pneumatický násobič tlaku

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 5407
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

24. 5. 2020, 6:28

Milan199 píše:
23. 5. 2020, 9:55
testone píše:
23. 5. 2020, 9:16
bez té manžety ti to kolem pístku/plunžru bude utíkat zpátky do nádobky
On tam má špatně umístěné ty kanálky. Oba musí být na konci /jeden do nádobky a duhý do té brzdy/ a do nádobky zpětný ventilek.
nemůžeš mít do nádoby jen jednoduchý zpětný ventil, musí to vyrovnávat tlak
funkci zpětného ventilu zastává ta přední manžeta o které pořád mluvím
Přílohy
řez.JPG
řez.JPG (20.05 KiB) Zobrazeno 228 x
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

24. 5. 2020, 10:18

to s tou přední manžetou a nádobkou (viz fukce spojkovýho válečku třeba) je určitě správně jenže já se chci právě té nádobky vyhnout z důvodu, že se to bude otáčet tzn, že ta nádobka nebude pořád nahoře, proto jsem navrhl uzavřený systém jako třeba hydraulický držák hodinek, hydroupínače atd.. taky se to jednou naplní a funguje to..
předpokládám, že se to naleje,vzduch půjde nahoru (nejsou tam žádné kapsy, kde by se mohl držet vzduch) jakmile to bude plné tak se zaslepí jedna strana druhá strana a hotovo..
pístek potřebuje pro dané množství pohyb třeba 20mm já udělám třeba 30 takže tam bude teoreticky i nějaká rezerva cca 1cm3 na úniky.. otázkou je jestli to bude stačit a nebo jestli ten 1cm3 navíc uteče při prvním použití... dá se tam ještě přidat manometr takže by bylo vidět jakej tlak v systému je a jakmile by poklesl tak by se doplnil olej.

řešení mít to jinde a vézt k tomu tlakovou hadici je sice cesta jak to udělat "správně" jenže odpojovat a připojovat pořád olejové hadice je asi větší opruz než tenhle uzavřený systém jednou za čas doplit... to by se muselo odvzdušňovat a plnit při každém připojení..

ještě k tomu jestli to má být trvale zablokované a nebo odblokované to je sice na diskuzi co je správnější, tenhle výrobce (http://www.fibroinc.com/Tables%20Frames ... nload.html) má šnekové rotační osy konfigurovatelné, a ta hydraulická jednotka se uzavírá s přicházejícím tlakem, s tím já nic neudělám, aspoň to jde použít i bez tlaku..
třeba Nikken to má taky tak, ale určitě jsou i jiné kde je to bez oleje blokované.. ono kdybych tenkrát koupil verzi bez hydraulického blokování tak bych nevymýšlel kraviny :D a fungovalo by to asi stejně.. otázkou je jestli je potřeba vůbec tu osu blokovat, když to drží 750W servo přes broušenej vymezenej šnek s převodem 1:72
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1776
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2020, 3:54

Mě se nezdá proč honit olej těmi dvěma otvory kdy olej bude muset hledat cestu přes skulinu mezi pístem a pístnicí.
Já bych použil dva otvory na konci, zespodu a shora.
Spodní plnící s nádobkou a zpětným ventilkem, horní výtlak, taky ze zpětným ventilkem.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 5407
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

25. 5. 2020, 4:23

Cjuz píše:
25. 5. 2020, 3:54
Mě se nezdá proč honit olej těmi dvěma otvory kdy olej bude muset hledat cestu přes skulinu mezi pístem a pístnicí.
Já bych použil dva otvory na konci, zespodu a shora.
Spodní plnící s nádobkou a zpětným ventilkem, horní výtlak, taky ze zpětným ventilkem.
... a uděláš z toho čerpadlo bez možnosti uvolnění tlaku
to nejde
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 213
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

25. 5. 2020, 4:51

Technicky má Cjuz pravdu. Ten plniaci otvor pri uzavretomsystéme bude očesávať manžetu. A čerpadlo je to tak či tak.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 5. 2020, 5:00

řez2.jpg
tady jsem to ještě jednou popsal pro uplné pochopení...
jde mi o to jaký asi může být teoretický únik kolem té manžety.. jesti to udrží ten tlak případně jestli tam zvolit nějaké jiné těsnění..

předpokládám, že se to naleje olejem a ten kanálek (černej špunt) se utáhne.. čím víc se dotáhne tak tam teoreticky ještě lehce stoupne tlak v systému.. (pokud pustím do té brzdy 10baru tak se nestane vůbec nic a i když by tam tedy takový zbytkový tlak zbyl tak se nic neděje... při působení tlaku se píst posune vznikne tlak teoreticky těch 60bar (pokud nenarazí píst na dno) a brzda se zabrzdí, pokud ustane tlak vzduchu tak tlak oleje sám vrátí pístek do minima.. prostě uzavřený systém stejně jako mají brzdy na kolech, v hydraulickém stojánku atd... za mě to musí fungovat..

