Tos R5
Ahojte, namá někdo doma mechanismus , který čte ze závitové patrony stoupání?
Mam patrony, i ty mosazné protikusy, ale tu páku nee.
Díky
Mam patrony, i ty mosazné protikusy, ale tu páku nee.
Díky
vím o co de ale prostě nejsou no jedině sleduj inzerci a až uvidíš r-5 s pákou pro zasouvání palce do patrony tak oslov prodávajícího jestli ti to neprodá.
akorát se mu nebude chtít sundávat suportovou převodovku aby mohl vymontovat tu vypínací hřídelku
akorát se mu nebude chtít sundávat suportovou převodovku aby mohl vymontovat tu vypínací hřídelku
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Musím se přiznat ,že z R5 mám fakt radost
Naposledy upravil(a) servis4sp dne 12. 5. 2021, 8:35, celkem upraveno 1 x.
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
všechno jde dát dokopy akorát díly už nejsou většinou jsou opotřebené spojky a brzda spojkový hrnek reverzního chodu mívá vylámané zuby pro řetězový převod reverzu, ten řetěz bývá rostřelený. Mě ty zuby navařil pulzním tigem kámoš v nástrojárně a pak jsem ručně vypiloval nové
Pár ložisek je třeba vyměnit většinou hučí ložisko na hlavní hřídeli, která je přímohnaná motorem, ale to jsou věci za pár korun.
Ve vřeteníku je rozvod mazání přez takovou malou nádržku a je dobré tam přidat (vyvrtat) jednu díru navíc aby bylo mazané i to velké ozubené kolo na hřídeli vřeteníku a od něj i spojka pro chod v pravo ta je jinak celkem suchá.
Je to nedoceněná mašina každý se toho bojí že to má moc hejblat a že je to revolver. Až si na to každý zvykne tak potom každý dělá většinu prací na r-5ce v rámci možností tohoto stroje samozřejmě...no ale kolega na tom dělal hřídelky asi 400mm dlouhé a dalo se i ve stovce s trochou zkušeností a seřízením souososti revolverového suportu a jeho utažením
Pár ložisek je třeba vyměnit většinou hučí ložisko na hlavní hřídeli, která je přímohnaná motorem, ale to jsou věci za pár korun.
Ve vřeteníku je rozvod mazání přez takovou malou nádržku a je dobré tam přidat (vyvrtat) jednu díru navíc aby bylo mazané i to velké ozubené kolo na hřídeli vřeteníku a od něj i spojka pro chod v pravo ta je jinak celkem suchá.
Je to nedoceněná mašina každý se toho bojí že to má moc hejblat a že je to revolver. Až si na to každý zvykne tak potom každý dělá většinu prací na r-5ce v rámci možností tohoto stroje samozřejmě...no ale kolega na tom dělal hřídelky asi 400mm dlouhé a dalo se i ve stovce s trochou zkušeností a seřízením souososti revolverového suportu a jeho utažením
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Ahoj díky za rady a informace. Pročítal jsem i to vlákno na našetraktory. Mohl jsem ji vyzkoušet než jsem ji naložil. Reverzní spojka klouže a brzda nebrzdí . Doufal jsem ,že to půjde ještě seřídit. Jestě šroub příčného suportu má nejlepší za sebou, ale to je rešitelné. Jinak všechny posuvy a rychlosti jedou a revolverová hlava a suport je bez vůle a nevydřená. Lože jsou také v kondici. Určitě prošla generálkou a nebylo to před půl stoletím.kenybz píše: ↑12. 5. 2021, 10:58 všechno jde dát dokopy akorát díly už nejsou většinou jsou opotřebené spojky a brzda spojkový hrnek reverzního chodu mívá vylámané zuby pro řetězový převod reverzu, ten řetěz bývá rostřelený. Mě ty zuby navařil pulzním tigem kámoš v nástrojárně a pak jsem ručně vypiloval nové
Pár ložisek je třeba vyměnit většinou hučí ložisko na hlavní hřídeli, která je přímohnaná motorem, ale to jsou věci za pár korun.
Ve vřeteníku je rozvod mazání přez takovou malou nádržku a je dobré tam přidat (vyvrtat) jednu díru navíc aby bylo mazané i to velké ozubené kolo na hřídeli vřeteníku a od něj i spojka pro chod v pravo ta je jinak celkem suchá.
Je to nedoceněná mašina každý se toho bojí že to má moc hejblat a že je to revolver. Až si na to každý zvykne tak potom každý dělá většinu prací na r-5ce v rámci možností tohoto stroje samozřejmě...no ale kolega na tom dělal hřídelky asi 400mm dlouhé a dalo se i ve stovce s trochou zkušeností a seřízením souososti revolverového suportu a jeho utažením
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
tak to máš dobré informace
rozvaděč zánovní takže asi nějaká střední oprava proběhla. Seřídit to snad půjde pokud nejsou z lamel žiletky.
Matka příčného suportu jde seřídit a vůli zmenšit. Nesmí se moc utahovat, protože šroub je nerovnoměrně opotřebený a v krajních polohách by to šlo ztuha. Na levé boční straně příčného suportu jsou červíky. ty se vyšroubují a myslím že je to na 5mm inbus zhlavy nevím v jakém pořadí co je...jeden inbus zajiˇšuje matici, druhý je jekoby doraz sevření matice takže když se nepovolí, tak nejde matice víc utáhnout.
Ještě doporučuju zkontrolovat axiální ložisko na příčném šroubu je vzadu pod víčkem tam se i nastavuje axiální vůle šroubu.
To ložisko mívá vyžrané důlky a pak se může při obrábění šroub pootočit "do důlků" a hned je zmetek.
Mazání toho příčného suportu většinou taky nefunguje. Je to mazané pístovým čerpadlem ze suportové převodovky a v pravo vedle neoniusu příčného posuvu je táhlo ono to není pumpička jak u SV 18 ale je to šoupátkový ventil a ten se má podržet ve vysunuté poloze při běžícím vřetenu kdy je v chodu pístové čerpadlo. Mě to nefunguje čerpadlo maže, ale i když je to všechno průchozí, tak to ten olej nedostane do vedení suportu. Neřešil jsem to prostě zajedu do krajních poloh a namažu ručně olejničkou
rozvaděč zánovní takže asi nějaká střední oprava proběhla. Seřídit to snad půjde pokud nejsou z lamel žiletky.
Matka příčného suportu jde seřídit a vůli zmenšit. Nesmí se moc utahovat, protože šroub je nerovnoměrně opotřebený a v krajních polohách by to šlo ztuha. Na levé boční straně příčného suportu jsou červíky. ty se vyšroubují a myslím že je to na 5mm inbus zhlavy nevím v jakém pořadí co je...jeden inbus zajiˇšuje matici, druhý je jekoby doraz sevření matice takže když se nepovolí, tak nejde matice víc utáhnout.
Ještě doporučuju zkontrolovat axiální ložisko na příčném šroubu je vzadu pod víčkem tam se i nastavuje axiální vůle šroubu.
To ložisko mívá vyžrané důlky a pak se může při obrábění šroub pootočit "do důlků" a hned je zmetek.
Mazání toho příčného suportu většinou taky nefunguje. Je to mazané pístovým čerpadlem ze suportové převodovky a v pravo vedle neoniusu příčného posuvu je táhlo ono to není pumpička jak u SV 18 ale je to šoupátkový ventil a ten se má podržet ve vysunuté poloze při běžícím vřetenu kdy je v chodu pístové čerpadlo. Mě to nefunguje čerpadlo maže, ale i když je to všechno průchozí, tak to ten olej nedostane do vedení suportu. Neřešil jsem to prostě zajedu do krajních poloh a namažu ručně olejničkou
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
Super , dík moc. Trošku jsem.se ji pověnoval a chtělo to jen seřídit. Reverz neklouže a brzdí to parádně. Trošku jsem ji vyčistilkenybz píše: ↑12. 5. 2021, 1:19 tak to máš dobré informace
rozvaděč zánovní takže asi nějaká střední oprava proběhla. Seřídit to snad půjde pokud nejsou z lamel žiletky.
Matka příčného suportu jde seřídit a vůli zmenšit. Nesmí se moc utahovat, protože šroub je nerovnoměrně opotřebený a v krajních polohách by to šlo ztuha. Na levé boční straně příčného suportu jsou červíky. ty se vyšroubují a myslím že je to na 5mm inbus zhlavy nevím v jakém pořadí co je...jeden inbus zajiˇšuje matici, druhý je jekoby doraz sevření matice takže když se nepovolí, tak nejde matice víc utáhnout.
Ještě doporučuju zkontrolovat axiální ložisko na příčném šroubu je vzadu pod víčkem tam se i nastavuje axiální vůle šroubu.
To ložisko mívá vyžrané důlky a pak se může při obrábění šroub pootočit "do důlků" a hned je zmetek.
Mazání toho příčného suportu většinou taky nefunguje. Je to mazané pístovým čerpadlem ze suportové převodovky a v pravo vedle neoniusu příčného posuvu je táhlo ono to není pumpička jak u SV 18 ale je to šoupátkový ventil a ten se má podržet ve vysunuté poloze při běžícím vřetenu kdy je v chodu pístové čerpadlo. Mě to nefunguje čerpadlo maže, ale i když je to všechno průchozí, tak to ten olej nedostane do vedení suportu. Neřešil jsem to prostě zajedu do krajních poloh a namažu ručně olejničkou
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
Jako novej
Taky jsem přivezl jeden ruskej. Má to otočnou svislou hlavu, ale jen na soustružení letmo bez koně. Mám k němu kleštiny a jediný co tomu chybí, tak univerzála, což nějak nehrotím. Pár 160tek mám.
http://stanki-katalog.ru/sprav_1n325.htm
Ještě u původního majitele...
Taky jsem přivezl jeden ruskej. Má to otočnou svislou hlavu, ale jen na soustružení letmo bez koně. Mám k němu kleštiny a jediný co tomu chybí, tak univerzála, což nějak nehrotím. Pár 160tek mám.
http://stanki-katalog.ru/sprav_1n325.htm
Ještě u původního majitele...
Jů super ,peknej strojek. Vypadá zachovale
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63
A ještě malé video https://youtu.be/8mj8d78FzXAkenybz píše: ↑12. 5. 2021, 1:19 tak to máš dobré informace
rozvaděč zánovní takže asi nějaká střední oprava proběhla. Seřídit to snad půjde pokud nejsou z lamel žiletky.
Matka příčného suportu jde seřídit a vůli zmenšit. Nesmí se moc utahovat, protože šroub je nerovnoměrně opotřebený a v krajních polohách by to šlo ztuha. Na levé boční straně příčného suportu jsou červíky. ty se vyšroubují a myslím že je to na 5mm inbus zhlavy nevím v jakém pořadí co je...jeden inbus zajiˇšuje matici, druhý je jekoby doraz sevření matice takže když se nepovolí, tak nejde matice víc utáhnout.
Ještě doporučuju zkontrolovat axiální ložisko na příčném šroubu je vzadu pod víčkem tam se i nastavuje axiální vůle šroubu.
To ložisko mívá vyžrané důlky a pak se může při obrábění šroub pootočit "do důlků" a hned je zmetek.
Mazání toho příčného suportu většinou taky nefunguje. Je to mazané pístovým čerpadlem ze suportové převodovky a v pravo vedle neoniusu příčného posuvu je táhlo ono to není pumpička jak u SV 18 ale je to šoupátkový ventil a ten se má podržet ve vysunuté poloze při běžícím vřetenu kdy je v chodu pístové čerpadlo. Mě to nefunguje čerpadlo maže, ale i když je to všechno průchozí, tak to ten olej nedostane do vedení suportu. Neřešil jsem to prostě zajedu do krajních poloh a namažu ručně olejničkou
sv18ra, KSU250, 2N118, SH-700A, FA3AU, tos 1U, gh450, R5, FN40, HJ8, WKV63