Nový malý stolní soustruh (nešikmooký) - anketa
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13. 3. 2014, 11:36
Nová doba:-) Asi bohužel žiji minulostí nebo jsem z levného kraje.
Navíc, uvážím-li rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou v automobilovém průmyslu...
Tak by mě ty ceny vlastně neměly překvapovat.
Izhmash už také nenabízí nástupce 1i611P.
Monarch naopak svoji sérii EE nabízí stále... posledních 70 let...
Co tu máme dále? Schaublin, Weiler, Emco...
To opravdu všichni ostatní nakupují v číně?
Navíc, uvážím-li rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou v automobilovém průmyslu...
Tak by mě ty ceny vlastně neměly překvapovat.
Izhmash už také nenabízí nástupce 1i611P.
Monarch naopak svoji sérii EE nabízí stále... posledních 70 let...
Co tu máme dále? Schaublin, Weiler, Emco...
To opravdu všichni ostatní nakupují v číně?
tohle mě vždycky spolehlivě zvedneAmaterTeoretik píše:Nová doba:-) Asi bohužel žiji minulostí nebo jsem z levného kraje.
Navíc, uvážím-li rozdíl mezi výrobní a prodejní cenou v automobilovém průmyslu...
Tak by mě ty ceny vlastně neměly překvapovat.
každý závistivý (nechci urazit) vidí jen to, že šroubek v železářství stojí korunu a v autě ho prodají za stovku nebo za tisíc
už si za tím ale nedokáže představit všechen ten vývoj, haldy přípravků a strojů a hal a konstruktérů a lidí u pásu a úředníků a daní a energie atd atd a to se z toho stonásobku samozřejmě všechno musí zaplatit
pust si na trubce nějaký video z automobilky a zkus si jen odhadnout, co všechno co tam vidíš muselo stát v materiálu a v práci - a bez toho ten sto nebo tisícinásobek udělat NEMOHOU
jen to není na první pohled vidět
když je takováhle výroba zisková, tak jim jako ZISK zbyde jednotky procent z OBRATU
.....
jakýkoli nový normální poctivý obráběcí stroj i dlouho továrně vyráběný
a) je proti autu pořád jen kusovka a ta je a vždy bude podstatně dražší než hromadná výroba
b) není hračka na doma, pořád je to výrobní prostředek
Myslíš, že třeba před sto lety vzal kovář svůj měsíční plat a mohl si za něj koupit soustruh?
i tehdy to byla investice do prostředku obživy na mnoho let
dneska si za dva nebo tři platy slušnou ojetinu koupíš, a bude to nesrovnatelný stroj
nechtěj za dva nebo deset platů nový stroj tohoto typu, to prostě je mimo realitu
na dvoutunové mašině je za 50k jen to železo v surovém stavu
...
fuj to jsem se zase rozčilil
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Možná máš pravdu, ale obávám se, že nejde ani tak o to zaplatit, co jsi vyjmenoval - spíše výhradně o to nakrmit tu verbež nahoře.testone píše: tohle mě vždycky spolehlivě zvedne
každý závistivý (nechci urazit) vidí jen to, že šroubek v železářství stojí korunu a v autě ho prodají za stovku nebo za tisíc
už si za tím ale nedokáže představit všechen ten vývoj, haldy přípravků a strojů a hal a konstruktérů a lidí u pásu a úředníků a daní a energie atd atd a to se z toho stonásobku samozřejmě všechno musí zaplatit
pust si na trubce nějaký video z automobilky a zkus si jen odhadnout, co všechno co tam vidíš muselo stát v materiálu a v práci - a bez toho ten sto nebo tisícinásobek udělat NEMOHOU
jen to není na první pohled vidět
když je takováhle výroba zisková, tak jim jako ZISK zbyde jednotky procent z OBRATU
.....
To všechno "tvoje" nahoře jsou jenom nutné náklady na zlatou slepici ... kterou si přece nezaříznou.
Mne zase spolehlivě nadzvedne takové věci jako teď WV aféra - možnost si odložit miliardy dolarů na předpokládané "vykoupení se" (tfuj, sajrajt ) a současně s tím ta renta pro nějakého německého managera od nich ve výši x milionů měsíčně ... atd ... o zfixlovaných emisích nemluvě.
