Ventilátor
Ahoj.
Dnes jsem přivezl ze šrotu tento ventilátor Má ale nějak hodně drátů. Úplně si nejsem jistý, jak to zapojit, abych ho neodrovnal. Bohužel není žádný štítek.
Prosím tedy o radu.
Dnes jsem přivezl ze šrotu tento ventilátor Má ale nějak hodně drátů. Úplně si nejsem jistý, jak to zapojit, abych ho neodrovnal. Bohužel není žádný štítek.
Prosím tedy o radu.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,
Ahoj
A štítek asi nemá žádný
Řekl bych že motor je zapojený na 400V ,do hvězdy a to tak že jeden konec vinutí je propojen , do hvězdy - to jsou ty dráty propojené ,do dutinky- Barva bílá zelená a žlutá. A na druhý konec vinutí - To jsou ty dráty Barva černá hnědá a modrá tam se zapojí fáze L1 L2 L3
Před připojením na síťové napětí by si moh provést rychlou kontrolu jestli nejsou ve zkratu proti zelenožlutému drátu (kostra) všechny ostatní dráty. Pokud toto bude v pořádku a motor není ve zkratu. Doporučuji ještě proměřit dráty mezi sebou ( jestli mají všechna 3 vynutí stejnou ohmickou hodnotu) a to tak že se proměříš černý hnědý a modrý drát samostatně proti vinutí spojenému do hvězdy - to je proti té dutince, ve které jsou spojený dráty barva bílá zelená žlutá. Pokud naměříš 3x stejnou ohmickou hodnotu je pravděpodobně motor v pořádku . Až potom budeš motor zkoušet a , byť provizorně připojovat na 400v nezapomeň připojit i zelenožluty samostatný drát na uzemnění- na kostru . To aby v případě zkratu a objevení se síťového napětí na kostru ventilátoru vybavila ochrana – jistič . Doporučuji proměření , zapojení a vyzkoušení Přenechat na kamarádovi odborníkovi
A štítek asi nemá žádný
Řekl bych že motor je zapojený na 400V ,do hvězdy a to tak že jeden konec vinutí je propojen , do hvězdy - to jsou ty dráty propojené ,do dutinky- Barva bílá zelená a žlutá. A na druhý konec vinutí - To jsou ty dráty Barva černá hnědá a modrá tam se zapojí fáze L1 L2 L3
Před připojením na síťové napětí by si moh provést rychlou kontrolu jestli nejsou ve zkratu proti zelenožlutému drátu (kostra) všechny ostatní dráty. Pokud toto bude v pořádku a motor není ve zkratu. Doporučuji ještě proměřit dráty mezi sebou ( jestli mají všechna 3 vynutí stejnou ohmickou hodnotu) a to tak že se proměříš černý hnědý a modrý drát samostatně proti vinutí spojenému do hvězdy - to je proti té dutince, ve které jsou spojený dráty barva bílá zelená žlutá. Pokud naměříš 3x stejnou ohmickou hodnotu je pravděpodobně motor v pořádku . Až potom budeš motor zkoušet a , byť provizorně připojovat na 400v nezapomeň připojit i zelenožluty samostatný drát na uzemnění- na kostru . To aby v případě zkratu a objevení se síťového napětí na kostru ventilátoru vybavila ochrana – jistič . Doporučuji proměření , zapojení a vyzkoušení Přenechat na kamarádovi odborníkovi
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Nazdar, mne sa zdá že je to elektromotor z chladenia teplovzdušných kotlov. V klampiarskej dielni majú taký kotol, ale myslím si že k tomu je ešte jednotka ktorá zapína vypína motor pola teploty. A neviem či tá jednotka nereguluje aj otáčky.Ale ak sa zapojí tak ako sa tu odporúčalo pôjde na 100%, čo sa správnosti postupu a otáčok týka.
Vynutí v pořádku určitě není !
Promiň Axime, ale nedalo mi to...
Ale k tématu...
Pokud není štítek, tak bych postupoval opatrněji. Měl jsem doma 3f ventilátor na 3x48V a motorky na 3x120V. Jako první určitě změř symetrii odporů vinutí a pak izolační odpor. Pak bych vzal 3ks 100W žárovky, zapojil do série a zkusil strčit do motorový zásuvky a sledoval rozběh.
Podobný ventilátory jsou na tepelnejch čerpadlech a zapojení může bejt oproti standardu i dost divoký (čidlo otáček, čidlo teploty....)
Promiň Axime, ale nedalo mi to...
Ale k tématu...
Pokud není štítek, tak bych postupoval opatrněji. Měl jsem doma 3f ventilátor na 3x48V a motorky na 3x120V. Jako první určitě změř symetrii odporů vinutí a pak izolační odpor. Pak bych vzal 3ks 100W žárovky, zapojil do série a zkusil strčit do motorový zásuvky a sledoval rozběh.
Podobný ventilátory jsou na tepelnejch čerpadlech a zapojení může bejt oproti standardu i dost divoký (čidlo otáček, čidlo teploty....)
Ahojjenicek píše: ↑19. 4. 2023, 9:24 Vynutí v pořádku určitě není !
Promiň Axime, ale nedalo mi to...
Ale k tématu...
Pokud není štítek, tak bych postupoval opatrněji. Měl jsem doma 3f ventilátor na 3x48V a motorky na 3x120V. Jako první určitě změř symetrii odporů vinutí a pak izolační odpor. Pak bych vzal 3ks 100W žárovky, zapojil do série a zkusil strčit do motorový zásuvky a sledoval rozběh.
Podobný ventilátory jsou na tepelnejch čerpadlech a zapojení může bejt oproti standardu i dost divoký (čidlo otáček, čidlo teploty....)
Nezlobim
To víš že máš pravdu taky jsem už viděl motory na 3 krát 48 V , 3 krát 24 V ,nebo 3 krát 110 V.
Proto jsem mu taky psal že by si měl změřit ty cívky onhmicky a podle toho by moh posoudit nějaké napětí , asi motor může být.
Taky jsem mu napsal aby to raději nechal na kamarádovi odborníkovi no ale ten tvůj nápad dát motor na izolovanou desku a zapojit a půjde nepůjde je taky řešení
SCHAUBLIN 53, GACK K15 , Weiler Condor 81, RB40, Avia fnc 25, a další
Tak jsem ho odvážně připojil ke kabelu a otočil vypínačem. Ventilátor funguje na obě strany,
Kdyby někdo ten ventilátor potreboval, je za 100 Kč k mání.
A ta zásadní informace je, že tam ten štítek je, akorát jsem se blbě díval.
Tímto se omlouvám za plevelení fóra. Kdyby někdo ten ventilátor potreboval, je za 100 Kč k mání.
MN 80, R 12, Mazak QT8, VR2, V20, LR2, UME 200-2x, KV-250,