Bimetalové vyřezávací korunky

obrabeni na klasice
Odpovědět
martinodipraga
Příspěvky: 226
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 7:54

Ahoj,

používáte někdo bimetalové vyřezávací korunky máte s nima nějaké zkušenosti ?


Děkuji reakce.
Martin
Charon
Příspěvky: 672
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 8:07

Ahoj, používám. Ale moc záleží na co to chceš, tedy co budeš vykružovat. Sady od kohokoliv kolem pětikila, jen na sádráč, dřevo, tenký plech. Mám jich pár krabic, jednorázovka a trága, ale trousíme je s láskou po stavbách. Dražší, používám bílé od Bosche, cena za jednu kolem pětikila, dobré, ale ne nafurt, nemají rády sendvič a lepivé hmoty. Do sloupovky jsem si koupil tvrdokovové a kov už ničím jiným nekroužím. Hliník se táhne, je to o volbě rychlosti jako u všech rotačních nástrojů.
martinodipraga
Příspěvky: 226
Registrován: 20. 4. 2009, 12:10
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 8:16

Tak to jsem špatně specifikoval,ocelové plechy do 20 mm
Charon
Příspěvky: 672
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 8:20

No nebylo to jasné... Tak to vrtám zásadně tímhle
Přílohy
800x700__617_804.jpg
800x700__617_804.jpg (7.48 KiB) Zobrazeno 697 x
Milan199
Příspěvky: 763
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

14. 1. 2020, 8:23

Ahoj, mám roky sadu od Wurthu. Dříve jsem s tím dělal hodně do rozvaděčů. Dneska už výjimečně /když něco zapomenu nakreslit na laser/. Chce to vrtačku co má málo otáček a mazat mazat mazat. Jak se z toho kouří je to špatně ! Nejsilnější materiál co jsem s tím "vrtal" byl 10 plech, už si nepamatuju jak dlouho mi ta 80 díra trvala.
Charon
Příspěvky: 672
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 8:24

Akorát bacha, nemá to centrální vrták, jen centrovací hrot. Vývrtem vzniká váleček, ne "podložka", takže to musí být nafest upnuté. Když jich potřebuju pár, vrtám magnetickou vrtačkou, když víc tak na frézce.
Charon
Příspěvky: 672
Registrován: 27. 7. 2019, 4:31
Bydliště: Praha

14. 1. 2020, 8:26

Jo chladit, chladit a ještě jednou chladit. Díra do 10mm obyč železa 2,3 minuty.
Uživatelský avatar
picom
Příspěvky: 1585
Registrován: 11. 8. 2006, 2:07
Bydliště: Praha

18. 1. 2020, 2:56

Tady jsem něco našel
https://www.aliexpress.com/item/4000012969124.html
zkušenosti s tím nemám, ale 20mm Fe plech to asi nedá,
dřevo, plasty, dural, ...
zkus něco koupit a dej vědět jak jsi dopadl :wink:
xener
Příspěvky: 380
Registrován: 2. 3. 2019, 12:48

19. 1. 2020, 7:55

pouzivam makitu rady B- a vydrz v pohode. na 20mm som to este neskusal, ale 5mm reze cisto a rychlo, chladenie olej.
Obrázek

hlavne nekupovat radu D- , to je blato
ssmak3050
Příspěvky: 405
Registrován: 20. 12. 2016, 9:09

19. 1. 2020, 10:27

tak pouzivame ,sandvik,wurth,lenox,...da se .
jinak max 18 nerez,,a to bylo na 6 korunek..
ocel ..35mm v poho
.rychle se opotrebuje šrank a pak strhne hrot britu a uz to nebere.samozrejmne cim silnější material tim vetsi odpor na stenu nastroje..jinak mazat mazat mazat a male otacky. dobre do plechu co neni na rovne ploše(vyvrtavani hrdel nadrzi,otvory do trubek.)..atd
aleshonsa
Příspěvky: 1751
Registrován: 30. 8. 2011, 3:18
Bydliště: Praha

22. 1. 2020, 5:54

Čas od času to potřebuju a osvědčil se mi Lenox.
Nejprve jsem koupil Ruko, ale to byla tragédie. Už od podívání byla korunka na držáku nakřivo, místo 17mm díry to vyvrtalo do 2mm silného L profilu díru 20mm a ještě ke všemu se ulomily 2 zuby. Tak jsem to dodavateli hodil na hlavu.
Pak jsem objednal Lenox přes Hoffmann Group. Poprvé se to taky moc nepovedlo, taky to házelo. Nicméně po úspěšné reklamaci ve spolupráci s obchodním zástupcem se to vyřešilo a vrtá to celkem přesně.
Bosh bych nedoporučoval. Já to sice nezkoušel, ale obchodní zástupce když se řešila reklamace tak zkoušel nějak sám i Bosh a prý taky tragédie.
S pozdravem
Ing. Aleš Honsa
Uživatelský avatar
elbarto
Příspěvky: 3905
Registrován: 22. 5. 2014, 10:27
Bydliště: Prague

22. 1. 2020, 11:14

Zcela zásadní je položit si otázku do čehu budu velké díry páchat. Do plechu 1-2-3mm pižlá ze značkových bimetalových relativně všechno. Od plechu 5-15 což pižlám docela často začne peklo. Noname versus značka je cenový rozdíl cca 10:1. Noname s letovaným tvrdokovem řeže při mrzké cene relativně dobře, jediny problem jsou křivě letovane zuby a nutnost kurunku upravit na brusce na kulatou ze šišky. Drahé značkové chroupají perfektně, jen ta cena dost bolí. Nutnost dokonalého chlazení je logická.
Uživatelský avatar
DwPetr
Příspěvky: 4716
Registrován: 23. 9. 2016, 8:25

22. 1. 2020, 11:26

Jsem zkusil tento bimetalák https://www.bomar-pily.cz/katalog/korun ... tu-fch0234, napral jsem ho do 50mm sílný konstrukční oceli :twisted: , v polovině se ulomil zub a o něj se vylomil další. V tom řezu se k tomu nedá dostat a vypucovat to. Vedle v další díře, se to švihlo znova, rozlámalo se to celý, a jak se to celý zapasovalo a švihlo, tak se ukroutil i M20 šroub přes kterej to bylo uplý do trnu. Prostě to chvilku jelo, pak to zarezonovalo a bylo po něm. šponama to nebylo, ty naopak pěkně otvorama vypadávali ven a po vytažení tam žádný zapasovaný nebyly, jen zuby zaseklý do matrošu. Takže třeba do 10mm by to fungovalo celkem slušně. Proto jsem se začal zajímat o ten trepanning https://www.youtube.com/watch?v=H9Emp-PaJik
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
Odpovědět

Zpět na „konvencni obrabeni“