Rádlování

obrabeni na klasice
celeron
Příspěvky: 176
Registrován: 27. 2. 2013, 3:49

8. 8. 2019, 12:36

Potřeboval jsem na soustruhu orádlovat delrinový tyčky průměr 12 mm. Šikmý pár koleček na křížový vzorek v rádlovací vidličce. Dříve jsem rádloval průměry od 40 do cca 90 mm a celkem opakovatelnej výsledek, tak 1% se nepovedlo. Ale u tohodle malýho průměru jsem se navstekal do sytosti, co kus to jinej vzorek. Zkoušel jsem různý nastavení přítlaku, úhly, otáčky i průměr jsem zkusil o pár desetin snížit. Kolečka jdou volně, boční vůle žádná. Zkoušel jsem i mazání emulzí a olejem. Stále stejný. Nejvíc mě štve, že rádlování je poslední operace a spousta kusů je na vyhození. Co dělám blbě, nebo jakej je správnej postup?
Díky
Mi_los1
Příspěvky: 399
Registrován: 23. 4. 2012, 11:56
Bydliště: Olomouc

8. 8. 2019, 5:33

Znám to a zažil jsem to několikrát.
Tvůj problém možná bude v typu držáku. Nevím, jakou délku rádluješ, kolik to máš volně, ale myslím si, že je možné tady uspět pouze s tím "nůžkovým" držákem na rádlovací kolečka.
Možná by napovědělo foto. Je to i o "rychlosti", jakou přitláčíš ten držák.
Milan
Uživatelský avatar
Tom Dvk
Příspěvky: 118
Registrován: 24. 7. 2018, 1:08

8. 8. 2019, 5:49

Taky se mi to u těch malých průměrů občas "nepotká" a taky občas se nevyhnu navrtání a podepření koněm jen kvůli tomu rýhování. Mám taky držák vidličku. Zkus ten průměr stáhnout o cca 0.2 a pak rýhovat, ono to na těch +-12 nabyde a možná už se ti vzor krásně potká.
Kart EMU-250, FV24
Uživatelský avatar
tumlik
Sponzor fora
Příspěvky: 3027
Registrován: 19. 12. 2007, 8:20
Bydliště: já su z Moravskej :-)
Kontaktovat uživatele:

8. 8. 2019, 2:56

jak píše miloš, buď nůžky nebo rádlovat v ose rotace jak na revolveru, každopádně najíždím vždy na plnou hloubku, žádné přitahování, ty vidličky jsou na větší průměr, nedělám s tím vůbec protože jsem tomu nedošel na chuť, nikdy se mě nepodařila plná ostrá pyramidka, u nůžek vždycky :wink:
http://www.tumlikovo.cz/
Popularizační web nástrojařství a kovoobrábění
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 2390
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

8. 8. 2019, 8:40

dám pár fotek rádlovacího mercedesu samozřejmě ten mercedes nevlastním ale dnes jsem to nafotil u kamaráda tak jen pro představu...
dá se nastavit osová výška, dále jde nastavit rádlovaný průměr.... kolečka jsou šikmo a frézují "rádlování" prostě to netváří, ale frézuje i nerezku funguje to uplně jinak než běžné známé rádlovací kolečka a držáky
Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
stanik84
Příspěvky: 1449
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

9. 8. 2019, 7:43

Nechceš ten držák oměřit a okótovat? Vypadá to zajímavě.
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1587
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

9. 8. 2019, 8:14

Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 2390
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

9. 8. 2019, 10:05

si našetři a kup bylo by to celkem pracné na výrobu a ty kolečka jsou z tvrdokovu
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
stanik84
Příspěvky: 1449
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

9. 8. 2019, 11:23

14 k za to nedám. To radši budu půl dne frézovat a kolečka koupím...
milan584
Příspěvky: 1721
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

9. 8. 2019, 12:34

stanik84 píše:
9. 8. 2019, 11:23
14 k za to nedám. To radši budu půl dne frézovat a kolečka koupím...
Jestli to za půl dne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vyfrézuješ, zakalíš a obrousíš, tak to bych teda chtěl vidět.
Mj, ten držák opravdu není tak jednoduchý, jak si někteří myslí.
Uživatelský avatar
kenybz
Příspěvky: 2390
Registrován: 16. 2. 2015, 11:16

9. 8. 2019, 12:48

no kdyby ho měl alespoň v ruce, tak by to netvrdil...možná by šlo přebrousit běžné rádlovací kolečka aby měly ostré boční hrany pak natočit držák šikmo a pak by to i bralo špónu a netvářelo...jenže tady je vychytávka v geometrii těch zoubků a i nasucho to vyhazuje špóny před rádlovaný povrch tím pádem se ty jehličky nezaválcují do již narádlovaného povrchu
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...
milan584
Příspěvky: 1721
Registrován: 12. 5. 2009, 2:17
Bydliště: na jihu

9. 8. 2019, 12:57

kenybz píše:
9. 8. 2019, 12:48
no kdyby ho měl alespoň v ruce, tak by to netvrdil...možná by šlo přebrousit běžné rádlovací kolečka aby měly ostré boční hrany pak natočit držák šikmo a pak by to i bralo špónu a netvářelo...jenže tady je vychytávka v geometrii těch zoubků a i nasucho to vyhazuje špóny před rádlovaný povrch tím pádem se ty jehličky nezaválcují do již narádlovaného povrchu
Nešlo - kdyby to totiž šlo, taky by to udělal každý kdo má otvor a nikdo by si složitě a draze nekupoval kolečka od Quicka a Zeuse (teď už jenom od Zeuse, protože to Swarovski Zeusovi střelil).
stanik84
Příspěvky: 1449
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

9. 8. 2019, 4:37

Milane, je asi logický, ze to nebudu dělat z roxoru nebo 11375, ale třeba z dostupné 12050. Psal jsem o frezování, ne o kalení i brouseni. Pec už mám mimo jiné taky domluvenou, takže na výrobu asi úplně všechno budu mít doma v dílně. Vy u těch Strakonic, pokud si Tě s někým nepletu, jste nějaký rýpavý - mám tam ségru...

A kolečka jsem psal, ze bych koupil, ne vyrabel, nejsem sebevrah a nemám zas tolik času.
Naposledy upravil(a) stanik84 dne 9. 8. 2019, 5:46, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Zdenek Valter
Příspěvky: 3762
Registrován: 9. 1. 2009, 5:16
Bydliště: Ústí n. L.

9. 8. 2019, 4:42

picom píše:
9. 8. 2019, 8:14
Tady je to popsané
https://www.octopustools.com/integi/REZNE_RADLOVANI.php
Je tu ještě nějaký další dodavatel?
Rád bych si časem pořídil další kolečka 10x4x4 AA 0,3 dá se to případně sehnat i někde jinde levněji než 500 plus DPH?
V současné době hobbík - obráběč začátečník - strojní park je konečně instalován
Uživatelský avatar
fmodel
Příspěvky: 7301
Registrován: 26. 10. 2011, 10:37
Kontaktovat uživatele:

9. 8. 2019, 4:52

stanik84 píše:
9. 8. 2019, 4:37
Vy u těch Strakonic, pokud si Tě s někým nepletu, jste nějaký rýpavý - mám tam ségru...
No přece Jihočeši :wink: u nás jsme jím říkali tomýýci ,ne podle jména Tomáš ale podle hlášky ,,to my v ..... jsme to dělali jinak" :D
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“