slabý motor
Slyšel jsem, že když se nechá motor převinout, tak dochází v peci při vypalování vinutí k měknutí statorových plechů a motor ztrácí svou účinnost(výkon). zřejmě již není tak velké el.mag. pole. Je to pravda? Máme v práci motor 50kW/6pólů a je převíjen nejméně desetkrát. Pozoruji na něm opravdu, že již nemá na stroji takovou sílu jako dříve. Myslíte, že je to pravda??
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Je to dost možný protože u nás v práci sme měli transportér na kravský sračky a tam byl motor asi 3kW jednou se spálil a dali ho převinout a pak už hořel každou chvíli.Mělo to fakt menší sílu.Ten motr ale v peci nikdo nevypaloval.Byl jen namočenej do nějakeho smradlaveho laku a usušenej.
Lak se vypaluje pri 150-180 st. Celsia, coz by plechu rozhodne vadit nemelo.Problem je spis v tom,ze pri previjeni nejsou dobre ocisteny drazky a tim padem se do nich nasype mene zavitu.Proto ma motor mensi vykon. Take mechanicke poskozeni a nerovnomernost vzduchove mezery nepriznive ovlivnuje vykon motoru.Pricin muze byt asi vic,ale tohle mi prijde nejdulezitejsi.
- Radek-B
- Příspěvky: 2137
- Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
- Bydliště: V:Karlovice
- Kontaktovat uživatele:
Je to presne tak jak rika PUPAK, Prote se nedosahne uz takoveho syceni drazek, ma to proste mensi vykon a nesnese to takove napeti jako to sneslo.
RADEK
RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
automatizace/konstrukce
se vzduchovou mezerou souhlasím, ale nemyslím si, že firma která nám motory převíjí, jsou nejací amatéři.
Nechám tedy motor vyzkoušet na nějaké brzdě.
Nechám tedy motor vyzkoušet na nějaké brzdě.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
A může se vůbec vyplatit dávat už po 10 znovu a znovu převíjet elmotor,
A myslím si, možná že se mýlím, když tkz. zhoří elmotor, tak ta teplota,
která tam vznikne tak nám určitě něco s plechy udělá - ale dobrou věc určitě ne. A pokud se převíjí elmotor v nějaké opravně a tam nemají tu
správnou navíječku, tak tam toho drátu do vinutí se vejde o poznání méně
a při ručním převíjení darmo mluvit. Bob
A myslím si, možná že se mýlím, když tkz. zhoří elmotor, tak ta teplota,
která tam vznikne tak nám určitě něco s plechy udělá - ale dobrou věc určitě ne. A pokud se převíjí elmotor v nějaké opravně a tam nemají tu
správnou navíječku, tak tam toho drátu do vinutí se vejde o poznání méně
a při ručním převíjení darmo mluvit. Bob
Motor je ve velmi náročné aplikaci. Pohon kolového mlýnu na hlínu.
Převinutý je cca 10x ale v průběhu 8 let. Ale s tím že se může vyhřát při spálení (něco na tom bude) Motor se časo roztáčí a proud vzrůstá při startu až na 5ti násobek jmenovitého.
Převinutý je cca 10x ale v průběhu 8 let. Ale s tím že se může vyhřát při spálení (něco na tom bude) Motor se časo roztáčí a proud vzrůstá při startu až na 5ti násobek jmenovitého.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Pólové nástavce mezi drážkami vinutí jsou v pořádku ? U nás ve firmě jsme měli podobný problém s dvouotáčkovým motorem podstatně menšího výkonu ( 2,2kW ), který se vyplatilo nechávat převíjet, protože nešel ve své době nahradit a byl velmi drahý. Zjistili jsme, že při vybourávání vinutí některé plechy pólových nástavců jsou křehké a prostě upadnou a motor tím pádem má pak menší sycení. Možná je to pitomost to srovnávat s Vaším motorem ale chvilku nám to dalo, než jsme na to přišli ....
Tak něco z praxe:
Zkoušeli jste někdo vydolovat vinutí ze statoru motoru?
Bez tepelného zpracování to prostě nejde ven. Hodně firem co převíjejí motory to řeší klasickým plynovým hořákem vsunutým do otvoru po rotoru. Před tím však pilou na kov odřežou vyčnívající část vinutí cívek - z čela statoru.
Co se stane s izolací mezi plechy, z nichž je poskládán stator to si asi každý dokáže představit. A pokud dojde k el. spojení jednotlivých plechů, tak je z toho jednolitý kus Fe a vířivé proudy již zcela jistě vykonají své, jak v sycení cívek, tak vznikem ztrátového tepla.
Zkoušeli jste někdo vydolovat vinutí ze statoru motoru?
Bez tepelného zpracování to prostě nejde ven. Hodně firem co převíjejí motory to řeší klasickým plynovým hořákem vsunutým do otvoru po rotoru. Před tím však pilou na kov odřežou vyčnívající část vinutí cívek - z čela statoru.
Co se stane s izolací mezi plechy, z nichž je poskládán stator to si asi každý dokáže představit. A pokud dojde k el. spojení jednotlivých plechů, tak je z toho jednolitý kus Fe a vířivé proudy již zcela jistě vykonají své, jak v sycení cívek, tak vznikem ztrátového tepla.
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
To snad ne. Tak že až bude motor v navíjárně, tak se přijet podívat na stav a způsob práce.
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Bohužel ano, toto jsem viděl na vlastní bulvy. Proč je asi nově přemotaný motor tak škaredý na statoru s pěkně originální barvou na čelech?
bednar.dk@seznam.cz
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
SolidWorks 2011
Zakázková výroba jednoúčelových strojů
konstrukce strojů, automatizace,
http://www.indops.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Závěr je tedy takový, že je možné, že počtem převíjení (záleží na způsobu) se snižuje síla motoru?
kdo nic nezkusí, nic nezíská.
Dalsi vec co kde muze motor ztratit vykon je popraskana kotva v rotoru. U normalniho mororu to nema cenu resit. Ale tehle problem sem mel u jedny stary brusky kde se musela odvrtat puvodni kotva a z hlikovych dratu svarit nova.
Kdo nic nedela ,nic nesku...