Přeprava soustruhu, jak se ten stroj jmenuje
Ne, řeč byla o tom, že policajti serou na to, aby něco vážili, a já ti vysvětluju, jak se věci mají, proč tě za 35 let v osobáku nikdo nevážil, abych ti trochu rozšířil obzor. Nic víc. Já nekážu nic, pro mě za mě ať si každej dělá co chce, jen uvádím věci na pravou míru.
Protože mám mimo jiné podval i náklaďák, tak se o tuhle problematiku zajímám a pár let taky jezdím s nákladama a nemám problém s tím hmotnosti dodržovat, na malej podval nic těžšího neberu, ne proto že to říká papír, ale proto, že gumy stojej 10 tis, brzdový obložení 6 tis, a diferak s varilocem v zadní nápravě mýho auta 25k.
V lomu se dá říct klukovi že potřebuješ hodit 6tun do korby, jinak se budeš zbytečně vracet a je to. A když je potřeba dovýzt těžkej soustruh tak se na to vezme velký auto a hotovo.
Protože mám mimo jiné podval i náklaďák, tak se o tuhle problematiku zajímám a pár let taky jezdím s nákladama a nemám problém s tím hmotnosti dodržovat, na malej podval nic těžšího neberu, ne proto že to říká papír, ale proto, že gumy stojej 10 tis, brzdový obložení 6 tis, a diferak s varilocem v zadní nápravě mýho auta 25k.
V lomu se dá říct klukovi že potřebuješ hodit 6tun do korby, jinak se budeš zbytečně vracet a je to. A když je potřeba dovýzt těžkej soustruh tak se na to vezme velký auto a hotovo.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
ono neni bohuzel ak cernobily, ten sofer nema sanci zjistit, ze je pretizenej, i kdyby to zjistil, co pak? vrati se do fabriky a necha 3 palety slozit?, ona i paleta cihel vazi ruzne, podle toho, jak moc je vyjety usti a pak ti nabyde hmotnost na paletu, na auto, jenze vydrb je v tom, ze hmotnost palety/cihly se urcuje dle vyrobni specifikace, cihla ma vazit tolik X ks na palete X palet na aute, papirove to sedi a na vaze ses v riti, a ted kdo za to muze?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
Na tohle zákon pamatuje, pokud prokázeš třeba na dodáku že ti naložily 20 tun železa na návěs, a máš tam na váze 23t, doložíš dodák, na výjezdu s fabriky není váha, tak jde odpovědnost za tím kdo tě naložil.
V lomu je třeba váha a máš papír, takže to jde za řidičem, ale třeba ty cihle mají hmotnost na dodáku.
Samozřejmě nemůžeš mít hmotnost max 20 tun a na dodáku mít těch 23..
Kdysi jsem k tomu četl i rozhodnutí soudu, musel bych hledat.
V lomu je třeba váha a máš papír, takže to jde za řidičem, ale třeba ty cihle mají hmotnost na dodáku.
Samozřejmě nemůžeš mít hmotnost max 20 tun a na dodáku mít těch 23..
Kdysi jsem k tomu četl i rozhodnutí soudu, musel bych hledat.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne 28. 10. 2019, 6:45, celkem upraveno 1 x.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
konkretne u tech cihel to vim, ze na dodaku je technologicka hmotnost, v realu to je az o 15% navrch, nekdy staci i kdyz na ne zaprsi
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
to sú rôzne okolnosti, ktoré vodič často nevie ovplyvniť.
horšie je, ak má auto s nosnosťou 20ton a on dostane dopyt na prepravu 25 a vezme to.
a to sa deje pravidelne.
o poľnohospodárskych prepravách na jumbo návesoch ani nehovorím. bežne sa robí TP na jednu hmotnosť a nápravy sa objednajú na dvojnásobok.
horšie je, ak má auto s nosnosťou 20ton a on dostane dopyt na prepravu 25 a vezme to.
a to sa deje pravidelne.
o poľnohospodárskych prepravách na jumbo návesoch ani nehovorím. bežne sa robí TP na jednu hmotnosť a nápravy sa objednajú na dvojnásobok.
zákon č. 13/1997, §43 odst.5
(5) S výjimkou překročení největších povolených rozměrů vozidel a jízdních souprav není řidič vozidla odpovědný za přestupek podle § 42a odst. 4 písm. c), pokud prokáže, že odesílatel nebo provozovatel vozidla mu vydal k přepravované zásilce doklad, v němž uvedl nižší hmotnost zásilky, než je její skutečná hmotnost, a při převzetí zásilky nemohl provést kontrolu hmotnosti zásilky. Řidič není dále odpovědný za přestupek podle § 42a odst. 4 písm. c), pokud bylo při kontrolním vážení zjištěno pouze nedodržení hodnot pro rozložení hmotnosti na nápravy, skupiny náprav, kola nebo skupiny kol stanovených zákonem o silničním provozu a řidič prokázal, že byl přepravován pouze sypký materiál, jehož pohybu během přepravy nemohl bez nepřiměřených opatření zabránit.
