Co jste dneska bastlili?

Odpovědět
Dawe
Příspěvky: 2886
Registrován: 8. 10. 2013, 6:18

8. 6. 2020, 10:38

bern> Neni treba odebirat tolik materialu jak vyznacuje cerna barva.. Taky je vyhodnejsi ekvidistantne zajet do obou ploch. Viz modre oznaceni. Vzal bych si ostry 4mm kulaty pilnik a na soustruhu to pri 800rpm bude za minutu hotove. :wink:
Přílohy
sroub.png
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3740
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

8. 6. 2020, 10:49

ta červená část co tam máš může být klidně větší, pokud ten altík vytáhneš a to ucho snížíš o kupř 3mm, pak dáš kratší imbus co drží kladku a hned máš místo 2mm 8 :wink: případně tu díru v altíku udělat na větší průměr a tu "šestihranou hlavu" taky
jinak potom ultimativní řešení oprav straších aut dělají na Vídeňské v Brně, znají to tam všichni nešťastní majitelé starších bavoráků :D
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8341
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 6. 2020, 10:52

Nevím jestli pilník, tam by měla být dodržená co nejvyšší kvalita povrchu (klidně i následně brousit a leštit) ale principiálně bych souhlasil s tím jak píše Dawe. Hlavně tam nesmí zbýt stopa po tom původním ostrém koutu.
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
GeeSnake
Sponzor fora
Příspěvky: 1255
Registrován: 14. 9. 2011, 8:56
Bydliště: Strakonice

8. 6. 2020, 11:31

Bych tam dal šteft, prodlouženou matici, nebo jeden šroub na jednu stranu a šroub s prodlouženou matici na druhou stranu zalepit a tradaá. Ta řemenice musí být na tom inbus šroubu? Že by byla na tom šteftu taky?
img10884_1__21a6077fdf2be244e35f63cd9b218d6b18da4047_z1.jpg
3882-1397132343_1200x1200_fit.600x664.jpg
něco z malování:
šteft.jpg
Každý softwarový problém má hardwarové řešení: "Kup si to nové, vole.
berni
Příspěvky: 281
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

9. 6. 2020, 8:52

zakoupil jsem nový šroub, tak jsem vyfotil přechod mezi dříkem a hlavou... Večer jsem stoupnul do dílny (tedy konečně důvod pro zařazení do tématu:c) ) a zkouším nový šroub, průměr dříku 10, hlava s průměrem 20 a s radiusem při přechodu na dřík (opet prosím o radu, je takto udělaný vhodný ?, pokud vše vyleštím aby tam nebyly praskliny coby zdroj nového lomu) + osazení na hlavě na podložku 14 vnitřkem a 22 venkem.
Ale ještě mi vrtá havou zde podotknutá možná příčina celého problému někde na komplet sestavě řemene, třeba špatná funkce napínací kladky... ale slepě se mi vše měnit nechce..
Přílohy
1IMAG6820.jpg
1IMAG6820.jpg (88.56 KiB) Zobrazeno 3828 x
2IMAG6828.jpg
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8341
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

9. 6. 2020, 8:58

Jestli něco vyměnit to netuším, zjevně je ta hlava šroubu jednostranně namáhaná, což nemá být. Otázka je, zda je to způsobené závadou nebo je to konstrukční chyba. Tenhle radius by to každopádně měl zlepšit (jestli je to dobrý materiál).
Aleš Procháska
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7393
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

9. 6. 2020, 10:26

když tak nad tím přemýšlím
skoro bych si tipnul že je to důsledek nefunkční volnoběžky v řemenici alternátoru
Zkontroloval ji někdo?
Je funkční?
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
shaolin
dezinfo trol
Příspěvky: 1258
Registrován: 11. 9. 2011, 7:17

9. 6. 2020, 1:37

Aj to je jedná z vecí testone ...Z mechanického hľadiska tam môže byť veľa vecí ktoré zapríčiňuju kmitanie toho remeňa a tá šruba to proste nezvláda. Aj remeň môže byť zlý al ložisko tej kladky alebo ložisko alternatora. Cez čo ešte ten remeň ide? Klimatizacia? - Zažil som ustrihnutú hriadeĺ v kompresore keď sa zadrel a kladka sa točila dalej len vibrovala...Servo ? Vodna pumpa? Napinak remeňa? Niekde je chyba. Urob tú šrubu novú ale patraj ďalej...
To že niekto nerozumie tomu čo píšem, neznamená že som troll :)
berni
Příspěvky: 281
Registrován: 24. 11. 2012, 6:56
Bydliště: Brno, Boskovice

