Kompletace vrtačky V20

Odpovědět
pukintep
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 8. 2018, 8:17

15. 8. 2018, 8:33

Dobrý večer,
Mohl by mi dát někdo prosím radu jak správně utěsnit vrtačku V20?
Chtěl jsem to udělat červeným silikonem, ale když to "napatlám" a spojím obě půlky, tak po stažení šrouby, se mi zadrhává pinola.
Mé tušení je, že bych měl asi vytvořit vrstvu silikonu, tu nechat ztuhnout a pak šroubovat, ale jestli máte jiné postupy, radu velice rád uvítám.
Děkuji :)
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 1464
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

15. 8. 2018, 9:17

Červenej silikon je prasečina, rozesere se ti všude možně, cucky se pak matlaj v mašině a stejně to netěsní. Jo jsou aplikace, kde se tmelu nevyhneš, ale tady potřebuješ mít trochu mezeru. Sežeň si pěkně těsnící papír, takovej https://www.google.com/search?q=Klinger ... 53&bih=928 , jsou různý síly, když koupíš dobrej, třeba 1.2, tak jej můžeš po vrstvách "trhat" a udělat si menší síly, vystřihni si těsnění, vysekni díry na šrouby, pěkně si to nový krásný těsněníčko namaž vazelínkou, a nalep na skříň, bude to vypadat slušně, bude to i slušně fungovat. :wink:
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 1166
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

15. 8. 2018, 10:35

jak je někde papír tak jeho tloušťka určuje montážní rozměry sestavy v tomto případě to nemůžeš nahradit silikonem
je dobré si ten papír změřit než ho vyhodíš a je jedno jestli je to vrtačka nebo převodovka nebo jiné zařízení.
V opačném případě ti to nesedne a těžko budeš nahánět správný montážní rozměr...ložiska buď budou volná, nebo moc sevřená.
Pokud například při nouzové opravě neni čas shánět papír dá se použít i původní a ten odmastit a nalepit na silikon.
je lepší dát tenkou housenku silikonu než to matlat jak chleba ze sádlem.
Silikon se po přitažení sám rozteče.
Pokud jsou dosedací plochy hladké tak ta housenka má průměr asi 2-3mm
Pěkně objet všechny otvory jak kolem kolíků tak šroubů
pokud šrouby prochází až dovnitř skříně dávám pod hlavy šroubů zajišťovač ono se to nezdá ale pomaličku kolem závitu šroubu prosakuje olej a pak vytéká kolem hlav šroubů.
Takto zajištěný a utěsněný šroub se dá normálně povolit.
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
pukintep
Příspěvky: 2
Registrován: 15. 8. 2018, 8:17

16. 8. 2018, 4:31

Dostal jsem se k tomu jen náhodou a bohužel už se ve vrtačce někdo vrtal, takže po papíru ani známky, celé jen zeblité červeným silikonem.
Děkuji moc za radu. :)
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 1166
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

16. 8. 2018, 6:14

přivři to k soubě a zkus přitažením, povolením šroubů nastavit správné sevření tak aby vše chodilo pak změř spárovýma měrkama mezeru a podle toho vyber papír
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
milan.83
Příspěvky: 66
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

16. 8. 2018, 6:32

vždy, když jsem dělal nějakou převodovku, vystřihl jsem papír o něco větší, než převodovka. Přisadil jsem ho a na několika místech jsem ho propíchl. Dírou prostrčil šroub do díry v bloku převodovky. Tím bylo zajištěno, že papír neputoval. Potom jsem malým kladívkem poklepával papír, čímž se mi propsaly hrany bloku převodovky na papír. Když jsem měl ůoklepanou" celou převodovku, šrouby jsem vytáhl a těsnění vystříhal nůžkami. Následně jsem obě styčné plochy namazal Hermosalem a převodovku sešrouboval. Nikdy nebyl problém s netěsnostmi. Později jsem místo Hermosalu. Dělal jsem tak litinové převodovky i hliníkové bloky motorů motorek. U toho hliníku je riziko, že si hrany bloku rozbiješ kladivem
Soustruh G.Karger 0.27, předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K
Zbýňa
Příspěvky: 1023
Registrován: 3. 9. 2010, 8:45
Bydliště: Čelákovice

16. 8. 2018, 7:16

milan.83 píše:
16. 8. 2018, 6:32
vždy, když jsem dělal nějakou převodovku, vystřihl jsem papír o něco větší, než převodovka. Přisadil jsem ho a na několika místech jsem ho propíchl. Dírou prostrčil šroub do díry v bloku převodovky. Tím bylo zajištěno, že papír neputoval. Potom jsem malým kladívkem poklepával papír, čímž se mi propsaly hrany bloku převodovky na papír. Když jsem měl ůoklepanou" celou převodovku, šrouby jsem vytáhl a těsnění vystříhal nůžkami. Následně jsem obě styčné plochy namazal Hermosalem a převodovku sešrouboval. Nikdy nebyl problém s netěsnostmi. Později jsem místo Hermosalu. Dělal jsem tak litinové převodovky i hliníkové bloky motorů motorek. U toho hliníku je riziko, že si hrany bloku rozbiješ kladivem
Jednoduše stačí papír přiložit na těsněnou plochu a po hranách přejet prstem. Sundáš otočíš a máš krásně opsaný co máš vystřihnout.
milan.83
Příspěvky: 66
Registrován: 25. 1. 2018, 7:26

