BFL20 údržba
údržba ...
vlastní převody jsou oplácané vazelínou a z části plastové (?) co tam mazat ? - přístup je k tomu jen po sundání hlavy pod víčkem
určitě mazat kluzné plochy, Z-kové mažu "ztrátově" vždy při začátku práce shora kápnu trochu oleje
vodorovné X-Y občas štětcem, asi i občas něco kápnout na trapézové šrouby
samostatná kapitola jsou vřetenová kosoúhlá ložiska - ty stačí vyčistit, nacpat správným množstvím vřetenové vazelíny, dobře stáhnout na vůli ... a nechat být - bohužel toto číňan moc nedělá - pak to vaklá nebo moc hřeje a oboje ty ložiska ničí.
Na vřetenu nahoře jsou ještě dvě velká ložiska, ta by neměla hřát vůbec v rozsahu dostupných otáček - pokud hřejí, měl číňan při montáži moc velké kladivo. Pak nezbývá než je vyndat a zamáčknout lépe.
první co asi odejde budou uhlíky motoru a vezmou sebou řízení motoru - ty by to chtělo hlídat
vlastní převody jsou oplácané vazelínou a z části plastové (?) co tam mazat ? - přístup je k tomu jen po sundání hlavy pod víčkem
určitě mazat kluzné plochy, Z-kové mažu "ztrátově" vždy při začátku práce shora kápnu trochu oleje
vodorovné X-Y občas štětcem, asi i občas něco kápnout na trapézové šrouby
samostatná kapitola jsou vřetenová kosoúhlá ložiska - ty stačí vyčistit, nacpat správným množstvím vřetenové vazelíny, dobře stáhnout na vůli ... a nechat být - bohužel toto číňan moc nedělá - pak to vaklá nebo moc hřeje a oboje ty ložiska ničí.
Na vřetenu nahoře jsou ještě dvě velká ložiska, ta by neměla hřát vůbec v rozsahu dostupných otáček - pokud hřejí, měl číňan při montáži moc velké kladivo. Pak nezbývá než je vyndat a zamáčknout lépe.
první co asi odejde budou uhlíky motoru a vezmou sebou řízení motoru - ty by to chtělo hlídat
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů