Pezinsky Holzwarth
Pekny podvecer,
Dovolim si poslat par foto ohladom noveho stroja co sa mi podarilo kupit. Mozno predavajuci je aj clenom fora, zabudol som sa opytat. Ked ano, tak pozdravujem
V principe je to klasicka garazova frezka (cca 1t) s odmeriavanim, iso30 a vertikalnou hlavou (ktora musela ist dole kvoli nizkym dveram). Zaujimavostou je hydraulicky strojny posuv v X plus manualny posuv cca 30mm, som zvedavy ako to s tym pojde frezovat. Nejaku extra rozborku sa nechystam robit, mozno neskor, stetkovanie urcite nie "Sucho" nie je nikde, takze vyzera byt ok.
Co treba spravit je urcite pretesnit hydrauliku a opravit odmeriavanie v Y, to bude dalsia cinnost po ustaveni v minidielni.
Kedze to nema stitok, jedine co som nasiel je inzerat na rovnaku s horizontalnym tramom:
https://www.car.gr/xyma/view/34323423-f ... ezodrapano
Myslim, ze manual asi nema zmysel ani nejak zhanat kedze to bude asi nedostupne, samozrejme keby niekto mal nejake info, budem rad a som aj ochotny kupit. Mozno zasa oslovim zerspannungsbude.de. Takisto ak by mal niekto nejake kuzele/priame kliestiny k tomu, tak by som kupil.
Fotky su tu:
https://eu.workplace.datto.com/2/fileli ... c3fbd557-2
Dovolim si poslat par foto ohladom noveho stroja co sa mi podarilo kupit. Mozno predavajuci je aj clenom fora, zabudol som sa opytat. Ked ano, tak pozdravujem
V principe je to klasicka garazova frezka (cca 1t) s odmeriavanim, iso30 a vertikalnou hlavou (ktora musela ist dole kvoli nizkym dveram). Zaujimavostou je hydraulicky strojny posuv v X plus manualny posuv cca 30mm, som zvedavy ako to s tym pojde frezovat. Nejaku extra rozborku sa nechystam robit, mozno neskor, stetkovanie urcite nie "Sucho" nie je nikde, takze vyzera byt ok.
Co treba spravit je urcite pretesnit hydrauliku a opravit odmeriavanie v Y, to bude dalsia cinnost po ustaveni v minidielni.
Kedze to nema stitok, jedine co som nasiel je inzerat na rovnaku s horizontalnym tramom:
https://www.car.gr/xyma/view/34323423-f ... ezodrapano
Myslim, ze manual asi nema zmysel ani nejak zhanat kedze to bude asi nedostupne, samozrejme keby niekto mal nejake info, budem rad a som aj ochotny kupit. Mozno zasa oslovim zerspannungsbude.de. Takisto ak by mal niekto nejake kuzele/priame kliestiny k tomu, tak by som kupil.
Fotky su tu:
https://eu.workplace.datto.com/2/fileli ... c3fbd557-2
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, ako je robený ten hydraulický pojazd? Predpokladám že to nie je na priamo cez piestnicu.
Nie je to len spevňovanie osi?
Nie je to len spevňovanie osi?
BalazKovo.sk
Cauko, je tam napriamo dvojcinny piest miesto skrutky, vpredu je skrtiaci ventil na regulaciu rychlosti.
Dokonca to vie aj nejake jednoduche cykly cez koncaky.
Dokonca to vie aj nejake jednoduche cykly cez koncaky.
Ahoj Jergušijergus.balaz píše: ↑16. 4. 2023, 8:18 Ahoj, ako je robený ten hydraulický pojazd? Predpokladám že to nie je na priamo cez piestnicu.
Nie je to len spevňovanie osi?
Kdysi stála elektronika majlant a CNC neexistovali a dělali se hydraulické kopírovací frézky
I taková firma jako Aciera se vydala , do slepé uličky a vyrobila něco málo kusů
Klasické Aciery F4 , ale s hydraulický ovládáním
Vím to měl jsem ji . Bylo to hrozně šíleně složité .
