jak nasadit HLINIKOVOU remenici na hridel motoru
Dobry den, chci se zeptat, zda-li nekdo nema nejaky tip/ figl, jak nasadit HLINIKOVOU remenici na hridel motoru. Uz jsem jednu trosku znicil, tim, ze jsem ji naklepaval "na koleni" a mirne se mi vyosila, tim ze jsem strhnul uvnitr sponu a nevedel jsem o tom. Kdyz by se nekdo nasel, kdo by mi ji nasadil, jsem ochotny zaplatit! Dekuji moc.
obecně - řemenici ohřát na vařiči na nějakých 200-250°C
teplotu poznáš tak že na to plivneš (nedělám si srandu) a z plivance se udělá kulička která bude po povrchu rychle "tancovat"
pak se díra o cca 0,1 zvětší proti studenému stavu a nasadíš ji na hřídel volně rukou
...
výše popsané bude fungovat za následujících předpokladů:
1) konec hřídele nebude rozmlácený "do květáku" kladivem atd, bude kruhový
2) díra v řemenici bude hladká, čistá, bez otřepů, kruhová a válcová v toleranci tak max. 0,02 mm, bude mít vzhledem k hřídeli správnou toleranci, tj. od "0 na 0" do přesahu tak maximálně 0,03 mm
3) na nasazení ohřáté řemenice na hřidel máš od doteku dílů tak 2-3 sekundy, pak se teploty začnou vyrovnávat a potřebná vůle zmenšovat
4) nesmí se ti to na začátku vzpříčit
...
pokud to naopak budeš mít udělané s vůlí tak 0,01-0,02, nebudou tam hrany a otřepy atd, půjde to tlakem ruky nasadit i za studena
pokud výše posané nejsi schopen zaručit, nezbývá než hrubé násilí
...
mezi dírou a hřídelí může být přesah třeba 0,2 mm, ví bůh jak je to udělané, to může být důvod proč se ti to kouslo
bez seriozního proměření lépe poradit nelze
teplotu poznáš tak že na to plivneš (nedělám si srandu) a z plivance se udělá kulička která bude po povrchu rychle "tancovat"
pak se díra o cca 0,1 zvětší proti studenému stavu a nasadíš ji na hřídel volně rukou
...
výše popsané bude fungovat za následujících předpokladů:
1) konec hřídele nebude rozmlácený "do květáku" kladivem atd, bude kruhový
2) díra v řemenici bude hladká, čistá, bez otřepů, kruhová a válcová v toleranci tak max. 0,02 mm, bude mít vzhledem k hřídeli správnou toleranci, tj. od "0 na 0" do přesahu tak maximálně 0,03 mm
3) na nasazení ohřáté řemenice na hřidel máš od doteku dílů tak 2-3 sekundy, pak se teploty začnou vyrovnávat a potřebná vůle zmenšovat
4) nesmí se ti to na začátku vzpříčit
...
pokud to naopak budeš mít udělané s vůlí tak 0,01-0,02, nebudou tam hrany a otřepy atd, půjde to tlakem ruky nasadit i za studena
pokud výše posané nejsi schopen zaručit, nezbývá než hrubé násilí
...
mezi dírou a hřídelí může být přesah třeba 0,2 mm, ví bůh jak je to udělané, to může být důvod proč se ti to kouslo
bez seriozního proměření lépe poradit nelze
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jen doplnim, ze o cca 0.1mm se v hlinikove slitine zvetsi dira o prumeru 18-22mm pri tom zminenem ohrati. Vetsi se zvetsi proporcialne vic, mensi zase min.testone píše: ↑11. 4. 2023, 2:40 obecně - řemenici ohřát na vařiči na nějakých 200-250°C
teplotu poznáš tak že na to plivneš (nedělám si srandu) a z plivance se udělá kulička která bude po povrchu rychle "tancovat"
pak se díra o cca 0,1 zvětší proti studenému stavu a nasadíš ji na hřídel volně rukou...
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo