mohl by jsi ještě napsat jestli používáš nějaký brzdný rezistor? Jak to máš celkově s bržděním vřetene.....Monteg píše:Není za co od toho je fórum
Já měl právě problém s plochým řemenem neustále klouzal
A potom schánět někde jiny kdo ho slepí atd.
Cesta klínové řemeny které mají na každém rohu se my zdála schudnější.
SV 18 RA + frekvenční měnič
mohl by mi někdo objastnit mé mezery ve vědomostech co se týče řízení frekvenčních měničů.
Na internetu jsem se dočetl, že jsou dva různé způsoby, kterými dokáže měnič ovládat elektromotor a to skalární a vektorový. Skalární systém je starší systém, vektorý je novější a podle toho co jsem se dočetl tak i lepší. Je to mu opravdu tak? Využiji ty lepší vlastnosti u řízení otáček vřetene v mém případě nebo jste klidně volili i ten sklarní systém?
Díky za názory
Na internetu jsem se dočetl, že jsou dva různé způsoby, kterými dokáže měnič ovládat elektromotor a to skalární a vektorový. Skalární systém je starší systém, vektorý je novější a podle toho co jsem se dočetl tak i lepší. Je to mu opravdu tak? Využiji ty lepší vlastnosti u řízení otáček vřetene v mém případě nebo jste klidně volili i ten sklarní systém?
Díky za názory
Já mám tento typ
http://www.konzult.cz/rada-cv-0-4-55-kw ... m-rizenim/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ono to umí i do 1s ale to už se my zdálo moc na fofr
Čas zastavení se trochu prodlouží ale je to 3s určitě
http://www.konzult.cz/rada-cv-0-4-55-kw ... m-rizenim/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ono to umí i do 1s ale to už se my zdálo moc na fofr
Čas zastavení se trochu prodlouží ale je to 3s určitě
Velmi jednoduše:E2N píše:mohl by mi někdo objastnit mé mezery ve vědomostech co se týče řízení frekvenčních měničů.
Na internetu jsem se dočetl, že jsou dva různé způsoby, kterými dokáže měnič ovládat elektromotor a to skalární a vektorový. Skalární systém je starší systém, vektorý je novější a podle toho co jsem se dočetl tak i lepší. Je to mu opravdu tak? Využiji ty lepší vlastnosti u řízení otáček vřetene v mém případě nebo jste klidně volili i ten sklarní systém?
Díky za názory
Skalární pustí do drátů co se mu řekne a už ho to kromě ochran (proud/napětí) nezajímá. Tedy když se motor zastaví měnič jede dál.
Vektor si hlídá pohyb pole v motoru a tak může točit od desetin Hz s plným kroutícím momentem i vyšším. Prostě když mu dáte třeba 10Hz a velkou frézu a když je dostatečný moment na motoru tak to měnič utočí (skalár by už dávno stál) navíc se měnič ozve pokud je něco s motorem špatně - tím myslím že nedovede držet otáčky. Zase nezapnete měnič bez motoru (hlásí chybu) a musíte si více hlídat oteplení motoru protože může dojít k jeho přehřátí (i když i toto se dá ošetřit měničem)
Ono těch řízení je mnohem více, jsou i momentové, s redukovaným momentem, se zpětnou vazbou, s PID regulací atd. Navíc každé nastavení skýtá stovky parametrů kterými se dá chování doladit k obrazu svému.
A na závěr - když má vřeteno svoje chlazení tak je vektor super.
Na konci poznávacího procesu je omyl zcela vyvrácen a my nevíme nic. Zato to víme správně.