Třeba tady v Čechách byl jediný kus
Koupili si ji do Škodovky , za totáče, za majlant , do vývojového centra a nikdy pořádně na ni nedělali
Protože to nikdo neuměl a ani to moc spolehlivě nefungovalo a taky přesnost
Ta frézka byla fakt jak nová
Nepodařilo se mi tu hydrauliku pořádně rozchodit
Elektronice nerozumím a nevěděl jsem tehdy , jak bych pohyb os vyřešil
Prodal jsem ji jednomu hochovi a je moc šikovný udělal z ni CNC
Tady na foto z ní už začal kuchat hydrauliku
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, ďakujem za info. Práve presnosť a spoľahlivosť, ako aj opakovatelnost procesu by som tipoval práve pri takomto riešení za problém. Fakt si neviem predstaviť napríklad nastaviť presný posuv na zub, prípadne zastavenie na prednej pozícii, taktiež opakovateľnosť v priebehu hodín práce a zohriatí hydraulického okruhu.
BalazKovo.sk
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
předpokládám, že na posuv stolu v cyklu - žádný zpevňování nebylo třeba. Používala to Aciera (mj. jedna - horizontka s Ghielmetti kolíčkovým řízením donedávana byla u mého kamaráda), existovaly i český F1 horizontální s hydraulickým cyklem, hydraulika byla třeba i u MOOGů, byly, pokud si matně vzpomínám i větší český portálovky.jergus.balaz píše: ↑16. 4. 2023, 8:18 Ahoj, ako je robený ten hydraulický pojazd? Predpokladám že to nie je na priamo cez piestnicu.
Nie je to len spevňovanie osi?
Tehdy (před kuličkovými šrouby) to bylo jediné rozumné řešení - zejména pokud jsi potřeboval frézovat sousledně - tj. naprosto bez vůlí a mít skutečně velký rychloposuvy.
Bývalo to i u souřadnicových vrtaček - třeba 22/23 ( https://www.blechzulieferer.com/drillin ... 9307/offer ) stará (první) verze měla hydrauliku a to Ghielmetti a nebo baluffy, novější pak klasický šrouby a nějaký TNC.
Jakmile se objevily první klasický DC serva a kuličkový šrouby, skončilo to (až na světlé vyjímky).
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
To bys tipoval zrovna dost blbě - protože třeba SIP Hydrooptic má taky hydraulický pojezd - a svým způsobem doposud nevznikla přesnější klasická souřadnice.jergus.balaz píše: ↑16. 4. 2023, 10:06Ahoj, ďakujem za info. Práve presnosť a spoľahlivosť, ako aj opakovatelnost procesu by som tipoval práve pri takomto riešení za problém. Fakt si neviem predstaviť napríklad nastaviť presný posuv na zub, prípadne zastavenie na prednej pozícii, taktiež opakovateľnosť v priebehu hodín práce a zohriatí hydraulického okruhu.
Mj, Hydrooptic, pokud je v dobrém stavu, je schopný jezdit v tisícině (!) celým pracovním prostoru.
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
a mj. SAB z Sezimáku (předchůdce SARY) měl zetovou osu taky hydraulickou - bylo tam servo SV5 z Vrchlabí (pajc MOOGa) a GT24 s induktosynem.
http://amaron-trading.com/used/cz/podse ... b-40_1812/
http://amaron-trading.com/used/cz/podse ... b-40_1812/
-
- Příspěvky: 1559
- Registrován: 24. 6. 2020, 8:41
- Kontaktovat uživatele:
Sancho vďaka. ČumímSancho Panza píše: ↑17. 4. 2023, 5:22 To bys tipoval zrovna dost blbě - protože třeba SIP Hydrooptic má taky hydraulický pojezd
https://youtu.be/IW_2tzF9NCc
BalazKovo.sk
Ten problem s presnym nastavenim posuvu/zub by sa dal vyriesit meracom posuvu v mm/min, kedze to ma odmeriavanie, pisem si do planov
Ja sa skor obavam "gumovosti" tej hydrauliky oproti skrutke, ale nejak to frezovalo, kedze je tam kopa spon. Pre mna kutila viac nez OK ajtak...
@Sancho - mozem sa opytat co je ten induktosyn? Dakujem
Ja sa skor obavam "gumovosti" tej hydrauliky oproti skrutke, ale nejak to frezovalo, kedze je tam kopa spon. Pre mna kutila viac nez OK ajtak...
@Sancho - mozem sa opytat co je ten induktosyn? Dakujem
-
- Příspěvky: 1035
- Registrován: 6. 3. 2021, 12:50
induktosyn je "narovnaný" resolver - tj. přímé induktivní odměřování (dva meandry na tišťáku, jeden na dráze, druhý na jezdci. Jezdec buzený 2.5kHz, z pravítka se to pak snímalo přes filtr MF11 do GT24.PBr píše: ↑17. 4. 2023, 7:31 Ten problem s presnym nastavenim posuvu/zub by sa dal vyriesit meracom posuvu v mm/min, kedze to ma odmeriavanie, pisem si do planov
Ja sa skor obavam "gumovosti" tej hydrauliky oproti skrutke, ale nejak to frezovalo, kedze je tam kopa spon. Pre mna kutila viac nez OK ajtak...
@Sancho - mozem sa opytat co je ten induktosyn? Dakujem
U SABa byl použitý IML110/114 z VUOSO.
inkrement to mělo 0.0025, přesnost řízení + - 0.0025, (řízení - ne absolutní - ta byla daná přesností meandru) maximální rychlost 24 (! tehdy) m/min.
Pokud si pamatuju, tak to běhalo na 50 nebo 60 barech a válec měl tak průměr 50 nebo 60mm - tak si můžeš spočítat jestli to mělo sílu (když to fungovalo ) a nebo ne.
Dnes som zacal rozoberat hydrauliku kvoli netesnosti o ktorej ma predavajuci korektne informoval, kedze som stroj kupil bez obhliadky.
Piest je na pravej strane mimo os asi 1mm, takze asi stol dole, olej vypustit, vybrat/rozobrat valec a zistit preco to je tak. Hydraulika bola v 2013 opravovana v Duke Tachov inak, je tam stitok o oprave. Dufam ze nebude nic vazne.
Co este je zaujimave, ze to ma aj brzdu osi ovladanu hydraulicky, cize ked neide posuv, tak brzda drzi.
Posielam aspon foto rozvadzaca zatial, schema by fakt bodla S povodnou automatikou sa ale niekto uz hral, kedze povodne koncaky su odpojene. Je tam selenovy usmernovac, tipujem stroj na 70-80 roky.
Piest je na pravej strane mimo os asi 1mm, takze asi stol dole, olej vypustit, vybrat/rozobrat valec a zistit preco to je tak. Hydraulika bola v 2013 opravovana v Duke Tachov inak, je tam stitok o oprave. Dufam ze nebude nic vazne.
Co este je zaujimave, ze to ma aj brzdu osi ovladanu hydraulicky, cize ked neide posuv, tak brzda drzi.
Posielam aspon foto rozvadzaca zatial, schema by fakt bodla S povodnou automatikou sa ale niekto uz hral, kedze povodne koncaky su odpojene. Je tam selenovy usmernovac, tipujem stroj na 70-80 roky.
Dnes uspesne vybrany valec, ide do servisu. prava strana je komplet "na kasu". V stroji bolo asi 10l oleja a olejoznak este neukazoval hladinu, budem musiet dokupit.
Celkom ma tesi pekne zaskrabany suport, vyzera ze to nebude moc pouzivane, dufam,ze nie kvoli nepouzitelnosti
Chcel by som sa opytat na nasledovne veci
1. Nema niekto skusenost alebo tip na firmu kde to vedia opravit v okoli Bratislavy?
2. Zamyslam sa nad naplnenim a ako to odvzdusnit. Mna napada len posunut piest na doraz na jednu stranu, pripojit hadicu, opatrne pretlacit na druhu stranu a pripojit hadicu. Je nejaky lepsi trik?
3. Nemam ani potuchy aky olej bol doteraz tam. Je ok doliat nejaky hydraulicky olej (ratam asi 2l) alebo mam cele nejak od cerpadla cez ventily vsetko preplachnut a nanovo naplnit?
Dakujem za akekolvek rady
Celkom ma tesi pekne zaskrabany suport, vyzera ze to nebude moc pouzivane, dufam,ze nie kvoli nepouzitelnosti
Chcel by som sa opytat na nasledovne veci
1. Nema niekto skusenost alebo tip na firmu kde to vedia opravit v okoli Bratislavy?
2. Zamyslam sa nad naplnenim a ako to odvzdusnit. Mna napada len posunut piest na doraz na jednu stranu, pripojit hadicu, opatrne pretlacit na druhu stranu a pripojit hadicu. Je nejaky lepsi trik?
3. Nemam ani potuchy aky olej bol doteraz tam. Je ok doliat nejaky hydraulicky olej (ratam asi 2l) alebo mam cele nejak od cerpadla cez ventily vsetko preplachnut a nanovo naplnit?
Dakujem za akekolvek rady