Za svou padesátiletou praxi převážně ve Škodovce jsem se s vycpáváním při broušení nesetkal (na soustruhu ano),
ale na nějakém kolovrátku to určitě může být přinosem. Možná by ale stačilo přibržďování vřetene.
Zaslepení drážky pro pero při broušení hřídele
......to samé tvrzení - a to je vyplňovat nebo nevyplňovat?radu78 píše:Když jsme u těch citací tak to samé tvrzení o výplni - Broušení kovů M.S. Lebeděv str. 35 - 36 r. 1952 a redaktorem byl ..... Bohumil Dobrovolný
Obvykle se dějí věci obvyklé. Méně často se dějí věci neobvyklé a zcela vyjímečně se dějí věci vyjímečné...
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Masturn 40 CNC, Hermle UWF1200H CNC a pár klasik
http://www.radialengine.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autopejsek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Vyplňovat. - "Brousíme-li hřídelíky s klínkovými drážkami,když proti kotouči stojí klínová drážka (obr.25),tlak brusného kotouče na součást se mění,odtlačování součásti se zmenšuje, okraje drážky se deformují a správný tvar součásti se porušuje. Mimo to klínová drážka může překážet, když se nastavuje luneta. Proto je nutno do klínových drážek před broušením vložit kovové nebo dřevěné klínky." Tolik soudruh Lebeděv , vliv posuvu ,tuhosti stroje nezmiňuje.
Při produkčním broušení, nepoužiju hračku typu BN102 - mám pořádnou brusku, velký kotouč a brousím nějakým superabrazivem (třeba CBN) - pak doba vyjiskření je proti době nutné pro zamatlání drážky zcela zanedbatelná.tumlik píše:2,5 stovky ovalitu na průměru 40mm ti neudělá ani hodně vydrbanej soustruh tu brusku bych chtěl vidět, předpokládám bez masivního chlazení
... ta citace z toho dobrovolného str. 112 byla míněna podle mě na produkční broušení kdy musel třeba udělat do hodiny dvacet ks a neměl čas třeba minutu to vyjiskřovat, takovou ovalitu ti to nemůže udělat, brousil bych hrubovačku všechny kusy na 40,02 nebo 40,01 a pak dojiskřoval na těch 40,00 po orovnání kotouče, tam už není na tu součástku tak velký tlak zvlášť s naostřeným kotoučem a při masivním chlazení
ale jestli je to pro NASA, tak bych na dno dal dvě matky a zalil dentacrylem
U malých dílců (třeba průměr 20) i s klasikou elektritem na tuhým dílci, na slušné brusce, zapichovacím způsobem, bych vyjiskření viděl tak do 5sec.
Za 5 sec ten dentakryl ani neotevřeš.
Nepamatuji si, že bych někdy potřeboval drážku pro pero zadělávat, nebo, že bych to někdy někde viděl dělat.
Možná ty součásti s klínovou drážkou, s. Lebeděv nebrousil na BN102, ale pro změnu na 3M642radu78 píše:Vyplňovat. - "Brousíme-li hřídelíky s klínkovými drážkami,když proti kotouči stojí klínová drážka (obr.25),tlak brusného kotouče na součást se mění,odtlačování součásti se zmenšuje, okraje drážky se deformují a správný tvar součásti se porušuje. Mimo to klínová drážka může překážet, když se nastavuje luneta. Proto je nutno do klínových drážek před broušením vložit kovové nebo dřevěné klínky." Tolik soudruh Lebeděv , vliv posuvu ,tuhosti stroje nezmiňuje.
ona ta 3m je sice docela těžká cca 1600kg podobná hmotnost jak u 1u , ale to jaksi nestačí...
u té mojí 3M musím dát vyvážit elektromotor vřetene a největší prasečina je ta hliníková vrtulka na tom motoru to je jak z kombajnu ..nepravidelný odlitek nemalé váhy...
myslím si že to bylo v literatuře zmiňováno z toho důvodu, aby se dosáhlo rozumného povrchu a kruhovitosti u starších strojů, které mají větší opotřebení
u té mojí 3M musím dát vyvážit elektromotor vřetene a největší prasečina je ta hliníková vrtulka na tom motoru to je jak z kombajnu ..nepravidelný odlitek nemalé váhy...
myslím si že to bylo v literatuře zmiňováno z toho důvodu, aby se dosáhlo rozumného povrchu a kruhovitosti u starších strojů, které mají větší opotřebení
Gdyž sa chce, tak ide fšecko...