PCB S NEPAJIVOU MASKOU
Jen tak na ukázku plošný spoj frézovany a nanešení nepájivé masky. Je fakt, že na těch fotcekách se láme světlo. Ve skutečností to vypada o hodně lépe.
Ten první je:
Driver pro KM s TB 6560 do 3A řízeny picem 16F627A naše výroba s kolegou. V četně sowtware.
Ten druhý je symwtrickny zdroj
Ten první je:
Driver pro KM s TB 6560 do 3A řízeny picem 16F627A naše výroba s kolegou. V četně sowtware.
Ten druhý je symwtrickny zdroj
Aj takto sa to dá http://www.bastl.sk/vyroba-dps-fotocest ... lna-maska/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak určitě, čim konkrétněji, tim lépe Proč bys tady to vlákno jinak zakládal, ne?mirdin píše:Je to dvousložková barva. A vytvrzuje se UV.
Nebo jsi chtel konkrétní postup?
Tak u mě doma je to furt high-end (a třeba portálka mi stále ještě jezdí na L268kách) Ale pokud já bych už tomu věnoval takovou péči, asi bych si připlatil za někerou vyšší a ne o tolik dražší variantu (6600..), 6560 je dost omezená. Ale to je jen názor, navíc trošku offtopicmirdin píše:A driver no zaslouzi kazdý s ni začínál
Dík za ten link, mito, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
To maš pravdu. Měl jsem zeleny driver čiňana. Už tam není. Ten driver vznikl jiz nějakou dobu nazpátek. Ale je funkční. A ma řešenou i špínaci segvenci po startu. Ale posléze jsem čiňana vyměnil za klasicke drivery. A uz nikdy a to nemyslím ve zlem bych čiňana nechtěl.
Někdo tam dal odkaz na nepájívou masku, ktrerá je jako folie. To funguje pouze pokud dělaš samotný PCB foto cestou.
A odleptaná čast má skutečně je sílu mědi cca 35 um. Pokud se to frézuje tak folie neni schopná přilnout ve vyfrézovanych drážkach protože řečeno v "je to dost hluboké." Proto jsem přešel na dvousložkovou barvu.
PCB vyfrézuji očistím a odmastim isopropylalkoholem. Posléze nanesu barvu pěnovým válečkem. Barva je sice určena pro sitotisk, ale jde to i tim válečkem. Pořádně barvu rozetřu at se dostane i do těch frézovanych drážek nesmi prosvítat měď. Taková souvyslá vrstva. Po sléze se nechá barva v horkovzdušné peci s ventilátorem na 75 °C na 35 minut zaschnout. Po vychladnutí na pokojovou teplotu si vezmu předlohu vytištěnou na laserovce kde je pouze maska kontaktu a nebo smd plošek a takto vytvořenou předlohu přiložím na PCB. Nechám na UV lampě v našem případě 2 min a 45 s osvýtit.
10 až 15 min necham ve tmě a potom sundam folii a ponořim do roztoku jedlé sody a destilované vody
o teplote 45 až 50 °C V poměru 11 g na 1L vody. Pokud je vše správně uděláno tak místa, ktere jsou nenasvicené začnou odlézat. Pomáham su štětečkem někdy i zubním kartačkem. Pokud je vše v pořádku oplachnu v čisté tekouci vodě a dám na 1 hodinu na 150 °C zapéct. Protože při vysoké teplotě měď změní barvu do oranžova a jiných barev obetřu PCB roztokem 4% kyselinyou chlorovodikoveou. Na samotný závěr takto dokončený PCB nechám plošný spoj spočnout v inhybitoru. Ale za normálnich podminek neni tento poslední krok nutný. Jde jen o tohle pokud se PCB nechá v tom inhybitoru odpočnou nedocházi tak k rychleé oxidaci mědi. Hmmm a je to. Příkládam soubor pdf kde je popis a postup k dané barvě.
Postup se možná trochu liší, ale jen proto že skušenosti a praxe to chtěli jinak. Pokud to zvládne člověk jednou tak je to potom už jen sranda.
Omlouvám se za chyby v text. Ale píšu to na tel.
poud bude někdo chtit ptejte se. Rád odpovim. Pokud jsem na něco zapoměl doplním to.