Nebo nějaký ten Dr. Smrt (snad pojistný matematik) od Chrysleru nebo odkud kdysi dávno, který jim spočítal, že se vyplatí nechat zabít pár desítek/stovek lidí (stejně se tehdy nemohli dát dohromady pro spojený odpor/žalobu) než investovat (čti snížit zisk) do rekonstrukce nápravy či co to tehdy bylo ...
Ono asi záleží z jakého úhlu a z jakého břehu se na ty chudáky průmyslové/ finanční a jiné korporace (či jak ty hydry) nazvat člověk dívá ...
Kostka těžko vysvětlí úsečce, natož bodu, že život má i jiné dimenze než má ten jejich ...
Jen k těm emisím VW.lapa píše:Možná máš pravdu, ale obávám se, že nejde ani tak o to zaplatit, co jsi vyjmenoval - spíše výhradně o to nakrmit tu verbež nahoře.testone píše: tohle mě vždycky spolehlivě zvedne
každý závistivý (nechci urazit) vidí jen to, že šroubek v železářství stojí korunu a v autě ho prodají za stovku nebo za tisíc
už si za tím ale nedokáže představit všechen ten vývoj, haldy přípravků a strojů a hal a konstruktérů a lidí u pásu a úředníků a daní a energie atd atd a to se z toho stonásobku samozřejmě všechno musí zaplatit
pust si na trubce nějaký video z automobilky a zkus si jen odhadnout, co všechno co tam vidíš muselo stát v materiálu a v práci - a bez toho ten sto nebo tisícinásobek udělat NEMOHOU
jen to není na první pohled vidět
když je takováhle výroba zisková, tak jim jako ZISK zbyde jednotky procent z OBRATU
.....
To všechno "tvoje" nahoře jsou jenom nutné náklady na zlatou slepici ... kterou si přece nezaříznou.
Mne zase spolehlivě nadzvedne takové věci jako teď WV aféra - možnost si odložit miliardy dolarů na předpokládané "vykoupení se" (tfuj, sajrajt ) a současně s tím ta renta pro nějakého německého managera od nich ve výši x milionů měsíčně ... atd ... o zfixlovaných emisích nemluvě.
Nebo nějaký ten Dr. Smrt (snad pojistný matematik) od Chrysleru nebo odkud kdysi dávno, který jim spočítal, že se vyplatí nechat zabít pár desítek/stovek lidí (stejně se tehdy nemohli dát dohromady pro spojený odpor/žalobu) než investovat (čti snížit zisk) do rekonstrukce nápravy či co to tehdy bylo ...
Ono asi záleží z jakého úhlu a z jakého břehu se na ty chudáky průmyslové/ finanční a jiné korporace (či jak ty hydry) nazvat člověk dívá ...
Za to může celej národ včetně rádců EU. Kdyo jakživ viděl diesel s takovejma nárokama na emise. Aby to jezilo za 00 L, mělo to alespoň 130kW a za sebou fialky.
Ale to je debata zas někam jinam a s testonem souhlas.
Dělám pro VW a kdyby jste viděli ty jednoúčelové stroje, jen za šrot z každýho bych měl novou káru.
-
- Příspěvky: 20
- Registrován: 13. 3. 2014, 11:36
Nejsem tak odříznutý od průmyslové sféry jak si zdejší odborníci myslí....
Ale tvrdit že " jim jako ZISK zbydou jednotky procent z OBRATU" je opravdu úsměvné.
Tomu opravdu věříte?
Ale tvrdit že " jim jako ZISK zbydou jednotky procent z OBRATU" je opravdu úsměvné.
Tomu opravdu věříte?
Jistě že ne. Co se automobilového průmyslu týče, tak tady jsou na náhradních dílech marže až 1 000% (Ano TISÍC). To platí zrovna u těch šroubků (které samozřejmě potřebují šílený nekolikaletý vývoj včetně spousty pevnostních analýz MKP a podobně). Na ostatních dílech běžně stovky procent, třeba 300 až těch 1 000. To je podle mě dneska už veřejné tajemství.
Tohle je na samostatný vlákno, ať to admin prosím kdyžtak promaže.
