Prosba

a dalsi nekonvencni metody obrabeni a deleni
Odpovědět
Mextreme
Začátečník
Příspěvky: 2
Registrován: 29. 11. 2022, 4:02

1. 11. 2023, 9:14

Dobrý den, pořídil jsem si Laserový Plotr CO2 40W 35x24cm + Air Assist + Red Point . Jsem absolutní začátečník a chtěl bych požádat někoho, ideálně ze středních Čech, o "tzv" základní kurz u mě, samozřejmě za úplatu... diky a doufám, že se prosba sejde s pochopením...
lubbez
Příspěvky: 3159
Registrován: 21. 6. 2012, 9:26
Bydliště: Praha

2. 11. 2023, 9:09

Předpokládám, že je to nějaký klon K40 mezi 10-15 tisíci korun.
Potřebuješ stabilní pracoviště, nejlépe samostatnou místnost. Krom toho musíš mít odsávání smradů a chlazení (vodu) trubky laseru. Pokud nemáš možnost "smradíky" vypouštět na svůj pozemek, nebo třeba do komína máš problém a musíš si pořídit filtr na spaliny. V té odsávací hadici bude asi potřeba ventilátor. Na chlazení stačí kýbl vody, do kterého ponoříš čerpadlo, co jsi dostal k laseru. Samozřejmě do toho kýble dáš u tu druhou hadici, kterou voda vytéká. :-) Je důležité dodržet směr průtoku aby se nedělaly bublinky v trubce. !!!!! Pokud pustíš laser bez chlazení, během několika sekund zničíš laserovou trubku. Na hadičku air assistu připojíš kompresorek (opět by měl být součástí dodávky), ale používáš ho jenom při řezání materiálu, při gravírování ne. Pokud máš vše propojené pusť čerpadlo a po chvíli i laser. Pokud je vše OK můžeš začít pracovat. Řezání materiálu je vždy vektorové, tedy DXF, AI ..... pro gravírování je nejlepší černobílý BMP .
Prosuduj si manuál, jak importovat grafiku do laseru a samozřejmě jak laser ovládat.
Zbytek najdeš na internetu - youtube. Je tam neuvěřitelná spousta návodů.