Drivery (moduly) TMC2xxx
Ahoj,
Např. https://github.com/bigtreetech/BIGTREET ... manual.pdf
Provozujete někdo dlouhodoběji při proudu 1.2A/fázi na vyšším napětí, než 24V (uvažuji o 32V)?
Když jsem udělal podobný pokus s DRV8825, nedopadlo to vůbec dobře, ale doba pokročila..
Dík, T.
Např. https://github.com/bigtreetech/BIGTREET ... manual.pdf
Provozujete někdo dlouhodoběji při proudu 1.2A/fázi na vyšším napětí, než 24V (uvažuji o 32V)?
Když jsem udělal podobný pokus s DRV8825, nedopadlo to vůbec dobře, ale doba pokročila..
Dík, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Další věc, na kterou jsem se chtěl zeptat, je StallGuard - jestli je to schopno detekovat ztrátu kroku a poslat tuto informaci na nějaký pin. To by bylo hodně zajímavé.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Díky. Chvíli jsem hledal, diagnostika z TMC čipu je vyvedena na ty tři neosazené piny do trojúhelníku, které se nikdo neobtěžuje popsat
Více info https://medium.com/@damien.martin.guill ... ec4abfdfd1 a https://community.ultimaker.com/topic/1 ... ent=142956 (vč. StallGuard dema na začátku threadu)
Více info https://medium.com/@damien.martin.guill ... ec4abfdfd1 a https://community.ultimaker.com/topic/1 ... ent=142956 (vč. StallGuard dema na začátku threadu)
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
- OompaLoompa
- Příspěvky: 459
- Registrován: 28. 6. 2017, 1:45
- Bydliště: Západný Slovakistan
No neviem odkial si čerpal rozumy doposial, ale priamo na stránkach výrobcu (Trinamic) máš dostupné všetko info, včetne pomerne solídnych "datašitov"
https://www.trinamic.com/products/integrated-circuits/
https://www.trinamic.com/products/integ ... s/tmc2130/
https://www.trinamic.com/products/integ ... mc2208-la/
TMC2130 → 46V
TMC2208 → 36V
atd.
Je to rozhodne "iný level" ako klasické DRV8825 a pod.
https://www.trinamic.com/products/integrated-circuits/
https://www.trinamic.com/products/integ ... s/tmc2130/
https://www.trinamic.com/products/integ ... mc2208-la/
TMC2130 → 46V
TMC2208 → 36V
atd.
Je to rozhodne "iný level" ako klasické DRV8825 a pod.
Já se ale ptám na moduly s těmito čipy, nikoliv na čipy samotné. DS čipů jsem samozřejmě začal, jenže co platí pro čip, nemusí platit pro modul.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Tak se podívej na jaké napětí jsou na nich osazené kondenzátory a pokud jsou v pohodě, tak vyřeš chlazení (bude tam skoro 5W ztráta a to ten dodávaný minichladičíček nedá) a pusť to. Stojí to pár korun.
SABLE-2015
U nepopsaných SMD kondenzátorů se dá určit, na jaké jsou napětí? Jinak pustit nemám co, zatím zvažuji nákup (pravděpodobně BIGTREETECH-TMC2130).
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Pokud chces jit do modernejsich driveru, doporucuji tohle preskocit a pouzit nejnovejsi generaci driveru jako TMC5160.
Maji sirsi moznosti nastaveni, napajeni az 60V a muzes pouzit kvalitni externi mosfety s vetsim proudem a lepsimi parametry ktere netopi.
Co se tyka StallGuardu, pry to nefunguje s prilis nizkymi nebo vysokymi otackami, takze jsem se jeste nedostal k laborovani s timto. U tech novejsich driveru si muzes nakonfigurovat co na ktery vystup chces poslat, takze to v manualu k driveru nebude. Ke spravne fukcnosti StallGuardu si musis zkusmo nastavit par parametru typu citlivost, filtry apod, prip. pouzit autotuning. Hodnotu stavu zatizeni motoru (respektive back EMF) muzes vycist primo po seriove lince, stejne jako ty alarmove stavy, na to neni potreba zadne dalsi draty.
Maji sirsi moznosti nastaveni, napajeni az 60V a muzes pouzit kvalitni externi mosfety s vetsim proudem a lepsimi parametry ktere netopi.
