Mart76 píše: ↑12. 8. 2021, 8:24
Babišova firma zažádá o dotaci.
Ministerstvo pro místní rozvoj, které vede Babišova ministryně dotaci schválí a proplatí.
EU odmítně dotaci proplatit kvůli střetu zájmů.
Ministerstvo financí by mělo tyto vyplacené dotace požadovat zpět, ale neudělá to, protože ho vede další Babišova ministryně.
Úřednící, kteří se proti tomuto postupu ohradí, tak končí.
To není v principu nic nového.
Nové na tom je jen to, že Babiš zavedl režim all-in-one.
Tak to fungovalo odjakživa (a funguje stále), jen to byly různé subjekty.
Takže podnikal někdo, někdo další loboval a propojoval to, a tlačili to zdánlivě nezávislí politici.
No a pak šla zpětná vazba - prachy od těch podnikatelů, opět přes ty lobisty/propojovače k politikům a do stranických pokladen.
U pana Babiše se to prostě jen vše potkalo v jenom bodě - je začátkem i koncem řetězce.
A tak i snížil transakční náklady - nemusí platit prostředníky.
Tak to funguje co moderní svět světem stojí. Tedy od doby, kdy o měšci peněz rozhoduje někdo, komu ty peníze přímo nepatří.
Fungovalo to u nás stejně třeba i za 1. republiky.
A EU to ještě povýšila na vyšší level svou politikou dotací ne všecko možné. A tím, že se vyvolal dojem, že ty dotace jsou peníze "zadarmo".
Ale funguje to samozřejmě i jinde. A dokonce se to ani moc netají. Obrovská firma Boeing je v děsných problémech. Pokud sledujete trochu věci kolem letadel, tak je to fakt síla. Jak ji dřív šla FAA na ruku, tak teď naopak po nich jdou ostře a Boeing v podstatě není schopný prodat skoro nic.
Ale přežije, protože ho živí bohaté armádní (tedy státní) zakázky. A to přesto, že i tam jsou silné výhrady ke kvalitě.
No a tak Boeing prostě slušně platí do stranických pokladen. A to veřejně. Kolik tam půjde neveřejně se nedozvíme, ale zřejmě to bude ještě výrazně víc.