roztahovani auta
Moderátor: sysel
Já sl\šel, že je to kvůli tomu, že je nebezpečí přeskočení rozvoďáku a potkání pístu s ventily. Ale nehrozí to paušálně ( to potkání) u všech typů. Nejháklivější jsou prý šestnáctiventily. Nesmí se pustit spojka při nízkém převodovém stupni a relativně vysoké rychlosti, tím velký ráz a rozběh ihned na dosti vysoké obrátky. Já tu svou popelnici už taky dvakrát roztahoval, když klekla baterka a nebyly po rce kabely, v pohodě.
více méně jde o prudký ráz do motoru a nejvíce kvůli rozvodovému řemenu , ale myslím že je to více méně přecenované , vždyt startér nedělá nic jiného než že roztočí motor a to téměř z fleku,
asi by nebylo dobré roztáhnout auto na padesátku mít tam jedničku a pustit spojku ,
Mám japonce benzím a jelikož parkuji na kopci tak ráno v těchto mrazech pravidelně auto rozjíždím z kopce na trojku a nikdy nebyl problém
jen říkám nedělal bych to s autem které má životnost rozv, řemene ke konci své životnosti
asi by nebylo dobré roztáhnout auto na padesátku mít tam jedničku a pustit spojku ,
Mám japonce benzím a jelikož parkuji na kopci tak ráno v těchto mrazech pravidelně auto rozjíždím z kopce na trojku a nikdy nebyl problém

jen říkám nedělal bych to s autem které má životnost rozv, řemene ke konci své životnosti
to je v podstatě onopacka píše:více méně jde o prudký ráz do motoru a nejvíce kvůli rozvodovému řemenu , ale myslím že je to více méně přecenované , vždyt startér nedělá nic jiného než že roztočí motor a to téměř z fleku,
asi by nebylo dobré roztáhnout auto na padesátku mít tam jedničku a pustit spojku ,
Mám japonce benzím a jelikož parkuji na kopci tak ráno v těchto mrazech pravidelně auto rozjíždím z kopce na trojku a nikdy nebyl problém![]()
jen říkám nedělal bych to s autem které má životnost rozv, řemene ke konci své životnosti
verzi 50+1 by nemusela přežít ani převodovka
verzi 20km/h + dvojka a příp. současné roztočení motoru starterem z hlediska namáhání rozvodů (tj rychlosti roztočení a tím setrvačných sil, sil při "odtržení " vačkových atd. hřídelí které v okamžiku roztočení zrovna neplavou na olejovém filmu jako za chodu) myslím nelze nic vytknout - kromě rizika neumění viz bod jedna
výrobci to podle mě nedoporučují hlavně z toho důvodu že z nespalujícího ale otáčejícího se motoru lítá nespálený benzín + vzduch do katalyzátoru a v okamžiku kdy to chytne to v tom katu a tlumičích výfuku s velkou pravděpodostí chytne, bouchne a voštiny v katu by to nemusely přežit, buď se rozsypou nebo spečou
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Pridam sa k nazoru, ze primarnym dovodom je ochrana katalyzatora pred nespalenym palivom. V starsom manuale bolo napisane roztahovat iba ak nie je pochybnost o funkcnosti zapalovania a aj to max 50m. V mojom pripade je to dane tym, ze mam DSG prevodovku a pri dlhsom pokuse o tahanie nie je prevodovka mazana a moze dojst z zadretiu (tolko vycuc z manualu). Nehovoriac o tom, ze roztahovat ma zmysel iba ak bateria je schopna utiahnut riadiacu jednotku, zapalovanie v pripade benzinu a palivove cerpadlo, ktore je dnes uz asi bez vynimky elektricke. Pekny den
Opravovali jsme motor na peugeot boxer jeste s klasickym vstrikovacim cerpadlem. Majitel si pri startu myslel, ze ma baterku K.O., kdyz to nechce otocit a tak roztahovali. Jenze zamrzlo cerpadlo, ktere je na rozvodaku a neslo protocit. Vysledkem bylo ulomeny kolo na cerpadle, ohnuta hridel cerpadla, potkany ventily a praskla vackova hridel. Koukali jsme na to, co dokazal rozvodak vydrzet, nez mu ulitnuly zuby. 

ZX Spectrum 88 - první PC
Jde o to proč se majitel pokouší auto roztahovat. U nových typů je všechno řízeno přes počítač. Takže pokud je mrtvá baterka, tak to prakticky roztáhnout nejde. Nejede palivové čerpadlo, ale ani nenabíjí altím, protože ten začne nabíjet až když dostane povel z počítače. A ten nedostane, protože počítač neběží
. A to si lidi stěžovali, když se přestal dělat vývod na startovací kliku ...

S úplně mrtvou baterkou nešla roztáhnout ani 105/120, muselo to alespoň trochu rozsvítit kontrolku dobíjení, jinak se nenabudil alternátor, nezačal dobíjet a nebylo ani těch 6-8 V pro zapalování.Citronek píše:Jde o to proč se majitel pokouší auto roztahovat. U nových typů je všechno řízeno přes počítač. Takže pokud je mrtvá baterka, tak to prakticky roztáhnout nejde. Nejede palivové čerpadlo, ale ani nenabíjí altím, protože ten začne nabíjet až když dostane povel z počítače. A ten nedostane, protože počítač neběží. A to si lidi stěžovali, když se přestal dělat vývod na startovací kliku ...
Bez baterky to šlo jen u aut s dynamem (naposledy 1000MB), dynamo se dokáže nabudit samo.
U dieselů s rotačním mechanicky (lankem od plynu) řízeným vstřikovacím čerpadlem je třeba taky těch alespoň 6 V pro otevření "jehly" v čerpadle. Druhá možnost je "jehlu" vykuchat, pak to ale zase nejde chcípnout klíčkem.
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
No jo, ale pointa je v tom, že dřív jsi to roztáhl, začalo to nabíjet a bylo dost proudu na cívky/jehlu a chytlo to. Dneska to můžeš vlíct po D1 z Prahy do Brna, a nechytne to. Protože to napřed musí chytit a pak to teprve nabíjí. Nabíjí to totiž jen když běží motor ! Nesrovnaval bych ani naroky na napajení co má cívka versus palubní počítač+čerpadlo+vstřiky. No a problém s naftou to roztažení taky nevyřeší, pod -15 ta směska řepky ztuhne do konzistence medu a na to to nepoběží, protože to elektrický čerpadlo to neutlačí. Kdo není srab přidává no nafty benzín, a pak to jde až k -22. Pak už jedině benzíňáka nebo tankovat naftu v německu.