Co jste dneska bastlili?
kenybz> Ja treba kdysi par techto 70W integrovanych T12 hrotu koupil, kratce pote co je HAKKO vydalo na trh. K nim pak nejlevnejsi rucku na eBay a jednoduchy regulator, overil jsem si jak funguje a udelal jsem si malou cestovni pajecku se vstupem z externiho DC zdroje. A fungovalo to bezvadne, daval jsem nedavno i prispevek do tohoto tematu.
O dost pozdeji jsem jeste poridil hotovou stanici z Ali s OLED displejem, podobnou te na kterou jsi reagoval. A s ni mela prijit i sada T12 hrotu. Po predchozi zkusenosti jsem myslel, ze mi to nahradi dosluhujici Weller WD1 s 80W perem na mobilnim elektrotechnickem stolku v dilne. No a cekalo me velke rozcarovani. Po kontrole uvnitr 40W zdroj, hroty vsechno fake a na univerzalni praci nepouzitelne.
Prikladam par foto hrotu kde je videt rozdil original a fake.
O dost pozdeji jsem jeste poridil hotovou stanici z Ali s OLED displejem, podobnou te na kterou jsi reagoval. A s ni mela prijit i sada T12 hrotu. Po predchozi zkusenosti jsem myslel, ze mi to nahradi dosluhujici Weller WD1 s 80W perem na mobilnim elektrotechnickem stolku v dilne. No a cekalo me velke rozcarovani. Po kontrole uvnitr 40W zdroj, hroty vsechno fake a na univerzalni praci nepouzitelne.
Prikladam par foto hrotu kde je videt rozdil original a fake.
- Přílohy
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Ty páječky pro hroty T12 z Číny jsou různé. Asi nejpopulárnější (tj. nejprodávanější) jsou Quicko a jeho různé kopie.
Ty jedou na procesoru STC. Jsou v provedení jak s LED 7-segmentovkama, tak s OLED.
Vyznačují se mimo jiné tím, že mají jen 4-drátový přívod. Což v praxi znamená, že nepoužívají v ručce měření studeného konce.
Ono to sice asi zas tak moc nevadí, protože v praxi rozkmit teploty studeného konce není proti teplotě hrotu bůhvíjak velký. Ale já si ji nekoupil právě z tohoto důvodu, že mě to jako technika neuspokojuje.
Pak jsou páječky KSGER. Ty jsou vevnitř dělané s procesorem STM32F103. To je ten stejný, jako je na populárních modulech Blue-pill.
Má 5-drátový přívod k ručce, a má tam měření studeného konce.
Tu mám já. A opravdu si nemůžu stěžovat.
Koupil jsem si malé provedení s napájením 24V, takže to mám připíchnuté k laboratornímu zdroji. Takže vidím, že odebíraný výkon je v relaci s tím, co píše páječka na displeji.
Startuje rychle. A díky v podstatě dokonalé vazbě měření na hrot pracuje i přesně. Když jsem ji měl novou, tak jsem se tím chvilku bavil a měřil stabilitu a průběh teploty. Jak kontaktně termočlánkem, tak bezkontaktně infrateploměrem. Čísla už si nepamatuju. Ale pamatuji si, že jsem byl tehdy spokojený, a tak už jsem to nijak dál neřešil.
Takže za sebe můžu říct, že spokojenost. Jinou mikropáječku už bych nechtěl. Sice mou oblíbenou trafopájku to úplně nenahradí, ale na spoustu věcí je opravdu dobrá. Za ty prachy dobrý kup.
Hroty mám samozřejmě taky všechny z Číny. Mám jich spoustu, včetně třeba minivlny (což není až tak obvyklé). Ale prakticky pořád používám oblíbený šroubovák, tj. typ D 2.4mm.
Přední díl hrotu už je za tu dobu samozřejmě příslušně barevný, ale nijak opálený tedy není.
Zase ale nepájím s tím denně. Při osazování nových věci všechno dávám do pasty s následným přetavením, takže páječka přijde na řadu prakticky jen u konektorů nebo nějakých výkonových věcí, které jsou v TH provedení.
A pro servisní práce (odpájení) je pro mě zase lepší trafopájka.
Ty jedou na procesoru STC. Jsou v provedení jak s LED 7-segmentovkama, tak s OLED.
Vyznačují se mimo jiné tím, že mají jen 4-drátový přívod. Což v praxi znamená, že nepoužívají v ručce měření studeného konce.
Ono to sice asi zas tak moc nevadí, protože v praxi rozkmit teploty studeného konce není proti teplotě hrotu bůhvíjak velký. Ale já si ji nekoupil právě z tohoto důvodu, že mě to jako technika neuspokojuje.
Pak jsou páječky KSGER. Ty jsou vevnitř dělané s procesorem STM32F103. To je ten stejný, jako je na populárních modulech Blue-pill.
Má 5-drátový přívod k ručce, a má tam měření studeného konce.
Tu mám já. A opravdu si nemůžu stěžovat.
