Co jste dneska bastlili?
Jojo, jak bude trochu čas, udělám nějaký fotky.
3d je zbytečnej luxus, stačilo by obkreslit na papir od salámu, stejně to budu dělat na klasice.
Ještě ten podbrus musím vymyslet, jestli bude na excentru s přísuvem a dorazem, nebo bude napevno, a pojede se na podelnej nonius. Excentr by byl rychlejší.
3d je zbytečnej luxus, stačilo by obkreslit na papir od salámu, stejně to budu dělat na klasice.
Ještě ten podbrus musím vymyslet, jestli bude na excentru s přísuvem a dorazem, nebo bude napevno, a pojede se na podelnej nonius. Excentr by byl rychlejší.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
prosim o diskuzi nad vyrobkem, co jeste nevznikl
.... Jde o sroub drzici zaroven alternator a zaroven pomocnou kladku remene na aute... jiz dva mi praskly, znamemu uz trikrat.... sroub jde pres altik, pak pres matros bloku a zase do altiku kde je zasazena matice se zavitem... kladka je chycena vlastnim sroubem do hlavy sroubu...Otazka, co je spatne? Sroub je origo. Tu zabavu, jak to pak vytahnou si dovedete predstavit. ...Sroub ma 10 zavit, ale telo je jen 8,7, tzn v prvnim drzaku altiku u hlavy je dira o kus vetsi a je tam mozna vule. Muhlo by to byt duvodem k tomu uklepani, nejakym mikropohybem sroubu? Rikam si, ze vyrobeni sroubu s rezanym zavitem by mohlo byt reseni, u hlavy udelat prumer presne na otvor v altiku, tj 10, pripadne u altiku jeste milimetr vzit a udelat konec treba na 11..... Nebo tusite problem jinde? treba lze neco odvodit z toho zlomu...diky

berni > z te lomove plochy takhle moc poznat nejde. Ale vypada to jako by v rohu u matky nebyl zadny radius. To by potom byl typicky koncentrator napjatosti a pri dostatecnych vibracich se odtud rozjede unavova trhlina. Jestli mam pravdu, tak u noveho kusu tam vytoc par mm radius, tim tu napjatost rozneses na vetsi plochu a mohlo by to byt ok. Sice to vypada na krehky lom, ale to jen tipuju.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Podobný problém som mal s klobúčikmi na vypínacích páčkach spojky Zetora. Boli točené alem mal ostrý roh. Po xtej výmeme kúpených som vyrobil s 15 142 klobúky s rádiusovým prechodom a odvtedy je po probléme.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Je možné že to je ostrou hranou. Nedávno som dočítal knihu ktorá sa zaoberá aj konštrukciou hriadeľov je to tam spomínané ostrá hrana = mozny bod lomu až to niekoho zaujíma mozem to nafotiť a nahrať.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8344
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
To ztenčení dříku šroubu je tam právě proto, aby k tomuto problému nedošlo
Asi se nějak nevyvedlo, na prvním vrubu tam vzniká koncentrace napětí a pak to takhle prdne. Možná blbý materiál, špatná konstrukce, velké cyklické namáhání.

Aleš Procháska
vyfoť tu sestavu celou
Co je to za auto a za motor?
Nevydal k tomu výrobce nějakou svolávačku nebo instrukci?
Co je to za auto a za motor?
Nevydal k tomu výrobce nějakou svolávačku nebo instrukci?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
vypadá na bávo : https://www.bazardielov.sk/AMD2812523777/bmw/5-f10
To je tahle kladka? https://www.schmiedmann.cz/cs/bmw-f10lc ... 81-catn-ol
To je tahle kladka? https://www.schmiedmann.cz/cs/bmw-f10lc ... 81-catn-ol
Naposledy upravil(a) stanik84 dne 7. 6. 2020, 7:18, celkem upraveno 1 x.
Ako kolegovci navrhujú by som doplnil urobiť driek skrutky s odľahčením aby mohol pružnosťou materiálu vstrebávať kmity.
Pod hlavou rádius alebo čelný oblý zápich na odlahčenie napätia.
Dával by som bacha na použité príliš pevné zušľachtené materiály. Síce sú pevnejšie ale klesá vrubová húževnatosť.
Pod hlavou rádius alebo čelný oblý zápich na odlahčenie napätia.
Dával by som bacha na použité príliš pevné zušľachtené materiály. Síce sú pevnejšie ale klesá vrubová húževnatosť.
Jojo, je to bawo, dobrý odhad.... 330d, (325d), e91.... je to přesně ten šroub z předchozího příspěvku... u hlavy je ještě podložka (jak v odkazu) a jak píšete, je tam ostrý úhel, žádný rádius , a je to origo díl, druhovýroba snad asi ani u tohoto není...(známý se naštval, a nechává si dělat právě s radiusem a s tělem o ten mm v průmeru víc).
Utahovací moment samo je předepsaný, ale zkoušeli jsme i na krev i naopak míň a stejně prdá (známému se to stalo hned u dvou aut, jinak je to starej fachman a celý život se živý opravováním aut, jako jeden z nemnoha udělá třebas výměnu rozvodových řetezů na těchto motorech i bez nutnosti tahat to ven k káry)...
Tak zkusím taky vyrobit, jen musím sehnat vhodný materiál, u většiny dotažených kulatin úplně netuším, co je to za ocel :c(...
Utahovací moment samo je předepsaný, ale zkoušeli jsme i na krev i naopak míň a stejně prdá (známému se to stalo hned u dvou aut, jinak je to starej fachman a celý život se živý opravováním aut, jako jeden z nemnoha udělá třebas výměnu rozvodových řetezů na těchto motorech i bez nutnosti tahat to ven k káry)...
Tak zkusím taky vyrobit, jen musím sehnat vhodný materiál, u většiny dotažených kulatin úplně netuším, co je to za ocel :c(...
Nešlo by to udělat naopak? Šroub strkat z druhé strany - dokážu si představit, jaký tam bude přístup
. Udělat matku stejně vysokou, jako tahle hlava, jen udělat ještě uchycení do jednoho bodu - třeba do druhého šroubu toho altíku.
Myslím strojařsky pěkně, ne nějaký bastlení. Třeba vytočit kroužek podle průměru altíku, vyříznout část, trochu ofrézovat, aby se to vešlo kolem řemene atd. Jestli chápeš, co myslím. Popřípadě do toho kroužku říznout ty závity M10. Pak by ten šroub byl namáhanej jen na tah - jak to má být a ne na střih - vliv řemenu.

Myslím strojařsky pěkně, ne nějaký bastlení. Třeba vytočit kroužek podle průměru altíku, vyříznout část, trochu ofrézovat, aby se to vešlo kolem řemene atd. Jestli chápeš, co myslím. Popřípadě do toho kroužku říznout ty závity M10. Pak by ten šroub byl namáhanej jen na tah - jak to má být a ne na střih - vliv řemenu.