Stolní soustruh pro za začátečníka

Tovární CNC a apřestavby konvenčních soustruhů
frewill
Příspěvky: 155
Registrován: 28. 1. 2012, 2:07

10. 4. 2012, 12:40

Zdravím, rád bych si pořídil stolní soustruh na malou domácí práci. Jsem úplný začátečník s minimem zkušeností.
Finančně bych to viděl kolem 20 tis, váha pod 120kg a točnou délku 300-500mm. Prácovně na drobnější součásti hliník, ocel, nerez, ale třeba i na úpravu kuličkových šroubů do D20. Bohužel jsem neměl soustruh zatím v ruce a všichni známí dělají jen na profi mašinách.
Váhám mezi těmito stroji: SD-230K, WM-210V, Proma SM-300E, Bernardo Hobby 350VD. Bohužel mám k nim pouze pár tabulkových informací a potřeboval bych rady odborníků, nejlépe těch, kteří již na těchto strojích dělali.
Tzn. který je pro začátečníka nejvhodnější, tak abych po získání určitých zkušeností nemusel přejít na něco jiného. zda raději zvolit plynulou regulaci otáček, nebo větší rozměry a váhu, nebo je lepší zvolit digitálním odměřování. Potom který stroj je výhodnější v poměru cena/výkon - slyšel jsem, že některé stroje v této cenové kategorii mají již indukčně kalené vedení. Zda všechny tyto stroje mají již ocelová ozubená kola. No prostě otázek je moc a z katalogu je všechny nezjistím, proto veškeré rady zkušených velice přivítám.
Uživatelský avatar
PAKO.ll
Příspěvky: 1448
Registrován: 10. 2. 2012, 3:24
Bydliště: ŠKVOREC
Kontaktovat uživatele:

10. 4. 2012, 1:03

je tu už několik diskusí na toto téma...pohledej
https://www.facebook.com/pages/Volman-% ... =bookmarks" onclick="window.open(this.href);return false;
Volman MN80, Volman M6 ,Volman NOF a další litinové smetí...
frewill
Příspěvky: 155
Registrován: 28. 1. 2012, 2:07

10. 4. 2012, 1:43