Co se tyka StallGuardu, pry to nefunguje s prilis nizkymi nebo vysokymi otackami, takze jsem se jeste nedostal k laborovani s timto. U tech novejsich driveru si muzes nakonfigurovat co na ktery vystup chces poslat, takze to v manualu k driveru nebude. Ke spravne fukcnosti StallGuardu si musis zkusmo nastavit par parametru typu citlivost, filtry apod, prip. pouzit autotuning. Hodnotu stavu zatizeni motoru (respektive back EMF) muzes vycist primo po seriove lince, stejne jako ty alarmove stavy, na to neni potreba zadne dalsi draty.
Díky za tip, ale to už je nad moje současné výrobní možnosti, které momentálně o moc nepřesahují nákup a prodrátování těchto modulků. Navíc je to pro malý stroj, který jezdí na malých 0.24Nm motorech a je řízený přes LPT. Lákal mne na tom ten tichý provoz, StallGuard estop (to by byla bomba, pokud by to fungovalo, viz níže) a že bych si uvolnil stávající driver pro něco jiného. Vše ve fázi úvah.
Nějaký popis tam k těm pinům být mohl, Vref, DIAG0, DIAG1 by bohatě stačilo.t256 píše: ↑16. 4. 2020, 4:45 Co se tyka StallGuardu, pry to nefunguje s prilis nizkymi nebo vysokymi otackami, takze jsem se jeste nedostal k laborovani s timto. U tech novejsich driveru si muzes nakonfigurovat co na ktery vystup chces poslat, takze to v manualu k driveru nebude. Ke spravne fukcnosti StallGuardu si musis zkusmo nastavit par parametru typu citlivost, filtry apod, prip. pouzit autotuning. Hodnotu stavu zatizeni motoru (respektive back EMF) muzes vycist primo po seriove lince, stejne jako ty alarmove stavy, na to neni potreba zadne dalsi draty.
Ad StallGuard - modelová situace, kterou bych tím rád pokryl. Můj strojek jezdí velice spolehlivě, opravdu nekecám, co jsem ho odladil, našel si maxima rychlostí a akcelerací a v nich se pohyboval, roky jsem kroky neztrácel Ale pak jsem pořídil nové vřeteno, o dost těžší a na vyšších RPM, než doposud, a nastávaly stavy, které jsem neměl vychytané. A při jednom celkem jednoduchém úkonu (frézování otvorů do plastové krabičky) mi v jednom okamžiku asi kvůli nějaké rezonanci nevyjelo Zko (akcelerovalo po rampě a v jedné chvíli to nezvládlo další krok a zaseklo se to) a v následující operaci jsem tím pádem sjel o 2cm níž a "frézoval" upínací maticí (stihlo to "jen" zaplungovat, pak jsem konečně trefil estop ). Pokud by to při té rampě poznalo, že je to zaseklé a hodilo to ESTOP, nic by se nestalo. To by mi úplně stačilo (pokrýt rozjezd a možná brždění). Pokud to jede, ať už pomalu nebo rychle, je to myslím celkem v suchu.
Informaci potřebuji jako logický signál, který přes nějaký logický součet pošlu ze všech driverů (a ESTOP tlačítka) na estop řídícího systému.
Zvládl by toto odladěný StallGuard?
Díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Hmm, tak to je luxusní! Zadal jsem parametry svých motůrků (1.4A / 1.7V, s 1.2A jsem kecal), optimisticky 70°C maximum (dal bych to na pořádný chladič s větrákem, tak snad proboha..) a vychází to 5.7W. 0.7W se dá ubrat externím zdrojem VCC, ale do toho bych se asi nepouštěl (moduly to možná ani neumožňují, nezkoumal jsem). 0.15W na Rsense odporech by asi prošlo, teď ještě na kolik jsou tam ty kondíky, bohužel by klidně mohly být na 25V
Díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino
Jestli to jsou ty stejne drivery jako pouziva Prusa na Mk3, jako ze asi jo, tak ty tu detekci narazu zvladnou levou zadni. Kdysi jsem vyvijel ciste softwarove reseni mimo driver, v nadrazene smycce a i takove reseni by ti vyhovelo. Ten ukol ''zastavit vcas'' je relativne snadny, slozite je spolehlive a opakovatelne urcit polohu hardstopu.
TOS S28, DIY CNC, Holzmann ZS-40HS, Prusa Mk3s+MMU2s, Bambu X1C Combo
Tak paráda!
Jak to vypadalo, prosím?
Jasně, to bych při mých jůskejsech asi ani nevyužil.
Díky, T.
mimooborová naplavenina • kolowratský zázrak™ • NPS • GCU • HirthCalc • ncDP.ino