To už tady ale mícháme jablka a hrušky. Automobilky nedělají jen náhradní díly, je potřeba je chápat jako celek.
Vysoké ceny ND? Spousta faktorů. Zmíním jen jeden. Automobilka -překupník -překupník -servis -zákazník.
Věřit tomu nemusíš, ale v autě je spočítanej a otestovanej i ten poslední šoubek. Nemusí jít o složitý výpočty, ale dimenzuje se všechno.
To už tady ale mícháme jablka a hrušky. Automobilky nedělají jen náhradní díly, je potřeba je chápat jako celek.
Vysoké ceny ND? Spousta faktorů. Zmíním jen jeden. Automobilka -překupník -překupník -servis -zákazník.
Věřit tomu nemusíš, ale v autě je spočítanej a otestovanej i ten poslední šoubek. Nemusí jít o složitý výpočty, ale dimenzuje se všechno.
Bože můj, jak ten čas letí, že? Už je to pět let! V Engineerově anketě jsem tehdá zaškrtnul odpověď č. 7 a (velmi prozíravě!) mého starého malého (šikmookého) Asista nevyhodil.
Všechno, co může počkat do zítřka, klidně počká i do příštího týdne. ;-)
Takže automobilky nedistribuují ND přímo svým autorizovaným servisům bez přeprodeje? Tím se do tebe nijak nechci navážet, je to opravdu otázka, protože to nevím.sulekb píše:Tohle je na samostatný vlákno, ať to admin prosím kdyžtak promaže.
To už tady ale mícháme jablka a hrušky. Automobilky nedělají jen náhradní díly, je potřeba je chápat jako celek.
Vysoké ceny ND? Spousta faktorů. Zmíním jen jeden. Automobilka -překupník -překupník -servis -zákazník.
Věřit tomu nemusíš, ale v autě je spočítanej a otestovanej i ten poslední šoubek. Nemusí jít o složitý výpočty, ale dimenzuje se všechno.
Nevěřím tomu, že někdo počítá třeba šroubky držící ventilátor klimatizace a další "podřadné" věci z hlediska pevnosti vozu. Samozřejmě, že nosné šrouby se spočítají, ale předpokládám, že k tomu nepoužívají několik analýz. Navíc si to otypují a stejný typ používají třeba u několika modelů několik let. Nechce se mi věřit tomu, že šroubky držící plastový kryt nárazníku někdo pro každý model znovu počítá. To, co polyká peníze je vývoj auta samotného, hlava motoru a další, určitě ne výpočet šroubů.
A pokud je automobilka opravdu chudák, co dostane několik %, z toho musí zaplatit výrobní náklady, tak je někde chyba.
a v čem je jako problém? když vezmu že automobilka škoda měla tržby v roce 2005 320miliard a zisk 18,5miliard.. tak je to třeba těch 6%
je potřeba vědět co je zisk.. mě by stačilo z toho obratu klidně 0,1%
je potřeba vědět co je zisk.. mě by stačilo z toho obratu klidně 0,1%
věčný rýpal,který musí mít poslední slovo, odpůrce low-cost zařízení končících v naprosté většině případů v hromadě šrotu
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
uživatelé hýbátek, kteří mají z mých příspěvků celoživotní trauma nechť si mé příspěvky VYPNOU
Ach jo pane bože, o jakých stovkách procent to mluvíš ? Co je 100 procent ses měl naučit na základce. RaS má pravdu a jinak značkové prodejce bych neoznačoval překupníky. Výrobce jim stanoví za jakých podmínek mohou jejich vozy prodávat!Andy V píše:Problém je v tom, že automobilka dostane 6%. Kde je zbytek z těch stovek %? To je nefér, když překupník dostane víc než výrobce ne?
Krása pomíjí, blbost je věčná
prodejní cena auta je konkurencí a snahou točit trh silně tlačena dolů, tedy procenta za prodej nového auta má automobilka i prodejci aut nízké - no a tak to společně nahání na ceně náhradních dílů.
obdobně funguje spousta položek trhu.
obdobně funguje spousta položek trhu.
Víťa - BF20 - upraveno na CNC + Mach3 + SS, soustruh CJM250, MK3 Průša, ostřička nástrojů