Laser CNC arduino

sultanbobo
Příspěvky: 12
Registrován: 8. 2. 2018, 6:30

22. 2. 2018, 3:42

Ochoten jsem jen nevím jak to líp popsat
Toto je zákoupený základ
http://www.wish.com/search/laser%20engr ... 1da18d91a2" onclick="window.open(this.href);return false;
a zde je dokoupený nový a silnější laser
http://www.wish.com/c/5851ead53ee1ed4ee5437a4d" onclick="window.open(this.href);return false;
A opravdu to není neochota, jen nevím jak to popsat
sultanbobo
Příspěvky: 12
Registrován: 8. 2. 2018, 6:30

22. 2. 2018, 3:49

Tak to funguje asi to opravdu bylo tím konektorem
Děkuji za pomoc a ochotu pomoct
Mex
Příspěvky: 4764
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

24. 2. 2018, 12:38

Tak gratulace, je fajn, že to jede.

Píšeš, že máš laser 0.5W a 2.5W.
Prosím o praktické informace, co a v jaké kvalitě dokážeš říznout. Konkrétně by mě zajímal černý papír o vyšší gramáži, řekněme 120-150 g/m2.
Těch 0.5W bude asi málo, ale pro ten 2.5W by to snad mohla být brnkačka, tudíž by snad mohl řez vypadat slušně.
Nemáš prosím s něčím podobným praktickou zkušenost, resp. nebyl bys prosím ochoten nějaký jemný motiv do podobného papíru říznout a zveřejnit fotku výsledku? Třeba vyřezat 4 čtverečky 0.25x0.25mm v rastru 0.5x0.5mm.
Kdyby to šlo, tak předem děkuji.
Vepr
Příspěvky: 321
Registrován: 3. 3. 2014, 10:34

24. 2. 2018, 4:32

Červený papír síly 0,16mm 5W LED laser pwm 10%, 20%, 50% rychlost 20mm/s.
Prostřední 20% je většinou skrz.

Bílý papír síla 0,1mm 50% pwm 20mm/s.
čtverec 0,25 je v mém případě mimo možnost zaostření.
IMG_2775.jpg
Mám ještě 3W a výsledek je téměř stejný.

Je to 12x12 čtverců.
.
Mex
Příspěvky: 4764
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

24. 2. 2018, 5:00

Díky moc za pokus.
Rozumím tomu správně, že udělat malé čtverce s hranou kolem 0.25mm a odstupem mezi nimi kolem opět kolem 0.25mm není reálné? Na té fotce to vypadá jako spálené pole.

Oč mi jde: v jedné konferenci, kterou pasivně sleduju, jeden borec přišel s nápadem vyrábět šablony pro dávkování pájecí pasty z tlustšího papíru. Ten papír asi ideálně tmavý, aby byl co nejlíp pálitelný modrým laserem. On to dělá tak, že bílý papír potiskne laserovkou nebo kopírkou jako černou plochu.
Taková šablona by neměla vysokou životnost, ale pro pár prototypů by to stačilo.
Jenže aby to mělo smysl, tak by pálitelné otvory musely být v rozměrech, potřebných pro dnešní SMD součástky. Asi nejmenší běžná pouzdra o která by šlo mají rozteč mezi pady 0.5mm, takže smyslem je vyrobit díry ve tvaru obdélníku cca 0.25x0.6mm v roztečích 0.5mm.
A pokud toto nepůjde, tak najít limit co ještě jde.
Samozřejmě při těchto rozměrech bude záležet i na přesnosti mechaniky, ale o to v této chvíli nejde. Teď jde jen o to, je-li možné tyto relativně levné polovodičové lasery zaostřit na tak tenkou stopu a jaká je dosažitelná kvalita hrany řezu. A jaký je potřebný výkon laseru, který by tohle už dokázal.
Díky.
Vepr
Příspěvky: 321
Registrován: 3. 3. 2014, 10:34

24. 2. 2018, 5:13

Co mám 3W laser tak ten vypadá že s ním udělám menší bod, proto možná mám výsledky s pálením přibližně totožné i s 5W.
V obou případech je to ale mizérie, protože se namísto bodu promítá čmouha ve tvaru LED čipu uvnitř. Přibližně to vypadá jako obrázek saturnu :-)
Zlepšit - zostřit řez lze snížením výkonu a opakovaným průjezdem, případně laborovámím s rychlostí.
K ostřešímu bodu se taky dá dojít zmenšením vzdálenosti laseru od materiálu, ale klesá tím houbka ostrosti což nese jiné problémy.
Udělal a použil jsem plošný spoj pro SMD 1206 tak, že jsem na cuprextit napepil tenkou hnědou izolepu a tu jsem mým laserem prořezal.
Výsledek nebyla v porovnání s fotocestou žádná hitparáda, ale jde to i takto.
.
Vepr
Příspěvky: 321
Registrován: 3. 3. 2014, 10:34

24. 2. 2018, 5:21

V bedně ve které laser provozuji mám plech na který pokládám řezaný materiál.
Na obrázku je izolepa nařezaná pro SMD 1206.
Kvalita je nyní výrazně horší než v době vzniku, protože s tím plechem pracuju už víc než rok, proto je to odřené. očouzené a pořezané z jiných činností.
IMG_2776.jpg
.
Mex
Příspěvky: 4764
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

24. 2. 2018, 5:29

Když jsem kdysi laboroval s UW laserem (405nm), tak mi to taky dělalo obdélníkovou stopu.
Tak jsem obětoval kousek výkonu a paprsek oříznul na kruhový kovovou clonkou. Fungovalo to dobře.
Ten můj laser byl ale jen 50mW, to je samozřejmě na papír málo.
Odpovědět

Zpět na „Zacinam stavet a nevim jak na to“