Z čeho je udělaté tohle pístní těsnění?

kdyz nebudes vedet kam to dat tak to napis sem, admin to za tebe umisti nebo vytvori novou sekci
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2023, 3:39

Píst pneumatického válce, průměr 150, tloušťka 40. Stěrací kroužky jsou vyndané. Z čeho by tak mohlo být udělané to pístní těsnění? Na omak je to tvrdé, jako nějaký vysoce plněný plast nebo co. Měnit to nechcí, ještě těsní, jen by mě zajímalo co to může být za matroš, co se tak obvykle používá. Díky :-)
Přílohy
pist 2.jpg
pist 1.jpg
Aleš Procháska
Modros
Příspěvky: 1680
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2023, 3:53

podobné složení podle obrázku vidím v automatickejch převodovkách...když to rozlomíš je to jak skládanej papír....zajimavé je že náhrada přijde vždy z jiného materiálu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

11. 11. 2023, 4:15

Používá se viton. To nejsou stírací kroužky, ale vodící kroužky.
Modros
Příspěvky: 1680
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

11. 11. 2023, 4:43

viton je ale pryž a rozhodně ne tvrdá...tohle nevypadá na gumu
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

11. 11. 2023, 5:10

Tak třeba PTFE - mají to třeba šroubáky na výstupní hřídeli. Jako guma nevypadá ani ševron na Destě :D
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2023, 5:16

Viton to nebude, ten bych poznal. Ten teflon možná - vysoce plněný? A ještě otázka jak to tam dali, ten píst není dělený, takže to muselo jít přes.
Aleš Procháska
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2023, 5:17

stanik84 píše: 11. 11. 2023, 4:15 To nejsou stírací kroužky, ale vodící kroužky.
Aha, dík. Rozříznutý plastový kroužek, průřez cca 4 x 1.5 mm
Aleš Procháska
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

11. 11. 2023, 9:38

prochaska píše: 11. 11. 2023, 5:16 Viton to nebude, ten bych poznal. Ten teflon možná - vysoce plněný? A ještě otázka jak to tam dali, ten píst není dělený, takže to muselo jít přes.
To by mohlo být ono:

https://www.herculesus.com/product.php? ... &cat=15570

40% BRONZE FILLED PTFE SEAL, RUBBER ENERGIZER

Mají to označený jako BTFE. Jak to tam dostanou netuším, nikdy jsem s tím nepracoval. Jen mě to zajímalo, tak jsem chvilku hledal. Vzduchový válce jdou kolem mě, radši hydrauliku. Docela nezvyklý je ten D-kroužek na hlavě pístu.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

11. 11. 2023, 10:11

Aha, díky, to bude ono :-) Já to nějak nenašel :-)
Aleš Procháska
Modros
Příspěvky: 1680
Registrován: 31. 3. 2019, 7:58

12. 11. 2023, 2:06

neni to nějakou technologii nanesený a potom opracovaný...ten matroš neni vubec flexibilní....naopak co vim v těch převodovkach tak na to musim bejt hodně opatrnej....je to spojované šikmo řezem v delce skoro třetiny kroužku a když to nasadíš na hřídel už ten spoj skoro nenajdeš
Masso, stroje všemožný, autoservis, amatérské závody Nissan GTR
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

