Magiho výzkumný ústav

fotky našich strojů, aneb co máme doma
Odpovědět
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

12. 1. 2012, 10:53

magi: jak to tak pozoruju, tak touhle cestou nepůjdu. Věnovat tolik času vytvoření nehořlavého aerosolu z hořlavé kapaliny :shock:
Kapání oleje do rozpálené komory (předehřev PB hořákem) mi připadá mnohem méně náročné a jak se zdá z reportů na netu, tak to funguje velice dobře. Dokonce to i hoří :D
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2724
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 12:17

Naprosto posranej den, naprosto posranej měsíc a naprosto posranej rok. Když se někdo posere, tak na něj i hajzl spadne.
http://www.youtube.com/watch?v=KIVk1cskVFY" onclick="window.open(this.href);return false;
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
bn
Příspěvky: 91
Registrován: 12. 12. 2009, 6:32
Bydliště: Jičínsko

14. 1. 2012, 10:00

dělal jsem před lety vývoj rekuperačního plynového hořáku pro mačkárenské pece. Matně se pamatuji, že byl u studeného hořáku/pece problém s utrháváním plamene. Ten prostor hoření pro správnou funkci musel být nahřátý, tehdy to dělali muklové u starých pecí tak, že před tryskou zapálili pár štěpin dřena a noviny, spustili na malý výkon hořák a po rozžhavení vnitřní šamotové komory pouštěli hořák na plný výkon. Tobě tam chybí komora buďto z šamotu nebo nějaké žáruvzdorné oceli, která by zajišťovala stabilitu plamene. Podle mého názoru, pokud to zapalují jiskrou,pak ta jiskra musí mít slušnou energii a ještě v místě nějakou překážkou vytvořené uklidněné komůrky, která se po rozžhavení stará o přenos plamene do plného profilu směsi. Vyvinout funkční hořák je pěkné laborování, ale nejjednodušší by bylo kouknout na řešení fungujících hořáků.
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 10:34

bn: no a pak je právě na řadě ta otázka s vyhozením celého složitého hořáku. Když se udělá rozpálená komora do které se bude kapat olej, tak se při té teplotě rozštěpí na kratší molekuly a vypaří ....hořet pak budou páry a ne aerosol, ale hořet to bude také. Znamená to sice nutnost předehřevu (asi PB hořákem), ale zase odpadne nutnost předehřevu oleje elektřinou.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1408
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 3:43

No kdo trochu pozorněji sleduje tohle vlákno, ví že se snažíme obtáhnout funkční řešení, přičemž se dá říct, že předchozí tlaková verze sice fungovala, ale ne uspokojivě. Proto padlo rozhodnutí zakoupit originál trysku Delavan, kterou používají i číňani ve své kopii Krollu, přičemž jim to funguje a nám nee. Všechny hořáky co jsme na jutubu viděli, běhaly i bez komory. Některé mají předehřev ejektorvého vzduchu, některé ne. Předehřev paliva je jen u waste oil hořáků. Na naftu/ExtraLTO se polivo nepředehřívá. Zapalování je 10kV trafo s elektrodama z originál mazutového hořáku, kde to pracuje naprosto spolehlivě. Co máme jinak o čem víme: elektrody jsou posunuté o 4mm ven, přesto na nich malý plamínek vzniká, ale hořák se nezapálí. Nemáme předehřev tělesa přívodu vzduchu, resp. shořelo nám 150W tělísko, protože jsme z něj neodváděli účině teplo do tělesa. Start probíhal v průjezdu při teplotě okolí 10°C ten den bylo, ale docela vlhko. Plamen nešlo zapálit ani PB hořákem 5-30kW Vyzkoušeli jsme naftu ze dvou zdrojů, i olej.
----------------------------------------------------
Nezoufej Magi, zase bude líp, chce to jen čas......hodně času.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1408
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 3:47

QNX píše:bn: no a pak je právě na řadě ta otázka s vyhozením celého složitého hořáku. Když se udělá rozpálená komora do které se bude kapat olej, tak se při té teplotě rozštěpí na kratší molekuly a vypaří ....hořet pak budou páry a ne aerosol, ale hořet to bude také. Znamená to sice nutnost předehřevu (asi PB hořákem), ale zase odpadne nutnost předehřevu oleje elektřinou.
------------------------
To víš my dva s Magim si libujem ve složitých technických řešeních plnýchdrátků, hadiček, páček a kohoutků a taková horká miska nám není dost panská víš :-)
Hlavní důvod setrvání u toho turbořešení je hlavně bezobslužnost provozu a možnost automatického (dálkového/časového) startu. Takový příchod do již vytopené dílny jest k nezaplacení
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7393
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

