
Co jste dneska bastlili?
bern> Neni treba odebirat tolik materialu jak vyznacuje cerna barva.. Taky je vyhodnejsi ekvidistantne zajet do obou ploch. Viz modre oznaceni. Vzal bych si ostry 4mm kulaty pilnik a na soustruhu to pri 800rpm bude za minutu hotove. 

TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
- tumlik
- Sponzor fora
- Příspěvky: 3740
- Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
- Bydliště: já su z Moravskej :-)
- Kontaktovat uživatele:
ta červená část co tam máš může být klidně větší, pokud ten altík vytáhneš a to ucho snížíš o kupř 3mm, pak dáš kratší imbus co drží kladku a hned máš místo 2mm 8
případně tu díru v altíku udělat na větší průměr a tu "šestihranou hlavu" taky
jinak potom ultimativní řešení oprav straších aut dělají na Vídeňské v Brně, znají to tam všichni nešťastní majitelé starších bavoráků

jinak potom ultimativní řešení oprav straších aut dělají na Vídeňské v Brně, znají to tam všichni nešťastní majitelé starších bavoráků

http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8341
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Nevím jestli pilník, tam by měla být dodržená co nejvyšší kvalita povrchu (klidně i následně brousit a leštit) ale principiálně bych souhlasil s tím jak píše Dawe. Hlavně tam nesmí zbýt stopa po tom původním ostrém koutu.
Aleš Procháska
Bych tam dal šteft, prodlouženou matici, nebo jeden šroub na jednu stranu a šroub s prodlouženou matici na druhou stranu zalepit a tradaá. Ta řemenice musí být na tom inbus šroubu? Že by byla na tom šteftu taky?
něco z malování:
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
zakoupil jsem nový šroub, tak jsem vyfotil přechod mezi dříkem a hlavou... Večer jsem stoupnul do dílny (tedy konečně důvod pro zařazení do tématu:c) ) a zkouším nový šroub, průměr dříku 10, hlava s průměrem 20 a s radiusem při přechodu na dřík (opet prosím o radu, je takto udělaný vhodný ?, pokud vše vyleštím aby tam nebyly praskliny coby zdroj nového lomu) + osazení na hlavě na podložku 14 vnitřkem a 22 venkem.
Ale ještě mi vrtá havou zde podotknutá možná příčina celého problému někde na komplet sestavě řemene, třeba špatná funkce napínací kladky... ale slepě se mi vše měnit nechce..
Ale ještě mi vrtá havou zde podotknutá možná příčina celého problému někde na komplet sestavě řemene, třeba špatná funkce napínací kladky... ale slepě se mi vše měnit nechce..
-
- Sponzor fora
- Příspěvky: 8341
- Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
- Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Jestli něco vyměnit to netuším, zjevně je ta hlava šroubu jednostranně namáhaná, což nemá být. Otázka je, zda je to způsobené závadou nebo je to konstrukční chyba. Tenhle radius by to každopádně měl zlepšit (jestli je to dobrý materiál).
Aleš Procháska
když tak nad tím přemýšlím
skoro bych si tipnul že je to důsledek nefunkční volnoběžky v řemenici alternátoru
Zkontroloval ji někdo?
Je funkční?
skoro bych si tipnul že je to důsledek nefunkční volnoběžky v řemenici alternátoru
Zkontroloval ji někdo?
Je funkční?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Aj to je jedná z vecí testone ...Z mechanického hľadiska tam môže byť veľa vecí ktoré zapríčiňuju kmitanie toho remeňa a tá šruba to proste nezvláda. Aj remeň môže byť zlý al ložisko tej kladky alebo ložisko alternatora. Cez čo ešte ten remeň ide? Klimatizacia? - Zažil som ustrihnutú hriadeĺ v kompresore keď sa zadrel a kladka sa točila dalej len vibrovala...Servo ? Vodna pumpa? Napinak remeňa? Niekde je chyba. Urob tú šrubu novú ale patraj ďalej...
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll 

dal jsem prozatím nový origo šroub než vyrobím vlastní ...tak doufám že do té doby vydrží, utaženo momentem dle doporučení a barvou poznačena poloha a budu kontrolovat, zda se nepohne (ale to nepředpokládám) ... Právě, že je tam mnoho věcí které to mohou ovlivnit... volnoběžka to ale není, ta tam není vůbec (ne že by se nedala koupit a vyměnit za původní sprachsprostou kladku s ložiskem která je tam z výroby). Pomocná kladka byla mezi rupnutím prvního a druhého šroubu vyměněna, tak ta to taky nebude... řemenice na klice se zdá okometricky v pořádku, žádná zjevná vada v gumě ani okem viditelné šmatlání... Alternátor jsem nechal repásnout ve firmě a vyměnili ložiska (aspoň tak tvrdí :c); jsem ho v autě rozpůlil abych se dostal k tomu zalomenému šroubu a po složení v dílně se mi nepozdával zvuk při protočení), tak zde snad taky již problém hledat nemusím...Servo má jiný řement.....ještě klima a napínák. Napínák řemene mohu zkusit vyměnit, tím asi nic nepokazím, ...


