Rychlý výhřev auta
- Kilovolt
- Sponzor fora
- Příspěvky: 829
- Registrován: 21. 10. 2009, 9:59
- Bydliště: Podřipák jak vyšitej!
Mno co jsem u nás ve fabrice viděl,tak maj v bloku motoru zabudovanou spirálu na 230V a šofér,když zahoukaj výjezd,akorát odepne kabel (ten jim ta visí na takový spirále,aby moc nepřekážel) a už se valí.U nás v místním kovozemědělským podniku to měli dokonce na jednom traktoru ,a jak so chrochtali v zimě ,když nastavil na časáku zapnutí v 5:00 a v 6:30 trakturek vrčel pěkně zahřátej . Tak něco takového sem myslel. .Jen by mu asi na ulici překážel prodlužovák
Elektrika je potvora-nejni vidět a kope jak divoká mula.
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
"Učíme se po celý život. Až na školní léta" - Gabriel Laub
Tak to by mohlo fungovat a dost zrychlit zahřívání je jen otázka jak to vyrobit do auta které k tomu není připravené.testone píše:Nazdárek, to se dělá tak že do přívodní hadice radiátoru topení se zapojí topné tělísko vytvořené z 3-4 běžných žhavících svíček a hliníkové (...) kostky se dvěma nátrubky. Signál pro sepnutí lze odvodit ze zhasnutí kontrolky dobíjení, vypnout jakkoli. Je samozřejmě nutno zajistit (např. ručním plynem, emulací sepnutí kompresoru klimatizace atd) aby motor běžel v otáčkách kdy již alt. dokáže dát těch cca 60A. Má to dvojí efekt - do topení jde teplejší voda (12*60=600W) a zároveň se motor zatíží, tzn. rychleji se zahřívá. Seriově to montoval (montuje?) VW do aut s motorem tdi aby se motor po studeném startu rychleji ohřál a tím začal a) topit a za b) nečoudit.
Kdysi se to řešilo tak že se vyráběla topná tělíska na 220V (něco jako spirála ponorného vařiče) s přírubou která se přišroubovala na blok nebo hlavu motoru místo nějaké vhodné mrazovky apod. Spínací hodinky to v 5.00 seply a v 6.00 se odpojil kabel (žehličková zástrčka) a vyráželo se roztáčet kola socializmu.... Fungovalo to, hasiči to možná používají dodnes. Je-li k dipozici síť, je to jednoduché, spolehlivé atd.
- magi
- Sponzor fora
- Příspěvky: 2654
- Registrován: 16. 10. 2006, 12:40
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Pokud by jsi měl k mání těch 230V, tak se el. ohřev motoru používá zcela běžně. V práci to používáme u Hona, DHčka, skoro všech vysokozdvižek a pod.
Např. u Zetoráckých motorů se speciální těleso montuje místo mrazové zátky přímo do bloku. Není to ale žádné prdítko, má 900W. http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedno tohle těleso pro motory Zetor mám doma, kdysi jsem přesně toto chtěl řešit u mého auta. Samosřejmě že tam mrazová zátka není, tak bylo v plánu těleso umístit do plechové krabičky a tu připojit na spodní větev chladiče.
Např. u Zetoráckých motorů se speciální těleso montuje místo mrazové zátky přímo do bloku. Není to ale žádné prdítko, má 900W. http://www.normans.cz/produkty/ohrev-ch ... e-ohrivace" onclick="window.open(this.href);return false;
Jedno tohle těleso pro motory Zetor mám doma, kdysi jsem přesně toto chtěl řešit u mého auta. Samosřejmě že tam mrazová zátka není, tak bylo v plánu těleso umístit do plechové krabičky a tu připojit na spodní větev chladiče.
- Přílohy
-
- 55.jpg (32.83 KiB) Zobrazeno 3475 x
Dle úpravy hnojiště poznáme hospodáře, dle výsledu voleb jakýchkoliv duševní úroveň voličů.
Ale jak jsem psal dřív tak bohužel 230 nemám