otázkou je pouze jakou zvolit manžetu? a jestli takhle jedna manžeta to udrží a nebo jestli to nějak vylepšit (ta manžeta dle výrobce je do 600bar je to nějkej polyuretan), pístní tyč je originál vzduchařská písní tyč tedy broušené ..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 5. 2020, 5:01

Mylan píše:
25. 5. 2020, 4:51
Technicky má Cjuz pravdu. Ten plniaci otvor pri uzavretomsystéme bude očesávať manžetu. A čerpadlo je to tak či tak.
ale tak jak to mám nakreslené tak tam žádná manžeta přes plnící otvor nebude jezdit
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 213
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

25. 5. 2020, 5:19

Tak je to OK keď nepoužiješ manžetu vpredu. Pokiaľ použiješ hydraulickú manžetu tak to bude v pohode, akurát musíš osadenie manžety podtočiť na pol priemeru pod vnútorným krúžkom,abi sa tlakový olej naisto dostal pod manžetu.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
testone
Sponzor fora
Příspěvky: 5407
Registrován: 3. 12. 2010, 5:56
Bydliště: Slaný

25. 5. 2020, 5:21

ale no tak asi jo
s výhradami viz výše moje posty ti to RaSi asi fungovat bude
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 5. 2020, 5:27

Mylan píše:
25. 5. 2020, 5:19
Tak je to OK keď nepoužiješ manžetu vpredu. Pokiaľ použiješ hydraulickú manžetu tak to bude v pohode, akurát musíš osadenie manžety podtočiť na pol priemeru pod vnútorným krúžkom,abi sa tlakový olej naisto dostal pod manžetu.
zkus to prosím vysvětlit ještě jinak, cože mám udělat?
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Mylan
Příspěvky: 213
Registrován: 7. 8. 2016, 3:04
Bydliště: SNV

25. 5. 2020, 5:53

Mám skúsenosť, že polyuretanky majú tendenciu prepúšťať olej okolo piestnice, keď je zápich pre manžetu natesno. To znamená,že zápich rozšíriš do polovice jeho hĺbky a tým zabezpečíš,že tlak oleja ju pritlačí aj na stenu válca aj nastenu piestnice. Tuto neplechu robia polyuretanky, lebo sú dosť tvrdé.
SV18R,FA3AH,V23a,Plazma Berlan40,MIG ETP208,2H125,brúska z F1,Bomar160.120
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 5. 2020, 6:08

mám v plánu tuhle manžetu https://www.hennlich.cz//fileadmin/user ... ty/601.pdf
a velikost 12/18/6 nasadí se na pístní tyč broušenou 12mm a zvenku počítám s vysoustruženým 7mm hlubokou drážkou průměru 18mm zavřenou tím víčkem.. protože v tak malém rozměru nejde udělat uzavřená drážka...
pořád nechápu jak bych měl tu drážku udělat jinak..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
turnigy
Příspěvky: 866
Registrován: 2. 9. 2018, 6:13

25. 5. 2020, 9:21

Mylan to asi myslí takto
Bez názvu.png
Kamarát robí s hydraulikou, občas mu niečo sústružím a tiež mi hovoril, že je lepšie ten zápich spraviť tak, aby sa dostal olej dovnútra manžety
Tos C45-2000
RaS
Příspěvky: 8127
Registrován: 26. 3. 2009, 9:12
Bydliště: Úvaly

25. 5. 2020, 9:45

Vždyť ta manžeta má 1mm axialni vuli..
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Uživatelský avatar
Cjuz
Příspěvky: 1776
Registrován: 17. 2. 2013, 6:27
Bydliště: Předklášteří
Kontaktovat uživatele:

25. 5. 2020, 10:15

testone píše:
25. 5. 2020, 4:23
Cjuz píše:
25. 5. 2020, 3:54
Mě se nezdá proč honit olej těmi dvěma otvory kdy olej bude muset hledat cestu přes skulinu mezi pístem a pístnicí.
Já bych použil dva otvory na konci, zespodu a shora.
Spodní plnící s nádobkou a zpětným ventilkem, horní výtlak, taky ze zpětným ventilkem.
... a uděláš z toho čerpadlo bez možnosti uvolnění tlaku
to nejde
Jde a používá se to u dávkovacích čerpadel.
Saje to cca do 2m, ale výtlak je klidně 200m (daleko, ne do výšky)

U levnějších je tam teflon, nebo nerez, u drahých přesných rubín.
tlVýstřižek.JPG
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“