12. 11. 2023, 7:05

stanik84 píše: 11. 11. 2023, 4:15 Používá se viton. To nejsou stírací kroužky, ale vodící kroužky.
No, jestli to je vodicí kroužek, nebo těsnicí sada a nebo multi (kombinace obojího - vedení i těsnění) bych byl víc než opatrný. Protože z té fotky by to mohl poznat tak akorát MacGyver :lol: - není vidět co bylo v těch drážkách po stranách, není vidět skladba toho středního kroužku, není vidět jestli má zámek a nebo ne. Kdyby to bylo klasické vedení od této firmy, co to dělá, tak to bude dělené a s 45° zámkem.
Když tam někdo použije nějaký náhodný googlem nalezený PTFE kroužek s bronzovou náplní, (viz link) tak pokud ten válec není tvrdý, tak ho to na 99% oddělá - zejména na vzduchu - ten kroužek sežere ten válec jako malinu. Takže bych byl poměrně opatrný, zejména s osazovaním čehokoli, co na první pohled na ynternetu, vypadá podobně. Protože důležité (aby to fungovalo jak má) je u toho všechno :roll: - rozměry, materiál, provedení, předepnutí, montáž.....
Jinak tyhle prvky jsou v přesné a rychlé vysokotlaké hydraulice, co má mít životnost a malé pasivní odpory celkem běžné, naposled jsme u lisu na tom dělali servis (měnili rozlámaný manžety a kontrolovali opotřebení) tenhle týden :) .
Montáž - je na to přesný postup (včetně fígle) a rozhodně se vyplatí (pokud to neumím) to nedělat sám, protože můj odhad je, že to bude stát přímo od výrobce prvku tak minimálně 2000,-, jako dílec, od výrobce zařízení (tj. jako originál ND) klidně i 3-5x víc - tj. pak viz násobilka - a pak se to, když to někdo při montáži a nebo demontáži zničí, celkem prodraží.
Pokud to není špatný (oběhlý nebo poškozený a nebo s ztrátou přítlaku), tak rozhodně do toho nelezu, pokud to je na servis, tak bych sháněl informace skutečně od někoho, kdo s tím má zkušenosti.
Uživatelský avatar
stanik84
Příspěvky: 2265
Registrován: 3. 8. 2016, 9:29

12. 11. 2023, 7:26

Mě zajímal spíš ten materiál. To ostatní kolem ani ne (je mi to fuk). Za jedno tu ani není označení válce ani výrobce zařízení, tak se to docela špatně dohledává.

Když něco potřebuju osobně - třeba v neděli odpoledne, tak zavolám kamarádovi a buď mají skladem nebo mi to sfouknou na soustruhu (Seal Maker). I když na hydrauliku a pneumatiku mám většinu toho co potřebuju v regálu, občas to ztroskotá na počtu kusů. Všechny ty klasický hydraulický manžety (zády k sobě) jsem vyházel a je tam TPM. Protože to má x-krát delší životnost a nemusím vymýšlet šarády, jak to dostat dovnitř. Když se ta vnitřní manžeta opře v zápichu na konci závitu.

Btw: když jsme u toho, na jednom švýcarovi jsou takový zajímavý šroubení - čelně zářezný (tj. bez kuželu). Nikde jsem to nenašel a část už byla předělaná na DIN - hadice jsou na cca 50 bar. Nevíš? Samo jsem tu hadici co tekla vyhodil a dal tam DIN 24 stupňový šroubení.
Milan199
Příspěvky: 2937
Registrován: 18. 8. 2010, 9:04

12. 11. 2023, 7:30

prochaska píše: 11. 11. 2023, 5:16 ... A ještě otázka jak to tam dali, ten píst není dělený, takže to muselo jít přes.
U Festa jsou větší písty dělený a "sešroubovaný" tou pístnicí. Montují tam tak ty magnetické kroužky.
Jinak podle barvy na fotce mi to připomíná PTFE s 20% grafitu. To je ale měkkota // urýpneš to nehtem // a ty píšeš, že to je tvrdé.
Sancho Panza
Příspěvky: 1035
Registrován: 6. 3. 2021, 12:50

12. 11. 2023, 9:26

no, vlastnosti zas tak nejsou problém - hustotnost :D cca 3g/cm3 , ASTM D4894 22MPa, prodloužení do zlomu 225% a kuličkový ISO 2039 test 30 min.
Podložený to obvykle je NBRkem (vyjímečně polyuretanem), tvrdosti si můžeš vybrat od 70Sh po 5° nahoru.
Tvrdost - asi bych to Brinelem nebo Sh na nějakým vyřazeným kroužku dokázal změřit, ale je to celkem tvrdý - takže nehtem, ani náhodou - to by při těch obvyklých provozních rychlostech a silách co tam bývají šlo do xxxxx velmi rychle.
prochaska
Sponzor fora
Příspěvky: 8165
Registrován: 16. 7. 2006, 12:33
Bydliště: Praha Bohnice + Roudnice nad Labem
Kontaktovat uživatele:

12. 11. 2023, 11:14

Díky za informace. Já to ani nechci měnit (a kdyby, tak to nebudu dělat podomácku, protože to už na pohled nevypadá jednoduše), mně jen zajímalo co to je a jak to funguje, v téhle oblasti se nepohybuju, ale člověk má být zvědavý :D
Aleš Procháska
Odpovědět

Zpět na „kdyz nebudes vedet kam“