11. 6. 2020, 10:19

dal jsem prozatím nový origo šroub než vyrobím vlastní ...tak doufám že do té doby vydrží, utaženo momentem dle doporučení a barvou poznačena poloha a budu kontrolovat, zda se nepohne (ale to nepředpokládám) ... Právě, že je tam mnoho věcí které to mohou ovlivnit... volnoběžka to ale není, ta tam není vůbec (ne že by se nedala koupit a vyměnit za původní sprachsprostou kladku s ložiskem která je tam z výroby). Pomocná kladka byla mezi rupnutím prvního a druhého šroubu vyměněna, tak ta to taky nebude... řemenice na klice se zdá okometricky v pořádku, žádná zjevná vada v gumě ani okem viditelné šmatlání... Alternátor jsem nechal repásnout ve firmě a vyměnili ložiska (aspoň tak tvrdí :c); jsem ho v autě rozpůlil abych se dostal k tomu zalomenému šroubu a po složení v dílně se mi nepozdával zvuk při protočení), tak zde snad taky již problém hledat nemusím...Servo má jiný řement.....ještě klima a napínák. Napínák řemene mohu zkusit vyměnit, tím asi nic nepokazím, ...

Obrázek
tiborius
Příspěvky: 403
Registrován: 9. 8. 2018, 1:58

11. 6. 2020, 11:52

testone píše: 9. 6. 2020, 10:26 když tak nad tím přemýšlím
skoro bych si tipnul že je to důsledek nefunkční volnoběžky v řemenici alternátoru
Zkontroloval ji někdo?
Je funkční?
pravda. ale to všetko sa dá skontrolovať rukou.
volnobežka nezapečená , kladky či sú v poriadku , môže to robiť aj remenica kľuky, či nie je vybitá guma, a kontrola ostatných kladiek. ak je všetko poriadku zložiť , naštartovať a pekne bude vidieť na napináku koľko rezonuje pri voľnobehu, pri zapnutých svetlách a klími / velky odber prúdový/sa to raz dva ukáže.
môže to byť popritom aj zle navrhnuté,
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 7393
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

11. 6. 2020, 12:10

no a jsme asi skoro doma
berni píše: 11. 6. 2020, 10:19 ... Právě, že je tam mnoho věcí které to mohou ovlivnit... volnoběžka to ale není, ta tam není vůbec (ne že by se nedala koupit a vyměnit za původní sprachsprostou kladku s ložiskem která je tam z výroby).
volnoběžka na alternátoru se používá přesně z tohoto důvodu - typicky namáhání řemene a všech souvisejících částí při akceleraci/deceleraci motoru
bude tam alternátor alespoň 80A, možná 100 nebo 120A aby utáhl s rezervou všechny el. serepetičky co tam jsou a ještě zbylo na dobíjení aku
aby byl schopen dát takový proud při třeba 1500 ot/min motoru při kterých moderní diesel už nějak funguje ( a spousta lidí tyhle otáčky používá), je mezi klikou a alternátorem převod do rychla tak 3:1 nebo 4:1, tj. při plných oráčkách motoru (4000 a víc) se ten alternátor bude točit nějakých 12-15000 ot/min
rotor alternátoru bude vážit třeba 3 kg a teď si představ tuhle hmotu roztočenou na 14000 1/min ubrzdit tím řemenem......
dej tam volnoběžku (jestli to jde) a bude klid
jestli tam ta volnoběžka opravdu není, tak soudruzi z Bavorska udělali trošku chybku (znám i jiné případy za které by konstruktér potřeboval nakopat)
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
milan584
Příspěvky: 2127
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

