Frézka na hliník

Odpovědět
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 588
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

19. 10. 2014, 6:00

To máš pravdu to je blbost . No učím se :roll:
Taky si nejsem jistý jestli se ta frézka nezalepí když pojedu jenom drážku .
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5092
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

19. 10. 2014, 6:04

jaká by byla optimální dráha takto hlubokýho řezu, nějaký kudrlinky?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 588
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

19. 10. 2014, 7:13

Tak nějak ? Je to správně ?
ScreenShot001.jpg
RaS
Příspěvky: 7921
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 10. 2014, 8:50

stačí jet jenom konturu s přídavkem a ve finále to objet na celou výšku.. proč frézovat celou plochu? pokud máš strach že se bude zalepovat tak se dá jet nadvakrát s odskokem pak se nemá co zalepit..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 588
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

19. 10. 2014, 9:12

RaS píše:stačí jet jenom konturu s přídavkem a ve finále to objet na celou výšku.. proč frézovat celou plochu? pokud máš strach že se bude zalepovat tak se dá jet nadvakrát s odskokem pak se nemá co zalepit..
Tak teď tě nechápu . Na dvakrát jo ,ale stejně první průjezd jedu drážku . Jedině to vzít třeba jen po milimetru do hloubky . Nebo jakou hloubku by jsi to jel ? Je to hliník 6063 a nemám tam zatím chlazení jenom ofuk vzduchem .
Díky za rady :)
RaS
Příspěvky: 7921
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

19. 10. 2014, 9:51

tak jak bych to jel já to asi těžko pojedeš :D třeba 6kou frézou po 6mm dvouzubou drážkovačkou a emulzi..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 588
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

19. 10. 2014, 9:56

No to je jasné . Ale otázka je jak to udělat trojkou :)
Bez emulze . Ta je sice v plánu ,ale zatím to ještě nemám vyřešené .
RaS
Příspěvky: 7921
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

20. 10. 2014, 7:11

trojkou ne po 6mm ale třeba po 2mm s emulzí, ale tenhle hliník je měkký lepivý svinstvo a když se ta fréza zalepí tak lup.. bez emulze asi ještě míň
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Martinhora
Příspěvky: 851
Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
Bydliště: Rokycany

20. 10. 2014, 7:22

Chtěl bych se zeptat, jak se to pak odděluje od toho nedofrézovaného dna. Už jsem to viděl hodněkrát, ale nikdy neukázali to oddělení. Děkuju.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4862
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 10. 2014, 7:25

bez trvalého chlazení proudem emulze ani omylem
líh, petrolej atd + štěteček dobrý, ale s proudem emulze nesrovnatelný
možná tak ještě bokem
určitě ne plnou šířkou nástroje do materiálu bez chlazení
než si stačíš uvědomit že se něco děje máš po nástroji
vyplachovat drážku
Naposledy upravil(a) testone dne 20. 10. 2014, 7:28, celkem upraveno 1 x.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 4862
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

20. 10. 2014, 7:26

Martinhora píše:Chtěl bych se zeptat, jak se to pak odděluje od toho nedofrézovaného dna. Už jsem to viděl hodněkrát, ale nikdy neukázali to oddělení. Děkuju.
jakkoli, odlomit, odříznou pilkou atd
můstky dát do míst kde se pokud možno něčím schovají
dopilovat je
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
azamo
Příspěvky: 588
Registrován: 11. 4. 2014, 7:43
Bydliště: Zlín

20. 10. 2014, 7:31

První držák jsem frézoval pětkou po 3.5 mm . To pak odfrézování té plochy není zas takový problém ,ale tou trojkou je to trochu extrém .
Chtěl jsem to jen vyzkoušet jak to půjde .
Chtěl bych se zeptat, jak se to pak odděluje od toho nedofrézovaného dna. Už jsem to viděl hodněkrát, ale nikdy neukázali to oddělení. Děkuju.
Normálně to otočíš ve svěráku a odfrézuješ celou plochu .
Uživatelský avatar
Thomeeque
Příspěvky: 5092
Registrován: 30. 1. 2012, 10:20
Bydliště: Praha

20. 10. 2014, 7:33

No a co teda ty kudrlinky?
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
kamilpetrjansta
Příspěvky: 207
Registrován: 28. 8. 2006, 11:13
Bydliště: Brno - venkov
Kontaktovat uživatele:

20. 10. 2014, 9:46

K těm kudrlinkám :D .
Je to trochoidní obrábění, v šimni si, že v tom textu je psáno bez chlazení.
Důvod je ten, že tento způsob obrábění se využívá třeba u nerezí nebo kalených materiálů
bez úplného chlazení nebo s použitím chlazení vzduchem. Při obrábění těchto materiálů dochází
k velkému tepelnému namáhání břitu a proto ty krátké záběry frézy ( kudrlinky ), aby se břit neměl čas prohřát.
Vodou se nechladí pro to, aby břit neměl teplotní šoky a nepraskal. Ještě je dobré si na videu všimnout hloubky úběru.
Při tomto způsobu obrábění se dává velká hloubka, aby břit byl opotřebován stejnoměrně.
Tento způsob sám u obrábění nerezu nebo kalených mat. používám a životnost nástrojů je trojnásobná.
S hliníkem to nemá moc co společného. U hliníku je spíš důležité aby brus nástroje měl co nejmenší drsnost, kvůli nalepování
materiálu. Proto někteří výrobci nástroje na hliník leští.
Samozřejme je vždy na zvážení jestli zvolit menší úběr třísky a rychlejší posuv nebo naopak.
Bohužel homemade stroje mají v tomto limity. Ikdyž stroj z tohoto vlákna je hodně povedený
bohužel své limity má.
Jan Danda
Sponzor fora
Příspěvky: 1035
Registrován: 8. 7. 2009, 9:55
Bydliště: jarpice

20. 10. 2014, 5:26

Promin, že ti lezu do vlákna, ale někde jsem četl o použití diamantových fréz na hliník bez chlazení. Máte s tím někdo zkušenost?
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“