Cnc jako řezačka folie

Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1241
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

6. 6. 2018, 3:51

Vyřezávání folie je slepá ulička.
Proč si tu šablonu rovnou nevyfrezujes?
Mex
Příspěvky: 4057
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

6. 6. 2018, 3:57

kutil_tim píše:já si zase nedokážu představit jak separovat takový prťavý 0.3 motiv
a jako to bude na takové malé ploše držet při řezání a při lepení po nalepení
Já to nechci na samolepky (i když pokud by se to osvědčilo, tak na ten 1-2 nápisy za rok bych to případně taky použil).
Chci to na vyřezávání šablon pro dávkování pájecí pasty buď z nějaké mylarové fólie, případně možná i z papíru s vyšší gramáží.
Odstranění vyřezaných čtverečků a obdélníčků bude snadné - pokud budou správně proříznuté, vypadnou samy.

Zatím když vysunu špičku nože cca 0.15mm, vezmu držák do ruky a "maluju" čtverečky ručně na několik papírů na sobě, tak ten horní má pěkně čistě vyříznutá okýnka, druhý v pořadí má viditelně naznačené řezy, třetí už je netknutý. Takže dobré.
Na CNC bych ten řezaný materiál natáhl ve vypínacím rámu.

Nachystat G-kód pro obrysy těch potřebných okýnek je snadné. Ale zatím nevím, jak udělat tu kompenzaci offsetu nože při začátku řezu. Nakonec i kompenzace offsetu při jízdě v rozích nebude až tak triviální věc.
Ono by to nakonec možná bylo snažší udělat jako pevný nůž s motorovým natáčením (tuším, že i takové řezačky se normálně dělají).

Já vím, bude to pomalé. Ale to nevadí, proces který běží sám mi nijak nevadí, i když chvíli trvá.
Mex
Příspěvky: 4057
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

6. 6. 2018, 4:05

picom píše:Vyřezávání folie je slepá ulička.
Proč si tu šablonu rovnou nevyfrezujes?
Jak to myslíš?
Ty potřebné díry jsou docela malé, to si frézováním moc neumím představit. Viz obrázek.
Dělají se vrtané šablony. Ještě jsem to nezkoušel, ale plánuju nějaký pokus. Nicméně i tady to nebude snadné, bude to chtít díry 0.3mm v roztečích 0.5mm, tak se bojím, co to udělá (tohle bych asi vrtal do měkké hliníkové folie).
Sablona.jpg
Sablona.jpg (13.77 KiB) Zobrazeno 695 x
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1241
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

6. 6. 2018, 4:16

Vyfrezovat nebo vyvrtat otvor do plastové nebo kovové fólie mi připadá proveditelné, ale vyriznout to nožem si nedovedu představit
Mex
Příspěvky: 4057
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

6. 6. 2018, 4:24

picom píše:Vyfrezovat nebo vyvrtat otvor do plastové nebo kovové fólie mi připadá proveditelné, ale vyriznout to nožem si nedovedu představit
Ta fólie ale musí mít tak 0.12-0.15mm.
Hoši to na nějakých těch plotrech Silhouette řežou. A je to výrobek za pár korun, tak to asi nebude žádná super technika.
Dělá se to nějak tak, že se jako podklad použije slabě lepicí podložka.
https://www.forart.cz/rezaci-plotr-silhouette-cameo-3/" onclick="window.open(this.href);return false;
milan584
Příspěvky: 925
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

7. 6. 2018, 5:29

lubbez píše:Zjevně můj Roland je šméčko a ty kluci americký taky dělaj sračky. V žádném případě se nechci pasovat na odborníka na řezanou reklamu, ale fakt jsem fólií nařezal spoustu a taky jsem mnohokrát musel čistit nůž od miro sraček z fólie a docela by mě zajímalo, jak se to čistí když držák dosedá na fólii. Jinak samozřejmě hloubka prořezu se nastavuje na držáku, viz fotka s držákem a je tam vidět imbus. Ten se opírá o ocelovou kuličku a o ní vršek nože. Já sám mám držáků myslím šest a v každém mám jiný nůž. Jak průměrem břitu tak úhlem břitu. Samozřejmě držáky mohu měnit kdy se mi zlíbí, akorát když použiju broušený nůž nebo vyměním podložku, musím to přenastavit. Nové nože fungují bez problémů a bez nastavování. Ty držáky jsem dokupoval postupně a nože kupuju průběžně a vždycky !!! takhle koukají ven. Tedy milí přátelé řezejte si jak chcete.
Zkusil bych se zamyslet, jestli náhodou různé plottery nemají různou konstrukci té "nožové" hlavy, podle toho na CO jsou určený a tím i to co a jak řežou.
Pouze jsem reagoval na tu "informaci", že to (držák opřený čelem o folií) žádný :mrgreen: Roland nemá a že to je nějaký čínský "výmysl".
Bez komentáře, víc k tomu nemám co dodat.
havelaircraft
Příspěvky: 274
Registrován: 7. 5. 2014, 9:04

17. 6. 2018, 2:12

Koukám že už je to dost daleko od původního dotazu.
Já potřebuju fakt velké nápisy takže ofset neřešim.
Zkusim objednat ten nůž. A až bude čas tak udělám pokusy.
Uživatelský avatar
Grad
Příspěvky: 543
Registrován: 13. 7. 2014, 9:32

17. 6. 2018, 3:45

havelaircraft píše:Koukám že už je to dost daleko od původního dotazu...
klasika ...
tady budu druhej extrém, nic o tom nevim, ale myslím si že na takové to občasné domácí řezání to bude schůdná cesta ;-) na trubce to také dávají a to kde čím :D
https://www.youtube.com/watch?v=divdLdBduEs" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=m_6p26ezZlc" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1302
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

19. 6. 2018, 7:24

Já to vzal nedávno tou frézou.
Neměl jsem čas ani chuť čekat na nějaké nože a na těch pár textů.
Já jsem neřešil kvalitu, zde šlo spíše o to aby byl text "vhodně vypadající".

Dělal jsem to do takové tvrdší lepící pásky kterou jsem nalepil na plast.
Gravírovací frézou do hloubky cca 0,1mm.
No a výsledek zde:
Popisy_Helma.jpg
Jo a text 13 je velký, tak jsem přelepil asi 5 pásek přes sebe, aby byla plocha dostatečně velká.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje“