Kde se stala chyba

Odpovědět
Onder
Příspěvky: 123
Registrován: 6. 4. 2021, 2:14

16. 9. 2023, 9:22

Ahoj,

jen tak zkusím jestli by někoho nenapadlo kde může být problém.
Stavím si 3d tiskárnu a hrál jsem si s Arduino mega+Ramps 1.6 kde je Marlin. Arduino bylo zapojeno na PC, ramps byl napájen ze zdroje 12v. Chtěl jsem se podívat na to, jaký signál vychází z svorky kde by měl být připojený heat bed. Nasimuloval jsem si teplotu potenciometrem, který byl zapojený na místo kam patří termistor.

Už jen při připojení osciloskopu na svorky heatbedu se rozvístila ledka že heatbed je aktivní. To samé se dělo, ikdyž jsem připojil pouze jeden hák osciloskopu na jeden pól ! Stačilo pouze připojit plus na plus ( zde se možná mílím, nejsem takový odborník, pokud to chápu správně tak hák sondy je plus a krokodýl na sondě je mínus) a osciloskop stále ukazoval 12V! Nemusel jsem připojit druhou zemnící svorku.

Toto mě prostě překvapilo, nevím proč jsem to udělal ale prostě jsem pak jen ze zvědavosti vzal tu druhou zemnící svorku a pouze tu připojil na plus heat bedu. Po tomto se ozněl zvuk z PC jako bych odpojil arduino.

No a po tomhle už na arduino nejsem schopen nahrát kód :). Ten stávající funguje, měl jsem připojený displej a dokážu ovládat motory přes něj. Bohužel při na hrání kódu mi vyskakuje chyba stk500v2_ReceiveMessage(): timeout, dneska zkusím nahrát bootloader, ale nějak pochybuju, podle toho co jsem vygooglil, měl by fungovat loopback test.

No jen mě zajímá jestli někdo neví co jsem tím pokazil. Jasně PC, zdroj, osciloskop je připojený do jedné zásuvky, takže nejspíše jsem to někde zkratnul...
Snímek obrazovky 2023-09-16 101126.png
Uživatelský avatar
robokop
Site Admin
Příspěvky: 22399
Registrován: 10. 7. 2006, 12:12
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

16. 9. 2023, 10:30

Osciloskop ma gnd propojeny s PE
Takze jsi to asi prez to proslusoval.
Moje prvni chyba pripraci s oscikem byla tato. Predpokladal jsem ze ma snury gslvanicky oddelene