Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 5227
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

6. 6. 2020, 8:15

Jojo, jak bude trochu čas, udělám nějaký fotky.

3d je zbytečnej luxus, stačilo by obkreslit na papir od salámu, stejně to budu dělat na klasice.

Ještě ten podbrus musím vymyslet, jestli bude na excentru s přísuvem a dorazem, nebo bude napevno, a pojede se na podelnej nonius. Excentr by byl rychlejší.
H63,GH560,KFD250,HON200,16K20,4C,NK203,SMC8B,OSK36,SH4d,SV4d,BPH20,2UD,SDJ300...
berni
Příspěvky: 281
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

7. 6. 2020, 4:25

prosim o diskuzi nad vyrobkem, co jeste nevznikl :).... Jde o sroub drzici zaroven alternator a zaroven pomocnou kladku remene na aute... jiz dva mi praskly, znamemu uz trikrat.... sroub jde pres altik, pak pres matros bloku a zase do altiku kde je zasazena matice se zavitem... kladka je chycena vlastnim sroubem do hlavy sroubu...Otazka, co je spatne? Sroub je origo. Tu zabavu, jak to pak vytahnou si dovedete predstavit. ...Sroub ma 10 zavit, ale telo je jen 8,7, tzn v prvnim drzaku altiku u hlavy je dira o kus vetsi a je tam mozna vule. Muhlo by to byt duvodem k tomu uklepani, nejakym mikropohybem sroubu? Rikam si, ze vyrobeni sroubu s rezanym zavitem by mohlo byt reseni, u hlavy udelat prumer presne na otvor v altiku, tj 10, pripadne u altiku jeste milimetr vzit a udelat konec treba na 11..... Nebo tusite problem jinde? treba lze neco odvodit z toho zlomu...diky
Přílohy
9C605F76-059D-402E-81B3-D2480C2B8C84.jpeg
8BDE8D65-22D1-4CA1-A5C6-30B302CE2919.jpeg
Dawe
Příspěvky: 2892
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

7. 6. 2020, 4:36

berni > z te lomove plochy takhle moc poznat nejde. Ale vypada to jako by v rohu u matky nebyl zadny radius. To by potom byl typicky koncentrator napjatosti a pri dostatecnych vibracich se odtud rozjede unavova trhlina. Jestli mam pravdu, tak u noveho kusu tam vytoc par mm radius, tim tu napjatost rozneses na vetsi plochu a mohlo by to byt ok. Sice to vypada na krehky lom, ale to jen tipuju.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 488
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

7. 6. 2020, 4:59

Podobný problém som mal s klobúčikmi na vypínacích páčkach spojky Zetora. Boli točené alem mal ostrý roh. Po xtej výmeme kúpených som vyrobil s 15 142 klobúky s rádiusovým prechodom a odvtedy je po probléme.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

7. 6. 2020, 5:38

Nebude to nedodržaným uťahovacím momentom tej šruby? Vyrobca vždy stanovuje presnú hodnotu.
Pripadne príliš velká napínacia sila remeňa čo ide cez tú kladku.
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
novic
Příspěvky: 1839
Registrován: 19. 10. 2014, 10:30

7. 6. 2020, 5:43

Je možné že to je ostrou hranou. Nedávno som dočítal knihu ktorá sa zaoberá aj konštrukciou hriadeľov je to tam spomínané ostrá hrana = mozny bod lomu až to niekoho zaujíma mozem to nafotiť a nahrať.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

7. 6. 2020, 5:59

No neviem, ale kazdy normalny sustruznik vie ze sa take hrany robit nemaju, pokial to nieje nutne.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8344
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

7. 6. 2020, 6:04

To ztenčení dříku šroubu je tam právě proto, aby k tomuto problému nedošlo :-) Asi se nějak nevyvedlo, na prvním vrubu tam vzniká koncentrace napětí a pak to takhle prdne. Možná blbý materiál, špatná konstrukce, velké cyklické namáhání.
Aleš Procháska
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7393
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

7. 6. 2020, 6:11

vyfoť tu sestavu celou
Co je to za auto a za motor?
Nevydal k tomu výrobce nějakou svolávačku nebo instrukci?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 6. 2020, 7:03

Naposledy upravil(a) stanik84 dne 7. 6. 2020, 7:18, celkem upraveno 1 x.
chb
Příspěvky: 3858
Registrován: 12. 3. 2013, 7:24
Bydliště: Havl. Brod

7. 6. 2020, 7:18

prochaska píše: 7. 6. 2020, 6:04 To ztenčení dříku šroubu je tam právě proto, aby k tomuto problému nedošlo :-)
není to ztenčení jen průměr materiálu, na kterém je vylisovaný závit ?
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8344
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

7. 6. 2020, 7:43

chb píše: 7. 6. 2020, 7:18
prochaska píše: 7. 6. 2020, 6:04 To ztenčení dříku šroubu je tam právě proto, aby k tomuto problému nedošlo :-)
není to ztenčení jen průměr materiálu, na kterém je vylisovaný závit ?
Je, ale akorát to zároveň takhle vychází. Z hlediska pevnosti to má být lepší než vyříznout závit do plného průměru.
Aleš Procháska
HellGrip
Příspěvky: 1283
Registrován: 21. 5. 2019, 10:26

7. 6. 2020, 8:38

Ako kolegovci navrhujú by som doplnil urobiť driek skrutky s odľahčením aby mohol pružnosťou materiálu vstrebávať kmity.
Pod hlavou rádius alebo čelný oblý zápich na odlahčenie napätia.
Dával by som bacha na použité príliš pevné zušľachtené materiály. Síce sú pevnejšie ale klesá vrubová húževnatosť.
berni
Příspěvky: 281
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

7. 6. 2020, 9:10

Jojo, je to bawo, dobrý odhad.... 330d, (325d), e91.... je to přesně ten šroub z předchozího příspěvku... u hlavy je ještě podložka (jak v odkazu) a jak píšete, je tam ostrý úhel, žádný rádius , a je to origo díl, druhovýroba snad asi ani u tohoto není...(známý se naštval, a nechává si dělat právě s radiusem a s tělem o ten mm v průmeru víc).
Utahovací moment samo je předepsaný, ale zkoušeli jsme i na krev i naopak míň a stejně prdá (známému se to stalo hned u dvou aut, jinak je to starej fachman a celý život se živý opravováním aut, jako jeden z nemnoha udělá třebas výměnu rozvodových řetezů na těchto motorech i bez nutnosti tahat to ven k káry)...
Tak zkusím taky vyrobit, jen musím sehnat vhodný materiál, u většiny dotažených kulatin úplně netuším, co je to za ocel :c(...
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2511
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

7. 6. 2020, 9:32

Nešlo by to udělat naopak? Šroub strkat z druhé strany - dokážu si představit, jaký tam bude přístup :lol: . Udělat matku stejně vysokou, jako tahle hlava, jen udělat ještě uchycení do jednoho bodu - třeba do druhého šroubu toho altíku.

Myslím strojařsky pěkně, ne nějaký bastlení. Třeba vytočit kroužek podle průměru altíku, vyříznout část, trochu ofrézovat, aby se to vešlo kolem řemene atd. Jestli chápeš, co myslím. Popřípadě do toho kroužku říznout ty závity M10. Pak by ten šroub byl namáhanej jen na tah - jak to má být a ne na střih - vliv řemenu.
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“