Driver HY-DIV268N-5A - Shorely diody
Možná to je jenom překlep, ale škrtáním DIR o +3.3V by motor krokovat neměl. Škrtáním o STEP ano.
Čím ty optrony budíš? To máš na Arduino Due nějaký shield s oddělovači, nebo to tam posíláš přímo z procesoru?
Obrázek by asi napověděl.
A určitě napiš ten typ optronu. To, že přestali používat běžné 6n137 a přešli na nějaké 6-pinové je docela zásadní. Nemusí to být nutně špatně (dělají se rychlé i 6-pin optrony, třeba H11L1), ale spíš čekám nějakou čertovinu, třeba 4n25 nebo něco podobného s buzenou bází.
Jinak díky za zmínku o GRBL pro ArduinoDue od bronka999. Nevěděl jsem, že existuje. A to je bronek členem téhle konference, a nepochlubil se.
Čím ty optrony budíš? To máš na Arduino Due nějaký shield s oddělovači, nebo to tam posíláš přímo z procesoru?
Obrázek by asi napověděl.
A určitě napiš ten typ optronu. To, že přestali používat běžné 6n137 a přešli na nějaké 6-pinové je docela zásadní. Nemusí to být nutně špatně (dělají se rychlé i 6-pin optrony, třeba H11L1), ale spíš čekám nějakou čertovinu, třeba 4n25 nebo něco podobného s buzenou bází.
Jinak díky za zmínku o GRBL pro ArduinoDue od bronka999. Nevěděl jsem, že existuje. A to je bronek členem téhle konference, a nepochlubil se.
omlouvám se, byl to překlep, škrkal jsem STEP.
zatím to testuji na stole, takže to mám na přímo z due (procesoru).
propojený to mám tak, že mám společnou zem.
pin24 STEP
pin23 DIR
pin26 ENABLE
A motory mám zapojené paralelně.
Jaké jsou tam optrony napíšu zítra, mám to v práci. I to nafotím, jak to mám zapojené.
Bronek se pochlubil je tady na to i vlákno, ale už je to dlouho co se to tu řešilo:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=45&t=16362" onclick="window.open(this.href);return false;
https://github.com/bronek999/grbl" onclick="window.open(this.href);return false;
Přiznám se, zatím se mi to nepodařilo do due nakompilovat, ale moc jsem se zatím nesnažil.
Ještě doplním, že to zatím testuji s firmware Marlin pro DUE, kvůli jednodušší kompilaci. A motory mám zapojené paralelně.
zatím to testuji na stole, takže to mám na přímo z due (procesoru).
propojený to mám tak, že mám společnou zem.
pin24 STEP
pin23 DIR
pin26 ENABLE
A motory mám zapojené paralelně.
Jaké jsou tam optrony napíšu zítra, mám to v práci. I to nafotím, jak to mám zapojené.
Bronek se pochlubil je tady na to i vlákno, ale už je to dlouho co se to tu řešilo:
http://www.c-n-c.cz/viewtopic.php?f=45&t=16362" onclick="window.open(this.href);return false;
https://github.com/bronek999/grbl" onclick="window.open(this.href);return false;
Přiznám se, zatím se mi to nepodařilo do due nakompilovat, ale moc jsem se zatím nesnažil.
Ještě doplním, že to zatím testuji s firmware Marlin pro DUE, kvůli jednodušší kompilaci. A motory mám zapojené paralelně.
Naposledy upravil(a) EPES-123 dne 19. 6. 2017, 8:49, celkem upraveno 1 x.
Ahojte.
Mám strašné zlé skúsenosti s týmito drivermi. Do teraz mi zhoreli dokopy 6 kusov. nazačiatku som kupil 3 kusy od Bazosu, fungovalo dobré. doobjednal som ďalšie dve z ebay. používam 4 osi, 5. v rezerve. Postupne mi zhoreli 3 kusy, niektoré má zhorený koncový odpor, niektorý má až zhorené nohy na TB6600. Doobjednal som ďalšie 3 z ebay, stáli spolu 33€. Pre istotu som pridal malý ventilator cez otvor na plastovom obále pre chladenie priamo do dosky, namontoval som všetky, frézoval som dobré 3 krát, každé frézovanie trvalo cc 6 hodín. všetko bolo ok. včera som zapol frézku a zistil som že 3 drivery vôbez nereaguje. z toho jeden je na Z-os, kde najmenej pracovalo, X-Y osi sú v poriadku. zaujimavé, že 5. driver , ktorý vôbez nie je zapojený na prúd tiež nefunguje. prehodil som motor pre kontrolu, všetky 3 sú v prdeli. Zapojené na zdroj 24v spínaný zdroj.
