Neznáte někdo způsob jak obrábět feritové magnety? Mám separátor na chladící kapalinu, kde je válec složený z magnetů proložených ocelovým plechem. Válcová plocha magnetu se oběhala a není rovná. Plechy vystupují a také to hází asi o 2 milimetry. Potřebuju to srovnat. Soustružením jsem to nedal, různé podmínky a materiály nožů, ale nic nevydrželo. Ty magnety jsou zatraceně tvrdé.
Ptám se co s tím. Jak to srovnat? Nemáte nějaké nápady?
Pak mě napadlo ještě brousit nakulato, to jsem ještě nevyzkoušel ale to házení bude trošku problém, ale zbrousit by se to taky dalo.
obrábění magnetu
-
- Příspěvky: 250
- Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
- Bydliště: Praha
Každopádně se magnety nesmějí přehřát,u neodymových se udává maximální teplota.
Keramický plátok alebo CBN by to nedokázali pretočiť?? Mne sa podarilo do feritoveho magneru vrtnút dieru a zavit M6 s TK nástrojmi.
SolidWORKS 2012 + SolidCAM 2012
-
CNC sustruh pohánanými nástrojmi
5oska DMU eVo 40
a nejaké tie 3osé mašinky :)
-
CNC sustruh pohánanými nástrojmi
5oska DMU eVo 40
a nejaké tie 3osé mašinky :)
Keramický ani CBN plátek nemám, tak nevím, ale zkoušel jsem to staým diamantovým kotučkem. Mám jeden talířek s vyštíplou vrstvou a tím to pomalu jde. Musí se to dělat za mokra a pravidelně otírat tu kaši, aby to nešlo do lože. Ocel plechy vezmu sk plátkem. Nedá se vyvarovat tomu abych najel tím nožem i do magnetu, ale nůž sk plátek si vždycky přebrousím.
Ještě vyzkouším to obrousit nakulato diamantovým kotoučkem na kameníčku. Nechám to brodit v petroleji.
Ještě vyzkouším to obrousit nakulato diamantovým kotoučkem na kameníčku. Nechám to brodit v petroleji.
Sběratel strojů :-)
No,nechci Ti do toho kecat,ale myslím že nožem nevyrobíš žádané,vypadá to spíš na zničení toho válce-budou dělat problémy už jen ty proložky z kovu,co jsou mezi magnety...
Já ho obrousil na kulato (normálně pod vodou) zeleným kotoučem..
Až to budeš dělat nebo poptávat,vezmi rovnou i ten gumový válec,co je naproti-ten jde podstatně líp..
Já ho obrousil na kulato (normálně pod vodou) zeleným kotoučem..
Až to budeš dělat nebo poptávat,vezmi rovnou i ten gumový válec,co je naproti-ten jde podstatně líp..
V 90-tých letech jsme to frézovali SK-čkem. Řezné podmínky zhruba stejné jako u železa.
Než frézovat 0,1mm bylo lepší frézovat 0,5mm.
Dost se to štípalo. Žádnej zázrak.
Byla to rasovina (hlavně pro stroj) ale šlo to.
Jirka
Než frézovat 0,1mm bylo lepší frézovat 0,5mm.
Dost se to štípalo. Žádnej zázrak.
Byla to rasovina (hlavně pro stroj) ale šlo to.
Jirka
Už to je hotové. Osoustružil jsem to orovnávačem na brusné kotouče, trubkou. Přísuv po 5 stovkách. Vyšší řezná rychlost a hlavně namáčet aby prach dělal kaši. Já použil naftu. Pak to vůbec nejde do lože, ale stejně jsem ho přikryl plechem. Ten orovnávač vezme i ocelové plechy. Trochu ubývá, ale méně než SK plátek na noži. Když se sjel podle válce tak se magnet začal trochu ohřívat, proto jsem orovnávač vždycky pootočil.
Obrábět SKčkem mi to vůbec nešlo, při menší šponě se ošoupal a při větší uštípl. Při malé řezné rychlosti se zase vyštipoval magnet.
Dělám komplet repas toho separátoru. Gumu vezmu také, s tím počítám od začátku. Je vymačkaná podle válce. Hřídel co je v gumě má vyběhané zápichy od simeringů a průměry pro ložiska jsou vyjeté. Tak ta bude nová. Je to uložené v naklápěcích ložiskách a jedno se kouslo a hřídel (není nijak zvlášť tvrdá, skoro bych řekl, že je to nějaká automatovka podle špon) probrousila vnitřní kroužek ložiska. Jelikož simering netěsnil a brusný prach to krásně zalapoval.
Největší pakárna je ale dostat vnější kroužky těch naklápěcích ložisek 1200 ven z takových hliníkových klobouků. Jsou zamáčklé až na stěnu a nedá se tam strčit žádný háček. Vnitřní kroužek ani klec tam už není, to se rozpadlo. Navíc je to docela malé. Asi budu muset na kroužek heftnout závitovku a vyťukat, nebo zeslabit brusným cigárkem.
Obrábět SKčkem mi to vůbec nešlo, při menší šponě se ošoupal a při větší uštípl. Při malé řezné rychlosti se zase vyštipoval magnet.
Dělám komplet repas toho separátoru. Gumu vezmu také, s tím počítám od začátku. Je vymačkaná podle válce. Hřídel co je v gumě má vyběhané zápichy od simeringů a průměry pro ložiska jsou vyjeté. Tak ta bude nová. Je to uložené v naklápěcích ložiskách a jedno se kouslo a hřídel (není nijak zvlášť tvrdá, skoro bych řekl, že je to nějaká automatovka podle špon) probrousila vnitřní kroužek ložiska. Jelikož simering netěsnil a brusný prach to krásně zalapoval.
Největší pakárna je ale dostat vnější kroužky těch naklápěcích ložisek 1200 ven z takových hliníkových klobouků. Jsou zamáčklé až na stěnu a nedá se tam strčit žádný háček. Vnitřní kroužek ani klec tam už není, to se rozpadlo. Navíc je to docela malé. Asi budu muset na kroužek heftnout závitovku a vyťukat, nebo zeslabit brusným cigárkem.
Sběratel strojů :-)
ty vnější kroužky ložisek dostaneš ven rychle, snadno a jednoduše tak, že do nich uděláš COčkem housenku dokola, teplem při vaření se uvolní, při chladnutí je svar o nějakou desetinu stáhne a vypadnou samy
mnohokrát vyzkoušeno, tisíce děkovných dopisů
mnohokrát vyzkoušeno, tisíce děkovných dopisů
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;