Honovacka RHC-370
ne ,nejdřív se projede díra vyvrtávačkou (obvykle 0,2-0,25 podle odstupňování výbrusových pístů) a pak pár setinek se projede honovačkou.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak ono s těma motorkama je to trochu složitější.
U motorek s vložkou (ČSSR) jsou výbrusový písty po 25 stovkách. Válce se brousí na brusce na kulato (díry). Většinou se to už ani nehonovalo.
Jsou různý třídy pístů viz označení třeba B. Šipka na pístu je k výfuku. Dneska udělají jaký píst chceš - třeba Wiseco, Vertex atd.
Při potřebě lepsiho předávání tepla se litinové vložky poměďovaly. Třeba to měla Faltova tovární ČZ 980.5.
U nikasil válců je to složitější v tom, že se nejdřív musí obrousit původní vrstva. Jen tak pro zajímavost s tím přišla ČZ Strakonice - vrstva Nikazet. Tvrdochrom se moc neosvědčil, loupal se. Poté se musí vyvarit, pokud je potřeba ulamané kusy kanálu atd. Pak se nanese nikasil a honuje se podle rozměru pístu. Třeba pán Štěrba ve Strakonicích to dělá ručně. Úhlová převodovka na tom lapovaci trn a jezdíš tam a zpět...
U motorek s vložkou (ČSSR) jsou výbrusový písty po 25 stovkách. Válce se brousí na brusce na kulato (díry). Většinou se to už ani nehonovalo.
Jsou různý třídy pístů viz označení třeba B. Šipka na pístu je k výfuku. Dneska udělají jaký píst chceš - třeba Wiseco, Vertex atd.
Při potřebě lepsiho předávání tepla se litinové vložky poměďovaly. Třeba to měla Faltova tovární ČZ 980.5.
U nikasil válců je to složitější v tom, že se nejdřív musí obrousit původní vrstva. Jen tak pro zajímavost s tím přišla ČZ Strakonice - vrstva Nikazet. Tvrdochrom se moc neosvědčil, loupal se. Poté se musí vyvarit, pokud je potřeba ulamané kusy kanálu atd. Pak se nanese nikasil a honuje se podle rozměru pístu. Třeba pán Štěrba ve Strakonicích to dělá ručně. Úhlová převodovka na tom lapovaci trn a jezdíš tam a zpět...
No jo ,to ještě můžeme zabrousit do NASCAR ,tvrdochromu s dispergovaným grfitem snižování vnitřního pnutí atd.(to je co teď řeším ) protože podstatně lepší než běžný kovaný písty je materiál od R.....t.... s 30-40%křemíku což se jezdí i v F1 a podobných hračkách, tak zjistíš že nikasil je ten měkejš a pro výkon a vydrž musíš jít jinam ,a viagra nepomůže
Naposledy upravil(a) fmodel dne 7. 4. 2019, 1:51, celkem upraveno 2 x.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo jako vedlejší produkt ,to bylo hlavně proto abys slícoval okna ve vložce a ve válci ,postup přebrousit vložku abys jí opatrně suvně dostal do válce ,pak dobrousit kanály a vložku (ještě teď mě při vzpomínce bolej ruce) po slícování a načasování pomědit vložku ,přečistit vložku ,ohřát válec vsunout vložku až do zámku a pak teprv vyvrtat a honovat.
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Snad najdu někde v počítači tovární výrobní dokumentaci na ČZ 250/978...
Podle té do bylo pro lepší přestup tepla z litiny to hliníku. Vím, že vložky byly tvrdé 300 HB... Písty z Metazu.
Jinak jsem těch válců taky pár udělal ... Vím, že jsem treba posouval na 513ce horní hranu kanálu. Asi o milimetr a počítal jsem kolena na výfuku .
Podle té do bylo pro lepší přestup tepla z litiny to hliníku. Vím, že vložky byly tvrdé 300 HB... Písty z Metazu.
Jinak jsem těch válců taky pár udělal ... Vím, že jsem treba posouval na 513ce horní hranu kanálu. Asi o milimetr a počítal jsem kolena na výfuku .
Tak ono je to u těch závodních motorů celkem jednoduchý ,přefuky 127-131° tam se nedá nic lepšího vymyslet ,pokud chceš silnicí aby to šlo v rezonanci jak má tak výfuk 180 je minimum dostaneš se až na 200+ ale záleží jestli máš přívěru a nějakou rozumnou křivku v zapalování atd . sání je taky jasný u šoupátkovejch motorů a u symetráků no a tak zvaný klapkáče (jazýčkové ventily) to je duchařina tak že nevíš kdy otvírá a zavírá
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Přece se nemohlo napsat ,,neumíme odlejt válec a vyfrézovat vložku tak aby se do toho nemuselo šáhnout " samozřejmě ten přestup tepla tam o něco lepší je .
http://www.rm-reznicek.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Klapky jsem taky dodělával. Dvě díry do pístu - je tam přepážka kvůli kroužkům. Pak jsem to potunil podle CR250 a ze sacího kanálu rovnou do přepouštěcích. Jen jsem tam dával ještě jinej karbec 38 mm. Aby to trochu jelo.
Hodnoty si už nepamatuju. Už se v tom pár let nehrabu.
Hodnoty si už nepamatuju. Už se v tom pár let nehrabu.