Stegmann (krokový?) motor. Prosím o radu: aký driver.
Ahoj, Mám k dispozíci takéto motory. Myslím si, že sa jedná o aktívny krokový motor (wikipédia).Poradte mi prosím odborníci, aký driver mám k nemu použiť, aby som z motora dostal maximálny krútiaci moment a dokázal regulovať rýchlosť a meniť smer otáčania.
Motor by som chcel pripájať na 24v zdroj.
Obyčajným multimetrom som meral odpor cievok a na začiatku merania bol 9ohm po chvíľke klesol na 6ohm.
Vopred ďakujem za vaše rady.
Ja som začal s takýmto driverom TB6600 https://techfun.sk/produkt/vykonny-driv ... motorceky/, ale nie som si istý či je to správna voľba.
Motor by som chcel pripájať na 24v zdroj.
Obyčajným multimetrom som meral odpor cievok a na začiatku merania bol 9ohm po chvíľke klesol na 6ohm.
Vopred ďakujem za vaše rady.
Ja som začal s takýmto driverom TB6600 https://techfun.sk/produkt/vykonny-driv ... motorceky/, ale nie som si istý či je to správna voľba.
Pokud má motor tak vysoký odpor cívek, tak je zřejmě určený k provozu na dost vysokém napětí. Takže při 24V to nějak pojede, ale moc velkých rychlostí s tím asi nedosáhneš. Chtělo by to raději vyšší napětí. A protože to má ještě převodovku s poměrem víc než 60:1, tak to bude slušně silné, ale dost pomalé.
Je zajímavé,že na těch motorech je nějaký nápis Rechts a někdy Links, jako by byly primárně určeny pro provoz jedním směrem. Nebo že by to znamenalo mechanické provedení? Kdo ví.
Jestli to připojíš na tu Toshibu TB6600, tak zkus začít s nižšími proudy, tak do 2A. Podle oteplení pak případně přidej.
Jinak obecně není moc dobrý nápad krokáče rozdělávat a vytahovat hřídel. Některým to nevadí, ale některé při tom ztratí sílu. Záleží na materiálu magnetu, kterými je rotor osazený. Čím starší typy motorů, tím jsou na to náchylnější.
Je zajímavé,že na těch motorech je nějaký nápis Rechts a někdy Links, jako by byly primárně určeny pro provoz jedním směrem. Nebo že by to znamenalo mechanické provedení? Kdo ví.
Jestli to připojíš na tu Toshibu TB6600, tak zkus začít s nižšími proudy, tak do 2A. Podle oteplení pak případně přidej.
Jinak obecně není moc dobrý nápad krokáče rozdělávat a vytahovat hřídel. Některým to nevadí, ale některé při tom ztratí sílu. Záleží na materiálu magnetu, kterými je rotor osazený. Čím starší typy motorů, tím jsou na to náchylnější.
Naopak, to je právě ještě klasický krokáč, tak jak je pamatují dříve narození . Má jen 16 kroků na otáčku nebo 32 při půlkrocích. Dá se ale řídit mikrokrokováním. Většinou se ale používaly s převodovkou.
Asi tak - podle mě to je na 99.9 % klasický převodový synchronní motor - tj. něco jako třeba bývalý SMZ (nebo reverzační SMR) - akorát to není diskové, ale dlouhé a štíhlé.
http://www.regulace.cz/CZ/SM/sm_smz.html
Btw, taky je dost důležité, co to má (spíš mělo ) za magnety - s vysokou pravděpodobností je to tím, že to kuchnul , po smrti.
Někdy je lepší více přemýšlet (nebo hledat a číst) a míň používat šroubovák, motyčku a kladivo.
jinak ten synchromotor je na 99% vybraný z nějakého offsetu Rolanda (typicky třeba Roland 700)
http://www.gppoland.com/stegman-037m-808-444
- po minutě hledání googlem
http://www.gppoland.com/stegman-037m-808-444
- po minutě hledání googlem
když to je teda ten krokový motor, tak to by mě teda zajímalo, PROČ to má na sobě ten smysl otáček (pravý)?
rechts, alebo links je len to, či výstup z prevodovky je vľavo, alebo vpravo voči umiestneniu upevňovacích skrutiek.
Ako môžem zabrániť tomu, aby som pritom nezničil magnety?
Tých motorov mám niekoľko, sú to použité motory a väčšina z nich má odpálené nejaké cievky. A ja by som z dvoch, alebo troch pokazených chcel spraviť jeden dobrý.Btw, taky je dost důležité, co to má (spíš mělo ) za magnety - s vysokou pravděpodobností je to tím, že to kuchnul , po smrti.
Ako môžem zabrániť tomu, aby som pritom nezničil magnety?
A kde je tam řečeno, co je to za typ motoru?milan584 píše: ↑7. 1. 2020, 5:33 jinak ten synchromotor je na 99% vybraný z nějakého offsetu Rolanda (typicky třeba Roland 700)
http://www.gppoland.com/stegman-037m-808-444
- po minutě hledání googlem
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Řekl bych, že kvůli té převodovce, která je na něm.milan584 píše: ↑7. 1. 2020, 5:38když to je teda ten krokový motor, tak to by mě teda zajímalo, PROČ to má na sobě ten smysl otáček (pravý)?
Ahoj.
Motor ovládam pomocou Arduina a používam príkaz tone(frequence). Zdroj 24V a 17A.
Na skúšanie sily mám na výstupe z prevodovky rameno dlhé 100mm.
Od aliho mi prišli 2ks HY-DIV268N-5A. Motor som rozbehal a správalo sa to v podstate ok, až na to, že driver nebol schopný dať viac ako 2,5A. Druhý driver mi nefungoval vôbec - skrátka totálne šity z čainy.
Potom som testoval toto: https://techfun.sk/produkt/vykonny-driv ... motorceky/ .
Prúdy cez 3,5A, prvé testy - super aj sila aj rýchlosť, teplota motora po nejakých 20 min. blbnutia odhadom okolo 60-70 stupňov. No skrátka bol som nadšený. Ale potom som zistil, že zaťažený motor sa občas správa neočakávane, akoby stratil silu a rozbehne sa opačným smerom. Ono to funguje perfektne a potom zrazu, neviem z akého dôvodu to zblbne a po nejakej 1/2 sek. sa to schytí a zas to ide.
Motor ovládam pomocou Arduina a používam príkaz tone(frequence). Zdroj 24V a 17A.
Na skúšanie sily mám na výstupe z prevodovky rameno dlhé 100mm.
Od aliho mi prišli 2ks HY-DIV268N-5A. Motor som rozbehal a správalo sa to v podstate ok, až na to, že driver nebol schopný dať viac ako 2,5A. Druhý driver mi nefungoval vôbec - skrátka totálne šity z čainy.
Potom som testoval toto: https://techfun.sk/produkt/vykonny-driv ... motorceky/ .
Prúdy cez 3,5A, prvé testy - super aj sila aj rýchlosť, teplota motora po nejakých 20 min. blbnutia odhadom okolo 60-70 stupňov. No skrátka bol som nadšený. Ale potom som zistil, že zaťažený motor sa občas správa neočakávane, akoby stratil silu a rozbehne sa opačným smerom. Ono to funguje perfektne a potom zrazu, neviem z akého dôvodu to zblbne a po nejakej 1/2 sek. sa to schytí a zas to ide.