Vřetena Teknomotor
Záleží taky nejen na výkonu vřetene ale i na otáčkách. Mám 2kW vřeteno při 18 000ot/min. Musím říci, že na nějaké produktivní obrábění duralu to moc není. Na obrábění duralu si dovolím třeba hloubku špony 1mm při osmičce fréze a posuvu 700mm/min. Vřeteno by zvládlo krátkodobě hloubku špony 2-3mm na celý průměr frézy, ale není jistota, že se povede obrábění bez zalepení frézy. Dural je v tomhle ohledu prevít materiál.
A myslíš si, že by pomohl vyšší výkon nebo spíš vyšší otáčky (24k RPM verze)?Záleží taky nejen na výkonu vřetene ale i na otáčkách. Mám 2kW vřeteno při 18 000ot/min. Musím říci, že na nějaké produktivní obrábění duralu to moc není. Na obrábění duralu si dovolím třeba hloubku špony 1mm při osmičce fréze a posuvu 700mm/min. Vřeteno by zvládlo krátkodobě hloubku špony 2-3mm na celý průměr frézy, ale není jistota, že se povede obrábění bez zalepení frézy. Dural je v tomhle ohledu prevít materiál.
Elektrikář, mechaniku dělám jen z donucení a jako hobby.
Záleží, co chceš frézovat. Pro plast a dřevo jsem vysoké otáčky nesporná výhoda. Ale pokuď to chceš mít co nejvíce univerzální, tak doporučuju 2kW vřeteno a 12000ot/min. V práci frézujem do duralu i 0,5mm frézou a máme maximálně 10 000ot/min. To samozřejmě není pro tu frézu optimální, ale svoji práci udělá i při menších otáčkách. Otázkou ale je i to, že samozřejmě ti v systému frézky budou působit větší řezné síly. Takže sice budeš moci produktivněji obrábět, ale za cenu menší přesnosti. Protože co si budeme vykládat, většina hobby konstrukcí je dost vachrlatá, stačí se do vřetene jen zlehka opřít a už lítaj desetiny.
- GeminiRacing
- Příspěvky: 266
- Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
- Bydliště: Trenčín - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
dostal som cenovu ponuku zo spol. OPIS :
1.) C41/47-B-SB-P-ER20 1.6Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V...............1ks
Cena=279,50€/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
2.) C41/47-C-SB-P-ER20 2.0Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V ..............1ks
Cena=292,00 €/1ks , bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
matica, kluc, kliestina po 16,25€ bez DPH (nejako vela :/ )
alebo ist do 1.8kW pri 12 000 ot (200Hz) ??
1.) C41/47-B-SB-P-ER20 1.6Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V...............1ks
Cena=279,50€/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
2.) C41/47-C-SB-P-ER20 2.0Kw 300Hz 18000 ot./min. 220/380V ..............1ks
Cena=292,00 €/1ks , bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
matica, kluc, kliestina po 16,25€ bez DPH (nejako vela :/ )
alebo ist do 1.8kW pri 12 000 ot (200Hz) ??
Renault 5 Turbo in progress 
http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
pokud bych si měl vybrat já pouze z těhle třech a chtěl bych obrábět kovy jako ty tak to s nejmenšíma otáčkama..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
- GeminiRacing
- Příspěvky: 266
- Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
- Bydliště: Trenčín - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
dak som dostal ponuku aj na to najpomalsie...
1.) C41/47-D-DB-P-ER20 1.8 kW 200Hz 12000 ot./min. 220/380V.............................1ks
Cena=337,50 €/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
edit:
Aj by som ho zobral ale dodacia lehota niekde zaciatok az polovica oktobra (X.)
Jedina mozna alternativa je cncshop, snad maju skladom 2kW 18 000ot
1.) C41/47-D-DB-P-ER20 1.8 kW 200Hz 12000 ot./min. 220/380V.............................1ks
Cena=337,50 €/1ks, bez DPH, EXW OPIS Engineering,s.r.o.
edit:
Aj by som ho zobral ale dodacia lehota niekde zaciatok az polovica oktobra (X.)

Jedina mozna alternativa je cncshop, snad maju skladom 2kW 18 000ot

Renault 5 Turbo in progress 
http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
- GeminiRacing
- Příspěvky: 266
- Registrován: 29. 11. 2011, 6:46
- Bydliště: Trenčín - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
pripadne nejaka ina alternativa do 500 € ?
1,6-2kW pri 12 000 rpm
1,6-2kW pri 12 000 rpm
Renault 5 Turbo in progress 
http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.geminiracing.sk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak mi můj Teknomotor začal dělat starosti. Dostavily se postupně značné vibrace. V současné době už to začíná být neúnosné. Původně jsem myslel , že to dělá třeba nevyvážená matka nebo kleština ale dělá to úplně stejně i když je odmontuji.
Samozřejmě to není samo sebou. Mám nečisté svědomí. Pravděpodobně to začalo při kolizi, kterou jsem způsobil svou blbostí a zajel moc hluboko do materiálu. Tedy tak hluboko, že do materiálu najela i matice. Vřeteno se zastavilo ale než se zastavil posuv, desítka fréza lupla jako nic. Po výměně frézy a opětném roztočení se vše jevilo jako OK. Ale asi tomu tak úplně nebylo a po čase se pravděpodobně začala ničit ložiska, zvětšovat vůle a dnes už je to velmi hlučné kvůli vibracím.
Ale proč to píšu. Výměna ložisek mě asi nemine, Ale nemá cenu měnit ložiska, pokud bude třeba trochu ohnutá hřídel.
Jakým způsobem zjistím zda je to v pořádku ci nikoliv ? Popřípadě, nebyl by někdo ochotný to zkontrolovat popřípadě dát do pořádku. Pokud to tedy vůbec jde.
Děkuji za reakce. Miloš
Samozřejmě to není samo sebou. Mám nečisté svědomí. Pravděpodobně to začalo při kolizi, kterou jsem způsobil svou blbostí a zajel moc hluboko do materiálu. Tedy tak hluboko, že do materiálu najela i matice. Vřeteno se zastavilo ale než se zastavil posuv, desítka fréza lupla jako nic. Po výměně frézy a opětném roztočení se vše jevilo jako OK. Ale asi tomu tak úplně nebylo a po čase se pravděpodobně začala ničit ložiska, zvětšovat vůle a dnes už je to velmi hlučné kvůli vibracím.
Ale proč to píšu. Výměna ložisek mě asi nemine, Ale nemá cenu měnit ložiska, pokud bude třeba trochu ohnutá hřídel.
Jakým způsobem zjistím zda je to v pořádku ci nikoliv ? Popřípadě, nebyl by někdo ochotný to zkontrolovat popřípadě dát do pořádku. Pokud to tedy vůbec jde.
Děkuji za reakce. Miloš
Tak jsem to rozdělal. Velice jednoduchá operace.
Co mě zaujalo jako první bylo divné zbarvení zadního ložiska. Moje dedukce je, že po havárii se zadní ložisko poškodilo a přidíralo. Na druhou stranu bych při havárii předpokládal spíše poškození předního ložiska. Možná by stačilo pouze to zadní ložisko vyměnit.
Co mě zaujalo jako první bylo divné zbarvení zadního ložiska. Moje dedukce je, že po havárii se zadní ložisko poškodilo a přidíralo. Na druhou stranu bych při havárii předpokládal spíše poškození předního ložiska. Možná by stačilo pouze to zadní ložisko vyměnit.