14. 1. 2012, 4:15

...tak mě napadlo.... není ten zakopanej pes v poměru olej-vzduch, o směsi plynu se vzduchem je přece známo že je výbušná (hořlavá???) jen v určitém rozmezí směšovacích poměrů.
Pokus ????
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
QNX
Příspěvky: 3689
Registrován: 20. 12. 2006, 9:59
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 4:27

Ben Ash: Ale jo, tu zálibu ve složitých řešeních chápu :lol: Ono by šlo udělat složitě i to kapání do rozpáleného prostoru s automatickým startem na PB hořák a spoustou dalších hadiček, elektroniky a ventilků :-) V každém případě díky za prošlapávání cestiček. Děláte to pěkně a věřím že to rozchodíte.
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1408
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 4:37

testone píše:...tak mě napadlo.... není ten zakopanej pes v poměru olej-vzduch, o směsi plynu se vzduchem je přece známo že je výbušná (hořlavá???) jen v určitém rozmezí směšovacích poměrů.
Pokus ????
To je otázka, samozřejmě že s klapkou jsme hýbali a s tlakem rozprašovacího vzduchu také. Ovšem nafta hoří poměrně ochutně i nerozprášená, zato velký plynový hořák je myslím dostatečná přesvědčovací metoda.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 5688
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

14. 1. 2012, 6:27

Boha jeho, chlapi, nedělejte pokusy v pátek třináctého!
Já ani do práce nechodím.
bn
Příspěvky: 91
Registrován: 12. 12. 2009, 6:32
Bydliště: Jičínsko

14. 1. 2012, 8:50

ten předehřev je tam asi funkční, při nízké teplotě směsi vám asi zapálená část ulítne a nestačí předat energii, při vyšší teplotě je toto příznivější, zkuste ještě nasát čmoud a podívat se na proudění z hořáku, aby jste neměli zapalovač někde v oblasti maximální rychlosti vzduchu (Karmánovy víry a podobné blbosti), chce to nejklidnější místo.
bn
Příspěvky: 91
Registrován: 12. 12. 2009, 6:32
Bydliště: Jičínsko

14. 1. 2012, 8:55

pokud tam cpete moc vzduchu nad stechiometrické množství, pak je velká ztráta energie při zapalování do ohřevu zbytečného vzduchu, nehledě na to, že si následně výrazně zhoršujete účinnost spalování. Chce to pevné nervy
Uživatelský avatar
Ben Ash
Site Admin
Příspěvky: 1408
Registrován: 25. 3. 2009, 8:02
Bydliště: Vladislav
Kontaktovat uživatele:

14. 1. 2012, 9:11

Zdá se že bude nutné alespoň rámcově spočítat množství paliva a vzduchu, protože výměnou trysky a změnou principu rozprašování, jsme se možná dostali mimo toleranční pole.
Já tu matiku tak nerad..... :-)
Mad_BOXs
Příspěvky: 1420
Registrován: 14. 1. 2008, 4:30
Bydliště: Dvůr Kálové n.Labem

14. 1. 2012, 9:26

Já v jednom naftovým hořáku viděl klasický naftový čerpadlo a na něm obyčejný vstřik, poháněné to bylo el.motorem a zapalovací trafo s dvěma elektrodama. Fungovalo to, jen to blafalo v taktu otáček motoru. To jsem ještě vykonával základní voj. službu.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
magi
Sponzor fora
Příspěvky: 2724
Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

19. 1. 2012, 7:32

Včera jsme hořák poprvé přinutili k chodu. Už teď je jasné, že chyba je opět na mojí straně.
Při objednávání trysky jsem blbě převedl US gallony na litry, čímž pádem máme trysku, která má max. průtok necelý litr/hod.
Hořák nejel, protože směs byla příliš chudá - po naprostém uškrcení sekundárního vzduchu už to jede, zatím jen na naftu.
Bohužel to má výkon jen jako velká letlampa, nebo bufík z tatry.
Aby to mělo pro nás použitelný výkon, musí tam jít aspoň ty 3 litry/hod.
Tím pádem potřebujeme trysku asi o pět velikostí větší.
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Odpovědět

Zpět na „naše mašinky“