12. 6. 2020, 5:33

berni píše: 8. 6. 2020, 10:30 tzn. radíš vytočit rádius vyznačený červeně? Spíš se stále bavíme o tom vyznačeném černě, že?
ale zde mám pořád strach, že materiálu moc není (známému se šroub ulomil tak, že mohl kouknout skrz hlavu)...
Vzhledem k tomu, že ten šroub má na první pohled napěchovanou (kovanou) hlavu, tak mi uniká, o co :shock: se tím soustružením z tyče snažíte (samozřejmě pokud je to originál zušlechtěný správně a z vhodného materiálu)
Jakmile to bude točený, tak oproti napěchované hlavě (viz průběh vláken) to bude vždy pouze horší.
Btw , je to na první pohled typický únavový lom z místa kde dochází k koncentraci napětí.
V první řadě by se měla píchnout tvrdost - bez toho je to totální mlácení prázdné slámy.
Pokud to bude zušlechtěný dobře, tak by se to mělo udělat tak, aby to nebylo fatálně špatně (je) a aby to bylo z smysluplného materiálu a s smysluplným zušlechtěním.
Takže to píchni (jádro a povrch), pak má smysl diskutovat o tom, co se s tím dá dělat.
milan584
Příspěvky: 2127
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

12. 6. 2020, 5:37

testone píše: 11. 6. 2020, 12:10 no a jsme asi skoro doma
berni píše: 11. 6. 2020, 10:19 ... Právě, že je tam mnoho věcí které to mohou ovlivnit... volnoběžka to ale není, ta tam není vůbec (ne že by se nedala koupit a vyměnit za původní sprachsprostou kladku s ložiskem která je tam z výroby).
volnoběžka na alternátoru se používá přesně z tohoto důvodu - typicky namáhání řemene a všech souvisejících částí při akceleraci/deceleraci motoru
bude tam alternátor alespoň 80A, možná 100 nebo 120A aby utáhl s rezervou všechny el. serepetičky co tam jsou a ještě zbylo na dobíjení aku
aby byl schopen dát takový proud při třeba 1500 ot/min motoru při kterých moderní diesel už nějak funguje ( a spousta lidí tyhle otáčky používá), je mezi klikou a alternátorem převod do rychla tak 3:1 nebo 4:1, tj. při plných oráčkách motoru (4000 a víc) se ten alternátor bude točit nějakých 12-15000 ot/min
rotor alternátoru bude vážit třeba 3 kg a teď si představ tuhle hmotu roztočenou na 14000 1/min ubrzdit tím řemenem......
dej tam volnoběžku (jestli to jde) a bude klid
jestli tam ta volnoběžka opravdu není, tak soudruzi z Bavorska udělali trošku chybku (znám i jiné případy za které by konstruktér potřeboval nakopat)
Jestli tam volnoběžka fakt není, tak je to jasný signál, kde :roll: :lol: po konstrukční stránce ta firma, co to vyrobila, je.
milan584
Příspěvky: 2127
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

12. 6. 2020, 5:41

berni píše: 9. 6. 2020, 8:52 zakoupil jsem nový šroub, tak jsem vyfotil přechod mezi dříkem a hlavou... Večer jsem stoupnul do dílny (tedy konečně důvod pro zařazení do tématu:c) ) a zkouším nový šroub, průměr dříku 10, hlava s průměrem 20 a s radiusem při přechodu na dřík (opet prosím o radu, je takto udělaný vhodný ?, pokud vše vyleštím aby tam nebyly praskliny coby zdroj nového lomu) + osazení na hlavě na podložku 14 vnitřkem a 22 venkem.
Ale ještě mi vrtá havou zde podotknutá možná příčina celého problému někde na komplet sestavě řemene, třeba špatná funkce napínací kladky... ale slepě se mi vše měnit nechce..
no, rádius je tam teda mocný - ale nikde nevidím CO to je za matroš a jak je to zušlechtěný.
Btw - jestli jsi to točil z měkký tyčky a myslíš si, že to bez tepelného zpracování tam jako vydrží :mrgreen: tak si těch kusů rovnou udělej dostatek :lol:
atlan
Příspěvky: 3382
Registrován: 7. 2. 2011, 9:12

12. 6. 2020, 7:17

Aspon ma servis pracu no.
Odpovědět

Zpět na „výrobky a obrobky“