17. 8. 2018, 7:31

Zbýňa píše:
16. 8. 2018, 7:16
milan.83 píše:
16. 8. 2018, 6:32
vždy, když jsem dělal nějakou převodovku, vystřihl jsem papír o něco větší, než převodovka. Přisadil jsem ho a na několika místech jsem ho propíchl. Dírou prostrčil šroub do díry v bloku převodovky. Tím bylo zajištěno, že papír neputoval. Potom jsem malým kladívkem poklepával papír, čímž se mi propsaly hrany bloku převodovky na papír. Když jsem měl ůoklepanou" celou převodovku, šrouby jsem vytáhl a těsnění vystříhal nůžkami. Následně jsem obě styčné plochy namazal Hermosalem a převodovku sešrouboval. Nikdy nebyl problém s netěsnostmi. Později jsem místo Hermosalu. Dělal jsem tak litinové převodovky i hliníkové bloky motorů motorek. U toho hliníku je riziko, že si hrany bloku rozbiješ kladivem
Jednoduše stačí papír přiložit na těsněnou plochu a po hranách přejet prstem. Sundáš otočíš a máš krásně opsaný co máš vystřihnout.
to sice funguje, ale jen u některých tloušťěk papíru. Třeba já na motory používal silnější papíry a tam to obtisknout prstem nešlo. Díry trefit nešly. Ale záleží opravdu na tom, jaký papír použiješ. Podle toho pak můžeš použít metodu, kterou opisuješ tvar těsněných ploch. Nechá se třeba i udělat šablona na obyčejný papír a tu obkreslit na papír, ze kterého bude těsnění.
Soustruh G.Karger 0.27, předválečný soustruh Volman, protahovačka HMS 850, Gude MIG 192/6K
capumpor
Příspěvky: 958
Registrován: 23. 2. 2008, 10:42
Bydliště: obec Černý Vůl

30. 8. 2018, 10:53

A já přijdu s úplně opačným názorem.
Do V20 jsme nikdy žádný papír nedávali. Myslíte, že při obrábění průměru pro ložiska a pro pinolu dávali mezi půlky nějaký papír? Ne, sešroubovali to a pak vyvrtávali. Tudíž když se dá, nebudou pak sedět ložiska.
Zrovna v tomto případě proti silikonu nic nemám, ale musí se ho dát s mírou. Stačí seříznout hubici na 2mm. I méně , když se to podaří.
Přední 2 spodní šrouby na skříni se nedotahují. Nebo jen lehce.
Případně dát planžetku pod spodní imbus. Ale dělící rovina je v tomto místě odlehčená.
Je nutné si uvědomit, kde všude je olej, a těsnit pouze tady.
Spíš bych hledal, zda není pinola třeba někde poťukaná. Případně roznejtovaný konec.
Nebo když mi silikon, případně hermosal, přeteče, tak musím sehnat někoho, kdo má tenkou ruku a v místě kde jezdí pinola to seškrábne, třeba žiletkou. Někdy se stane, že to vyteče v místě kde je pastorek, tam je odlitek slabý.
Josef
Sponzor fora
Příspěvky: 2548
Registrován: 19. 11. 2006, 9:25
Bydliště: Valašsko

6. 9. 2018, 10:54

Nedávej kdejaký silokon, dej tam RETECH TOP GASKET. Na jednu plochu jej dej minimum, můžeš jej rozrtřít na tenounkou vrstvu. Druhou plochu namaž a jemně setři olej, aby plocha byla trošku mastná. To proto, aby jsi to pak někdy zase snadněji rozebral. Lepí to docela dobře.
A jestli tam přijde těsnění z papíru, to si doměříš lehce, dej k sobě poloviny skříně a změř si ovalitu díry a uvidíš.
Uživatelský avatar
b3nd3r
Příspěvky: 236
Registrován: 23. 7. 2010, 9:39
Bydliště: Teplice

7. 9. 2018, 7:14

Akorat jsem pulil svoji vrtacku. Byl jsem zatim prvni. predtim se v ni nikdo zatim nehrabal. Zadny papir tam nebyl. Pouze hermetik.
Je lepsi vlastnit nastroje, ktere clovek nepotrebuje, nez potrebovat ty co nema.
semij
Příspěvky: 12
Registrován: 1. 8. 2016, 8:37

7. 9. 2018, 12:03

Na jaře jsem V20 opravoval, byl tam jen hermetik. Složil jsem jí zpátky s červeným silikonem a hned po sešroubování - dokud ještě neztuhnul - jsem díru pro pinolu utřel benzínem na hadru na "klacku" - několikrát. V té pinole opatrně, aby se nepoškodil bakelitový krycí kloubouk (já už ho mám ze silonu). Do díry pro sloup se dostane rukou. Je to lepší než to pak škrábat, pinola chodí krásně, olej neteče. Když se to udělá rozumně, moc to nepřeteče a kdyby to něčemu vadilo, určitě by se to nepoužívalo ve všech převodovkách. Tady to neni žádná jemná mechanika, kola modul asi 1,5 - 2, šroubový čerpadlo, dokola má sítko.
Odpovědět

Zpět na „Jiné stroje“