pravda. ale to všetko sa dá skontrolovať rukou.
volnobežka nezapečená , kladky či sú v poriadku , môže to robiť aj remenica kľuky, či nie je vybitá guma, a kontrola ostatných kladiek. ak je všetko poriadku zložiť , naštartovať a pekne bude vidieť na napináku koľko rezonuje pri voľnobehu, pri zapnutých svetlách a klími / velky odber prúdový/sa to raz dva ukáže.
môže to byť popritom aj zle navrhnuté,
no a jsme asi skoro doma
bude tam alternátor alespoň 80A, možná 100 nebo 120A aby utáhl s rezervou všechny el. serepetičky co tam jsou a ještě zbylo na dobíjení aku
aby byl schopen dát takový proud při třeba 1500 ot/min motoru při kterých moderní diesel už nějak funguje ( a spousta lidí tyhle otáčky používá), je mezi klikou a alternátorem převod do rychla tak 3:1 nebo 4:1, tj. při plných oráčkách motoru (4000 a víc) se ten alternátor bude točit nějakých 12-15000 ot/min
rotor alternátoru bude vážit třeba 3 kg a teď si představ tuhle hmotu roztočenou na 14000 1/min ubrzdit tím řemenem......
dej tam volnoběžku (jestli to jde) a bude klid
jestli tam ta volnoběžka opravdu není, tak soudruzi z Bavorska udělali trošku chybku (znám i jiné případy za které by konstruktér potřeboval nakopat)
volnoběžka na alternátoru se používá přesně z tohoto důvodu - typicky namáhání řemene a všech souvisejících částí při akceleraci/deceleraci motoru
bude tam alternátor alespoň 80A, možná 100 nebo 120A aby utáhl s rezervou všechny el. serepetičky co tam jsou a ještě zbylo na dobíjení aku
aby byl schopen dát takový proud při třeba 1500 ot/min motoru při kterých moderní diesel už nějak funguje ( a spousta lidí tyhle otáčky používá), je mezi klikou a alternátorem převod do rychla tak 3:1 nebo 4:1, tj. při plných oráčkách motoru (4000 a víc) se ten alternátor bude točit nějakých 12-15000 ot/min
rotor alternátoru bude vážit třeba 3 kg a teď si představ tuhle hmotu roztočenou na 14000 1/min ubrzdit tím řemenem......
dej tam volnoběžku (jestli to jde) a bude klid
jestli tam ta volnoběžka opravdu není, tak soudruzi z Bavorska udělali trošku chybku (znám i jiné případy za které by konstruktér potřeboval nakopat)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vzhledem k tomu, že ten šroub má na první pohled napěchovanou (kovanou) hlavu, tak mi uniká, o co

Jakmile to bude točený, tak oproti napěchované hlavě (viz průběh vláken) to bude vždy pouze horší.
Btw , je to na první pohled typický únavový lom z místa kde dochází k koncentraci napětí.
V první řadě by se měla píchnout tvrdost - bez toho je to totální mlácení prázdné slámy.
Pokud to bude zušlechtěný dobře, tak by se to mělo udělat tak, aby to nebylo fatálně špatně (je) a aby to bylo z smysluplného materiálu a s smysluplným zušlechtěním.
Takže to píchni (jádro a povrch), pak má smysl diskutovat o tom, co se s tím dá dělat.
Jestli tam volnoběžka fakt není, tak je to jasný signál, kdetestone píše: ↑11. 6. 2020, 12:10 no a jsme asi skoro domavolnoběžka na alternátoru se používá přesně z tohoto důvodu - typicky namáhání řemene a všech souvisejících částí při akceleraci/deceleraci motoru
bude tam alternátor alespoň 80A, možná 100 nebo 120A aby utáhl s rezervou všechny el. serepetičky co tam jsou a ještě zbylo na dobíjení aku
aby byl schopen dát takový proud při třeba 1500 ot/min motoru při kterých moderní diesel už nějak funguje ( a spousta lidí tyhle otáčky používá), je mezi klikou a alternátorem převod do rychla tak 3:1 nebo 4:1, tj. při plných oráčkách motoru (4000 a víc) se ten alternátor bude točit nějakých 12-15000 ot/min
rotor alternátoru bude vážit třeba 3 kg a teď si představ tuhle hmotu roztočenou na 14000 1/min ubrzdit tím řemenem......
dej tam volnoběžku (jestli to jde) a bude klid
jestli tam ta volnoběžka opravdu není, tak soudruzi z Bavorska udělali trošku chybku (znám i jiné případy za které by konstruktér potřeboval nakopat)


no, rádius je tam teda mocný - ale nikde nevidím CO to je za matroš a jak je to zušlechtěný.berni píše: ↑9. 6. 2020, 8:52 zakoupil jsem nový šroub, tak jsem vyfotil přechod mezi dříkem a hlavou... Večer jsem stoupnul do dílny (tedy konečně důvod pro zařazení do tématu:c) ) a zkouším nový šroub, průměr dříku 10, hlava s průměrem 20 a s radiusem při přechodu na dřík (opet prosím o radu, je takto udělaný vhodný ?, pokud vše vyleštím aby tam nebyly praskliny coby zdroj nového lomu) + osazení na hlavě na podložku 14 vnitřkem a 22 venkem.
Ale ještě mi vrtá havou zde podotknutá možná příčina celého problému někde na komplet sestavě řemene, třeba špatná funkce napínací kladky... ale slepě se mi vše měnit nechce..
Btw - jestli jsi to točil z měkký tyčky a myslíš si, že to bez tepelného zpracování tam jako vydrží