§42a odst. 4 písm. c) řídí vozidlo nebo jízdní soupravu, u nichž bylo kontrolním vážením zjištěno nedodržení hodnot nebo podmínek stanovených zákonem o silničním provozu.
__________________________________
"Vzhledem k tomu, že zásilku (náklad) zpravidla přebírá řidič a povinností odesílatele je vydat přepravní doklad s uvedením hmotnosti zásilky, měl by být řidič informován o hmotnosti přepravovaného nákladu, protože zákon striktně vyžaduje, že odesílatel nesmí v dokladech, které vydal k přepravované zásilce, uvést nižší hmotnost zásilky, než je její skutečná hmotnost. Jestliže by odesílatel uvedl řidiče (dopravce) v omyl, veškeré sankce jsou při projednávání přestupku přičítány k tíži odesílatele. "
no a ještě sankce a máme to komlet
Překročení největších povolených hmotností je porušením povinností nejen řidiče, ale i provozovatele vozidla (jedná se o správní delikt), za který je možné uložit pokutu až do výše 500 000 Kč. V případě provedeného kontrolního vážení se ve správním řízení ukládá, po odečtení toleranční srážky 3 %, pokuta 9 000 Kč za každou započatou tunu, a není-li překročena největší povolená hmotnost o více než 500 kg, činí výměra pokuty 5 000 Kč. Dopravci lze uložit kauci podle ustanovení § 43a odst. 1 písm. b) (celní správa) nebo podle ustanovení § 43a odst. 2 písm. b) (Policie ČR) zákona o pozemních komunikacích až do výše 50 000 Kč. Kauce se zpravidla vybírá cestou řidiče, který dopravce zastupuje.
TOS H 63, Strigon GH 560, KFD 250, Berco HON 200, Stanko 16K20, TOS 4C, ZMM NK 203, FUS SMC-8B
no, mas pravdu, dle zakona, paraxe je ovsem takova, ze jako sofer dostanes flastr a vyrid si to s tim, kdo te nalozil, papir s jinou hmotnosti nikoho nezajima, nebo muzes uvest priklad, kde byla potrestana firma za prelozeni auta?
"do řiti se řítíme, ani o tom nevíme.."
pokud budete někdo potřebovat přepravit v rámci ČR nějaké "heblo", tak se ozvěte:
http://www.solocargo.cz
http://www.solocargo.cz
jinak k problematice hmotnosti nákladu: ono toho je víc na čem tě může policajt "udělat" viz. rozložení na nápravy, způsob uchycení (zakurtování) nákladu, povaha nákladu vzhledem k druhu vozidla (bočnice) atd atd. Pak už je to jen o odvaze pokud s tím pojedeš do DE, tak to může být pro šoféra likvidační. Šofér může za to vždy když nastane problém... špatný doklad z nakládky může být max.polehčující okolnost ve správním nebo soudním řízení. Dobré je si ohlídat výši pojištění tzv."Pojištění odpovědnosti silničního dopravce" k tomu je potřeba vypsat CMR i pro vnitro jinak pojišťovna proplatí jen cenu za kg v případě škodné události.
Cash Rules Everything Around Me
C.R.E.A.M
C.R.E.A.M
Mě nějaká firma v roce 2013 vezla (telefonická dohoda - vytěžovák) starý soustruh MYFord a ráno kolem 6hod. mi jej nějaký "dredař" upustil na silnici .... ulámaly se kryty atd.
Ještě dnes si pamatuji .... to je dobrý já to spustím dolů (držel soustruh kurtou za jednu nohu - samo že to sjelo do strany mezi fošny a bác.
Tady to je ..... nezlobte se a nashle .....prostě dredař - dnes se už směji.
No tehdy jsem byl nasranej jak ..... ale pak mi to někdo v Praze svařil a vše pak včetně repase dopadlo dobře.
Ještě dnes si pamatuji .... to je dobrý já to spustím dolů (držel soustruh kurtou za jednu nohu - samo že to sjelo do strany mezi fošny a bác.
Tady to je ..... nezlobte se a nashle .....prostě dredař - dnes se už směji.
No tehdy jsem byl nasranej jak ..... ale pak mi to někdo v Praze svařil a vše pak včetně repase dopadlo dobře.