Koupil jsem si malé provedení s napájením 24V, takže to mám připíchnuté k laboratornímu zdroji. Takže vidím, že odebíraný výkon je v relaci s tím, co píše páječka na displeji.
Startuje rychle. A díky v podstatě dokonalé vazbě měření na hrot pracuje i přesně. Když jsem ji měl novou, tak jsem se tím chvilku bavil a měřil stabilitu a průběh teploty. Jak kontaktně termočlánkem, tak bezkontaktně infrateploměrem. Čísla už si nepamatuju. Ale pamatuji si, že jsem byl tehdy spokojený, a tak už jsem to nijak dál neřešil.
Takže za sebe můžu říct, že spokojenost. Jinou mikropáječku už bych nechtěl. Sice mou oblíbenou trafopájku to úplně nenahradí, ale na spoustu věcí je opravdu dobrá. Za ty prachy dobrý kup.
Hroty mám samozřejmě taky všechny z Číny. Mám jich spoustu, včetně třeba minivlny (což není až tak obvyklé). Ale prakticky pořád používám oblíbený šroubovák, tj. typ D 2.4mm.
Přední díl hrotu už je za tu dobu samozřejmě příslušně barevný, ale nijak opálený tedy není.
Zase ale nepájím s tím denně. Při osazování nových věci všechno dávám do pasty s následným přetavením, takže páječka přijde na řadu prakticky jen u konektorů nebo nějakých výkonových věcí, které jsou v TH provedení.
A pro servisní práce (odpájení) je pro mě zase lepší trafopájka.
Takto vyzerá moja sada fake hrotov po pár rokoch, je pravda, že niektoré sú trochu očerneté, ale časť na ktorú chytá cín je stále ako nová. Neviem ako je to s deklarovanými 70W, nemeral som to, ale nahriate sú za cca 5s. Takže ak niektorý prestane fungovať, kúpim ďalší čínsky za 3€.
Tos C45-2000
pěkný, ještě na ně udělej z boku osazení, stačí třeba 0,5mm
abys je přitahoval k přírubě kruhovou, a ne šestihrannou plochou
abys je přitahoval k přírubě kruhovou, a ne šestihrannou plochou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Dávám do kupy jednu děličku. Ve vřeteni by podle zkoumání mělo být vražený pouzdro Mk4/Mk5. Bohužel ani za zlatý prase nejde vyklepnout ven. Bohužel zezadu jde zasunout jen tyčka a musí se pro opření o pouzdro vyšimkmit, takže to není zrovna ideální do lisu. Klepnout se mi do něj podařilo celkem slušně, ale pouzdro drží. Zkoušel jsem to i ohřívat a pak naopak pouzdro chladit mokrým hadrem, ale výsledek nula. Nerad bych zatím použil metodu navaření víčka na pouzdro atp. protože takhle se to přece jem dá používat s Mk4 i když se to nepovede, ale moc by se mi hodila ta Mk5 a pak bych tam ládoval univerzálu na trnu od BN102. Díky.
Cele bych to ohral a pak rekukci vevnitr šokove zchladil tekutým vzduchem. Pouzivam na to otoceny sprej na foukani ventilatoru v pc. Za necele kilco v kazdem pc kseftu. Je to smes ne jen kyslik.
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber.. propagator www.atreon.cz
Mosazne kladivo a par uderu z boku do vretene v ruce si zkousel? Ja takle uvolnuji pouzdra v obrovskych svislých cepech a celkem uspesne, nemam totiz moznost udelat vytahovak protoze pouzdro ma srazenou hranu....kuzel je to podobnyZbýňa píše: ↑27. 4. 2021, 7:47 Dávám do kupy jednu děličku. Ve vřeteni by podle zkoumání mělo být vražený pouzdro Mk4/Mk5. Bohužel ani za zlatý prase nejde vyklepnout ven. Bohužel zezadu jde zasunout jen tyčka a musí se pro opření o pouzdro vyšimkmit, takže to není zrovna ideální do lisu. Klepnout se mi do něj podařilo celkem slušně, ale pouzdro drží. Zkoušel jsem to i ohřívat a pak naopak pouzdro chladit mokrým hadrem, ale výsledek nula. Nerad bych zatím použil metodu navaření víčka na pouzdro atp. protože takhle se to přece jem dá používat s Mk4 i když se to nepovede, ale moc by se mi hodila ta Mk5 a pak bych tam ládoval univerzálu na trnu od BN102. Díky.
Naposledy upravil(a) Modros dne 27. 4. 2021, 8:59, celkem upraveno 1 x.
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Za mě osobně do vložky dát něco co má mk4 a to něco bylo přes noc v mražáku (nenaklepávat jen vložit!), pak z venku intenzivně zahřát na 100 - 150celsia musí to být rychlý ohřev plamenem ne pozvolna horkovzduškou (jinak ti teplo prostoupí do pouzdra a zase si tam kdes něchtěl byt). musíš trefit tu hranici kdy pouzdro je chladné a venek horký´= maximální roztažení venku a maximální smrštění vložky. pak se to jistě pohne teda pokud tam nějaký prase třeba nedalo třeba kolík 

jo
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;