frézování pertinaxu

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
mlike
Příspěvky: 26
Registrován: 8. 7. 2012, 9:57

12. 7. 2018, 6:17

Ahoj klucí, máte někdo zkušenost s frézováním pertinaxu. Potřebuji vyfrézovat výrobek z 15mm tlustého pertinaxu, fréza dvoubřitá 3mm průměr, posuv jsem měl 250mm/m, hloubku po 1mm (mám jen hobby frézku :) ), a otáčky asi 20000. sice mi to frézka vyhlodala, ale fréza byla v první třetině délky vyhřátá a i ten pertinax smrděl, jako, že se pálí. jsou nějaké doporučené otáčky do toho pertinaxu, případně rychlost posuvu, to pálení bude jen otáčkama nebo i rychlostí posuvu?? Dík za pomoc Marek.
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2542
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

12. 7. 2018, 7:20

Zkus zvýšit posuv na 800mm/min.
Uživatelský avatar
Martinhora
Příspěvky: 837
Registrován: 17. 2. 2009, 11:19
Bydliště: Rokycany

12. 7. 2018, 11:42

Každopádně jak říká Bobík zvýšit posuv anebo snížit otáčky. Takhle máš úběr 0.006mm na zub a ten nástroj nemá šanci frézovat. Zkusil bych dát 0.02 na zub - to je jak píše Bobík 800mm posuv.
nellospeed
Příspěvky: 24
Registrován: 14. 3. 2018, 4:52

13. 7. 2018, 4:26

pertinax je prej rakovinotvornej?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 4655
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

13. 7. 2018, 4:28

To všechny uzeniny z obchoďáku taky.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
lapa
medaile za lepsi forum
Příspěvky: 647
Registrován: 6. 5. 2009, 7:18
Bydliště: Praha

13. 7. 2018, 5:41

nellospeed píše:
13. 7. 2018, 4:26
pertinax je prej rakovinotvornej?
No, obsahuje fenolformaldehydovou pryskyřici jako pojidlo.
Ale rizika si musíš vyhodnotit sám - ne webu je informací dost.

Objektivně má všechno nějaké vlastnosti a vždycky záleží na celkové expozici (koncentrace/doba působení/kumulativnosti účinku ...) a vnímavosti tvého organismu :-).

V podstatě záleží jenom na tom, zda tomu budeš věřit nebo ne :-).
Třebas - kuřácí a alkoholící taky ničemu nevěří a nic jim díky tomu není ... teda až do (předčasné) smrti :lol: .
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Uživatelský avatar
Pavel R
Příspěvky: 411
Registrován: 5. 7. 2008, 5:52
Bydliště: Hlinsko

15. 7. 2018, 4:51

Pokud se bavíme o obrábění 3mm frézou, tak je skutečně na místě nastavit otáčky na 20.000, lépe pokud možno i víc. Posuv 0,25m/min je fakt o spálení frézy, šel bych někde okolo 1m/min, ale obráběl bych to na více průchodů. Neznám tuhost daného stroje, ale běžně to frézuju tak po 3-4mm. Velmi vhodné je nástroj ofukovat - pokud ta fréza na to má zařízení.
reli
Příspěvky: 62
Registrován: 6. 7. 2017, 9:29
Bydliště: Poprad

16. 7. 2018, 5:46

Martinhora píše:
12. 7. 2018, 11:42
Každopádně jak říká Bobík zvýšit posuv anebo snížit otáčky. Takhle máš úběr 0.006mm na zub a ten nástroj nemá šanci frézovat. Zkusil bych dát 0.02 na zub - to je jak píše Bobík 800mm posuv.
To mi vychadza na 0.002, iba preklep ci zle pocitam? :)

Vidim ze nie som jediny, kto sa trapi s pertinaxom. Potrebujem do neho vojst dvojbritkou 8mm a potiahnut pozdlzne kapsy o hlbke 20mm a dlzke 100mm ukoncene polomerom r4 na oboch stranach. Chladit to nemam ako jedine ofuknut kompresorom a pistolkou nanajvys.
Drahy mam vygenerovane na uber 2mm, vreteno mi potiahne 24000. Poradi niekto na aky posuv to pustit? Nemam vobec skusenost s frezovanim do pertinaxu.
Diky
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2542
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

16. 7. 2018, 6:35

Otáčky 16 000 a posuv 2200mm/min.
reli
Příspěvky: 62
Registrován: 6. 7. 2017, 9:29
Bydliště: Poprad

16. 7. 2018, 6:55

Diky, do buducna mas nejaky vzorec zvlast na pertinax? Ak by som znovu potreboval, alebo vychadzas z vlastnosti nejakeho podobneho materialu? Diky
Uživatelský avatar
bobik
Příspěvky: 2542
Registrován: 11. 12. 2007, 7:48
Bydliště: Nýrsko

16. 7. 2018, 8:08

Vycházím obecně z plastů a dřeva. Ty hodnoty jsou přibližné, musí se s tím laborovat. Já si vystačím s mojím kalkulátorem otáček a posuvů. viewtopic.php?f=45&t=17287
reli
Příspěvky: 62
Registrován: 6. 7. 2017, 9:29
Bydliště: Poprad

17. 7. 2018, 6:26

Diky este raz, vyskusam to dnes ked pridem z prace a pripadne doladim :)
reli
Příspěvky: 62
Registrován: 6. 7. 2017, 9:29
Bydliště: Poprad

18. 7. 2018, 5:53

Tak som sa k tomu konecne dostal. Na mojom stroji to nakoniec islo 6mm dvojbritkou po 2mm. F1000 pri 17.500 otackach bez toho, ze by to palilo frezku.
Presne, ako si pisal, musi sa s tou tvojou kalkulackou laborovat, ale na pomoc je nenahraditelna :)
Konecne som frezoval prvy krat pertinax :) dufam, ze aj posledny...
B1C62617-D4F9-4BFA-8BC2-7562515C1860.jpeg
r4cv
Příspěvky: 1209
Registrován: 8. 12. 2009, 8:32
Bydliště: Topoľčany

18. 7. 2018, 7:53

to na fotke je určite pertinax?
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 4655
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

18. 7. 2018, 7:55

Nekecá :wink: měkčí mašinka a v Zku po 2 mm sousledně nesousledně
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“