaka ina alternativa do 500 € ?
1,6-2kW pri 12 000 rpm
Renault 5 Turbo in progress ;)

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 12:46

Tak mi můj Teknomotor začal dělat starosti. Dostavily se postupně značné vibrace. V současné době už to začíná být neúnosné. Původně jsem myslel , že to dělá třeba nevyvážená matka nebo kleština ale dělá to úplně stejně i když je odmontuji.
Samozřejmě to není samo sebou. Mám nečisté svědomí. Pravděpodobně to začalo při kolizi, kterou jsem způsobil svou blbostí a zajel moc hluboko do materiálu. Tedy tak hluboko, že do materiálu najela i matice. Vřeteno se zastavilo ale než se zastavil posuv, desítka fréza lupla jako nic. Po výměně frézy a opětném roztočení se vše jevilo jako OK. Ale asi tomu tak úplně nebylo a po čase se pravděpodobně začala ničit ložiska, zvětšovat vůle a dnes už je to velmi hlučné kvůli vibracím.
Ale proč to píšu. Výměna ložisek mě asi nemine, Ale nemá cenu měnit ložiska, pokud bude třeba trochu ohnutá hřídel.
Jakým způsobem zjistím zda je to v pořádku ci nikoliv ? Popřípadě, nebyl by někdo ochotný to zkontrolovat popřípadě dát do pořádku. Pokud to tedy vůbec jde.
Děkuji za reakce. Miloš
Uživatelský avatar
packa
Příspěvky: 7043
Registrován: 7. 2. 2007, 6:42
Bydliště: Královehradecký kraj

16. 2. 2014, 1:37

ahoj pokud si to demontuješ tak není problém vzít rotor do práce a nechám ho zkontrolovat na vyvažovačce , samozřejmě ještě na prizmatech nebo ve hrotech na hodinky
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 1:39

Super.
Díky za nabídku. Ozvu se.
Miloš.
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 10:11

Tak jsem to rozdělal. Velice jednoduchá operace.
Co mě zaujalo jako první bylo divné zbarvení zadního ložiska. Moje dedukce je, že po havárii se zadní ložisko poškodilo a přidíralo. Na druhou stranu bych při havárii předpokládal spíše poškození předního ložiska. Možná by stačilo pouze to zadní ložisko vyměnit.
Přílohy
P1020972.JPG
P1020976.JPG
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 10:15

Taky jsem provedl nějaké měření. Tam bych potřeboval trochu navést.
Nejdřív jsem uchytil hřídel za zadní ložisko do univerzálky soustruhu a druhou stranu na otočný hrot do utažené kleštiny.
Přílohy
P1020952.JPG
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 10:18

1. měření.
Přílohy
P1020955.JPG
P1020956.JPG
zami
Příspěvky: 654
Registrován: 25. 1. 2011, 2:07
Bydliště: Třebíč

16. 2. 2014, 10:19

2. měření.
Přílohy
P1020959.JPG
P1020960.JPG
Uživatelský avatar
jova
Příspěvky: 2551
Registrován: 2. 11. 2007, 1:40
Bydliště: Chýnov to je kousek od Tábora
Kontaktovat uživatele:

16. 2. 2014, 10:21

Nebude lepší si dát do univerzálky kousek kulatiny, stočit jí do hrotu a měřit to mezi ním a otočným, nebo ještě lépe pevným hrotem?
Odpovědět

Zpět na „Ostatní elektromotory“