A odleptaná čast má skutečně je sílu mědi cca 35 um. Pokud se to frézuje tak folie neni schopná přilnout ve vyfrézovanych drážkach protože řečeno v "je to dost hluboké." Proto jsem přešel na dvousložkovou barvu.
PCB vyfrézuji očistím a odmastim isopropylalkoholem. Posléze nanesu barvu pěnovým válečkem. Barva je sice určena pro sitotisk, ale jde to i tim válečkem. Pořádně barvu rozetřu at se dostane i do těch frézovanych drážek nesmi prosvítat měď. Taková souvyslá vrstva. Po sléze se nechá barva v horkovzdušné peci s ventilátorem na 75 °C na 35 minut zaschnout. Po vychladnutí na pokojovou teplotu si vezmu předlohu vytištěnou na laserovce kde je pouze maska kontaktu a nebo smd plošek a takto vytvořenou předlohu přiložím na PCB. Nechám na UV lampě v našem případě 2 min a 45 s osvýtit.
10 až 15 min necham ve tmě a potom sundam folii a ponořim do roztoku jedlé sody a destilované vody
o teplote 45 až 50 °C V poměru 11 g na 1L vody. Pokud je vše správně uděláno tak místa, ktere jsou nenasvicené začnou odlézat. Pomáham su štětečkem někdy i zubním kartačkem. Pokud je vše v pořádku oplachnu v čisté tekouci vodě a dám na 1 hodinu na 150 °C zapéct. Protože při vysoké teplotě měď změní barvu do oranžova a jiných barev obetřu PCB roztokem 4% kyselinyou chlorovodikoveou. Na samotný závěr takto dokončený PCB nechám plošný spoj spočnout v inhybitoru. Ale za normálnich podminek neni tento poslední krok nutný. Jde jen o tohle pokud se PCB nechá v tom inhybitoru odpočnou nedocházi tak k rychleé oxidaci mědi. Hmmm a je to. Příkládam soubor pdf kde je popis a postup k dané barvě.
Postup se možná trochu liší, ale jen proto že skušenosti a praxe to chtěli jinak. Pokud to zvládne člověk jednou tak je to potom už jen sranda.
Omlouvám se za chyby v text. Ale píšu to na tel.
poud bude někdo chtit ptejte se. Rád odpovim. Pokud jsem na něco zapoměl doplním to.
- Přílohy
-
- TL SCS T103-9 R.408-2.pdf
- (235.36 KiB) Staženo 373 x
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Když je k dispozici tolik odstínů, tak by přece šly barevně odlišit jednotlivé souvislé plochy pro lepší orientaci na tišťáku
A propos. Co znamená zkratka PCB (kromě polychlorovaných bifenylů)?
A propos. Co znamená zkratka PCB (kromě polychlorovaných bifenylů)?
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
@Mirdin: Wow, tomu říkám konkrétní postup, díky! Bohužel v těchto vláknech není o trolly nikdy nouze, za chvilku se ještě někdo moudře zeptá, jestli to má všechno smysl, když se to dá za pár korun objednat v čině, obrň se
@Francotirador: Process control block, Partido Comunista Brasileiro, Panama City Beach atd.
@Francotirador: Process control block, Partido Comunista Brasileiro, Panama City Beach atd.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
-
- Příspěvky: 225
- Registrován: 22. 8. 2007, 12:51
- Bydliště: Zlín
PCB - printed circuit board . Asi je to z doby kdy se motivy dělaly sítotiskem.
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
Aha, takže je to přeci jen ta barva. Mě bylo divný že by byla na bázi byfenylů, když se vytvrzuje UV (tak jsem jí jako možnost vyloučil) - a ono se jí tak nakonec říká kvůli tomu, že se na tišťák tiskneTomáš Svoboda píše:PCB - printed circuit board . Asi je to z doby kdy se motivy dělaly sítotiskem.
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
- Francotirador
- Příspěvky: 1173
- Registrován: 27. 7. 2010, 8:04
No ale zas to sr... bude vyváženo radostí z toho, že tišťák není fádně monotónní (a taky by to možná ocenil i ten kdo se v něm bude chtít vyznat )mirdin píše:To bych chtěl vidět kdo by se stim sr. . .
soustruh: TOS MN80A; obrážečka: TOS MS200N
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3
frézka: klon Sieg X2; ostřička: Beiping PP-U3