Musím kupovať niečo lepšie, tie drivery akuraz na hobby hranie, asi tie CC8060 od CAUCAU bratislavy, stoji 69€ bez dane.
Mám strašné zlé skúsenosti s týmito drivermi. Do teraz mi zhoreli dokopy 6 kusov. nazačiatku som kupil 3 kusy od Bazosu, fungovalo dobré. doobjednal som ďalšie dve z ebay. používam 4 osi, 5. v rezerve. Postupne mi zhoreli 3 kusy, niektoré má zhorený koncový odpor, niektorý má až zhorené nohy na TB6600. Doobjednal som ďalšie 3 z ebay, stáli spolu 33€. Pre istotu som pridal malý ventilator cez otvor na plastovom obále pre chladenie priamo do dosky, namontoval som všetky, frézoval som dobré 3 krát, každé frézovanie trvalo cc 6 hodín. všetko bolo ok. včera som zapol frézku a zistil som že 3 drivery vôbez nereaguje. z toho jeden je na Z-os, kde najmenej pracovalo, X-Y osi sú v poriadku. zaujimavé, že 5. driver , ktorý vôbez nie je zapojený na prúd tiež nefunguje. prehodil som motor pre kontrolu, všetky 3 sú v prdeli. Zapojené na zdroj 24v spínaný zdroj.
Musím kupovať niečo lepšie, tie drivery akuraz na hobby hranie, asi tie CC8060 od CAUCAU bratislavy, stoji 69€ bez dane.
Rezistor, hodnotu si najdi podle barevného kodu, nebo si změř ohmetrem ten vedle, vypadá že je identický. Pokud nezkresluje fotka a ty proužky jsou červené, bude to 0,22 ohmů a 1% tolerancí, skutečný rozměr neodhadnu, ale bude to výkonově asi kolem 1w
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Ano, jsou tam odpory 0.22R. Správně se to jmenuje "rezistor", ale hodně se používá nesprávné slangové označení "odpor"
Jen výkonově budou výš, nejmíň tak 2W (pouzdro 0411) nebo ještě trochu víc.
V těch driverech je celkem dost místa. Tak bych tam dal co největší, jaký se tam vejde. Klidně i nějaký 5W. Jestli to budeš kupovat v kamenné prodejně, tak si vezmi tu desku sebou a přiměř si to na místě.
Ten driver umí proudy do 5A. Tak čistě teoreticky by se mohlo stát, že na tom odporu bude ztráta až kolem 5W. V praxi bude menší, protože asi nepoužíváš maximální proud driveru a navíc tam ten proud neteče furt. Ale třeba při špatném nastavení snižování proudu stojící osy by nebylo vyloučené ani těch 5W. Nakonec když ti to shořelo, tak tam toho asi teče celkem dost.
Až ho tam budeš pak letovat, tak ho dej kousek nad desku. Aby se chladil ze všech stran a zbytečně nevyhříval ten tišťák.
Jen výkonově budou výš, nejmíň tak 2W (pouzdro 0411) nebo ještě trochu víc.
V těch driverech je celkem dost místa. Tak bych tam dal co největší, jaký se tam vejde. Klidně i nějaký 5W. Jestli to budeš kupovat v kamenné prodejně, tak si vezmi tu desku sebou a přiměř si to na místě.
Ten driver umí proudy do 5A. Tak čistě teoreticky by se mohlo stát, že na tom odporu bude ztráta až kolem 5W. V praxi bude menší, protože asi nepoužíváš maximální proud driveru a navíc tam ten proud neteče furt. Ale třeba při špatném nastavení snižování proudu stojící osy by nebylo vyloučené ani těch 5W. Nakonec když ti to shořelo, tak tam toho asi teče celkem dost.
Až ho tam budeš pak letovat, tak ho dej kousek nad desku. Aby se chladil ze všech stran a zbytečně nevyhříval ten tišťák.
Hezký výklad, díky. Zkusím to vzít s sebou do prodejny a uvidím co doporučí.
No správně, ale to už jsem ti já i Mex napsali Výkon v proužkách nehledej, není tam, platí, čím fyzicky větší, tím může mít větší výkonovou ztrátu Třeba jako tohle stowatový hovádko
Na hobíka to asi jde...
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
SM16A, FN20, 3E710B, CDC7-2, HO02, CO2laser, Fiber a tak
Takže pokud tam naletuju toto https://www.svetsoucastek.cz/rezistor-r ... gJGvPD_BwE , mělo by to fungovat?