hobby pásová pila

Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 4371
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2018, 1:58

Trochu se vám kluci nabourám do debaty ,pokud řežeš jekly a trubky se slabou stěnou je na pilku vhodný použít ten pás co má nejvíc zubů na palec ,a to proto že potřebuješ aby byl vždycky nějakej zub v záběru jinak pás brzy vylámeš a stupíš ,pokud řežeš kulatiny Al tak samozřejmě pořádný zuby ale pozor na přetížení převodovky která se bude přehřívat .Tak že závěrem pokud nespěcháš tak šetři pilku i listy a používej spíš jemnozubý pásy a tím moc nezkazíš.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jry
Příspěvky: 7
Registrován: 16. 5. 2018, 5:44

17. 5. 2018, 2:01

To mi maximálně vyhovuje, vždycky mi trvá řádově déle vymyslet jak a kde to říznout, na vlastní řez si velice rád počkám.
Uživatelský avatar
pafik
Příspěvky: 409
Registrován: 10. 2. 2013, 5:07
Bydliště: Praha 4

17. 5. 2018, 3:01

fmodel píše:Trochu se vám kluci nabourám do debaty ,pokud řežeš jekly a trubky se slabou stěnou je na pilku vhodný použít ten pás co má nejvíc zubů na palec ,a to proto že potřebuješ aby byl vždycky nějakej zub v záběru jinak pás brzy vylámeš a stupíš ,pokud řežeš kulatiny Al tak samozřejmě pořádný zuby ale pozor na přetížení převodovky která se bude přehřívat .Tak že závěrem pokud nespěcháš tak šetři pilku i listy a používej spíš jemnozubý pásy a tím moc nezkazíš.
Udává se 2-3 zuby v záběru, ale často to nejde; člověk je rád, že je v záběru aspoň jeden :)
Já pásy prohazuju; když řežeš tlustej materiál jemným pásem, tak se to moc dusí.
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 4371
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

17. 5. 2018, 3:28

Když nechladíš emulzí tak občas máznout třeba lojovkou .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
jry
Příspěvky: 7
Registrován: 16. 5. 2018, 5:44

17. 5. 2018, 3:33

Pan Ivo Pleschinger z Wikus mi doporučoval při řezání hliníku pásem WIKUS-ECOFLEX M42 (1.638x13x0,65mm – ozubení 10-14S) nespěchat a pás občas máznout petrolejem. Dát pozor, aby se pás nezanášel, protože hliník má tendenci ho zalepit. Poptával jsem univerzální pás pro drobnější profily, pouze výjimečně něco plného nebo hliník.

Jak moc pás dopínáte, jdete tím utahovacím šroubem v podstatě na krev? I tak mi připadá, že pás dost pruží při zatížení do stran. Ale nepadá a řeže to, tak asi vše OK.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje“