Rychlosti, otáčky, ... při frézování různých materiálu

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 116
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

8. 11. 2019, 11:28

Nicméně proč píšu - teď jsem narazil na řezné parametry jednoho čínského výrobce, které mě trochu zarazily. A tak bych se chtěl zeptat zdejších bohů z valhaly jménem site_admin, nakolik je to opravdu možné.
Ten výrobce udává rychlosti, při kterých bych 4mm tříbřitkou měl šponu 0,11/zub. Je to reálné? Neurazí se? Já se většinou držím kolem Tumlikovo.cz těch 0,03/zub, u menších fréz snižuju i na 0,02. Se 4mm tříbřitkama mám obecně velkej problém, proklatě často je lámu díky zalepení, a to i na 5083 či 7022 hliníku.
Vaše zkušenosti?

ps. Jinak se omlouvám, vim, je to tu tisíckrát řešený, a jak říkám, držím se těch řešeních a našel vlastní optimální podmínky, nicméně furt mám pocit že to ještě neni ono.
Rezne_rychlosti.png
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 5871
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

8. 11. 2019, 11:38

Já bych to s nástroji které používám nedělal, ostatně na hliník bych v tomhle průměru radši bral dvoubřitou, ale nevylučuju, že by to mohlo jít. Každopádně bych dobře chladil emulzí, bez ní je to návod jak zalepit a zlomit nástroj.
Aleš Procháska
Mex
Příspěvky: 6152
Registrován: 6. 2. 2014, 10:29

8. 11. 2019, 8:51

Pipik píše:
8. 11. 2019, 11:28
Ten výrobce udává rychlosti, při kterých bych 4mm tříbřitkou měl šponu 0,11/zub.
Jak to myslíš?
Pro frézu 4mm tam má rychlost 990 mm/min a otáčky 9000 RPM.
Tak pokud je to pro 3-břitku (jak píšeš, na tom obrázku to není), tak to vychází 0.037mm/zub.
A to by celkem mohlo být, ne?

Samozřejmě druhá věc je, jestli u tak malého nástroje použít 3-břit.

Nebo jsem zase něco nepochopil?
Uživatelský avatar
Pipik
Příspěvky: 116
Registrován: 9. 11. 2016, 3:32
Bydliště: České Budějovice

10. 11. 2019, 10:14

Mex píše:
8. 11. 2019, 8:51
Pipik píše:
8. 11. 2019, 11:28
Ten výrobce udává rychlosti, při kterých bych 4mm tříbřitkou měl šponu 0,11/zub.
Jak to myslíš?
Pro frézu 4mm tam má rychlost 990 mm/min a otáčky 9000 RPM.
Tak pokud je to pro 3-břitku (jak píšeš, na tom obrázku to není), tak to vychází 0.037mm/zub.
Mex, máš pravdu. Nějak jsem v tom vzorci zapoměl doplnit ty tři břity místo jednoho... :roll: :| :oops:
Ale souhlas, tříbřitka v tomhle průměru se mi zrovna moc neosvědčuje. Příliš snadno se zalepuje i přes velký proud emulze.
Ten blbec, kterej to vyrobil, pač mu zapoměli říct že to nejde vyrobit :wink:
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“