Karta 5i20 a PWM regulace

Odpovědět
PetrM
Příspěvky: 10
Registrován: 27. 11. 2009, 8:01

1. 12. 2009, 5:43

Nazdárek,mám dotaz ohledně karty 5i20 od Mesa . Když v EMC nakonfiguruji 12 enkoder + 12PWM zvládne karta řídit jednotlivé osy přes PWM regulaci ?Mám představu,že bych DC serva zapojil přes tranzistorové H-mosty a enkodery zavedl přímo do karty . Jsem naprostej začátečník, tak prosím o radu :D
Uživatelský avatar
Radek-B
Příspěvky: 2144
Registrován: 13. 9. 2006, 11:09
Bydliště: V:Karlovice
Kontaktovat uživatele:

3. 12. 2009, 8:51

Mozne to samozrejmne je , otazka proc chces 12 serv a co si predstavujes pod temi tranzistorovymi mosty. Pokud si jak pises naprosty zacatecnik , tak sis nasadil pomerne dost vysoko.

RADEK
modernizace/repase CNC strojů a zařízení
automatizace/konstrukce
k
Příspěvky: 814
Registrován: 12. 8. 2008, 12:00
Bydliště: Kosice SK

3. 12. 2009, 12:09

ehmm EMC samo o sebe ma moznost riadit 9 osi stroj (3x suradnice materialu + 3x rotacna os + 3x suradnice nastroja). Nevylucujem, ze niektora os moze mat dvojicu serv (napr. ak to zenie portal) ale ... fakt ma nenapada co za stroj potrebuje 12 serv ;)
Avenger
Příspěvky: 383
Registrován: 19. 10. 2006, 8:41
Bydliště: Litoměřice

4. 12. 2009, 7:51

k píše:ehmm EMC samo o sebe ma moznost riadit 9 osi stroj (3x suradnice materialu + 3x rotacna os + 3x suradnice nastroja). Nevylucujem, ze niektora os moze mat dvojicu serv (napr. ak to zenie portal) ale ... fakt ma nenapada co za stroj potrebuje 12 serv ;)
Jen k těm souřadnicím, mám v tom trochu hokej :D
Když máme portálovou frézku, kde materiál stojí na místě a hýbe se jen nástrojem, tak jde o osy X,Y,Z. Když máme frézku klasickou s křížovým stolem, tak tam se přeci hýbe materiál vůči nástroji a nástroj vykonává pouze pohyb v ose Z, křížový stůl by měl mít teda osy U,V?? Všude jsem ale viděl u křížového stolu uváděno X a Y.